آریا    رهنورد

قرمزها بالاخره هافبک میانی مدنظرشان را در فصل نقل و انتقالات به خدمت گرفتند. بعد از جدایی محمد شریفی و رضا اسدی، این تیم نیاز مبرمی به یک هافبک میانی را احساس می‌کرد و از احمد زنده‌روح به عنوان گزینه‌ای جدی برای قرمزها نام برده می‌شد. با این حال آنها خرید غیرمنتظره‌ای انجام دادند و به سراغ بازیکنی در خط میانی باشگاه ذوب رفتند. سینا اسدبیگی در لیگ بیست و دوم پیراهن پرسپولیس را به تن خواهد کرد. البته که ذوبی‌ها به شدت به این قرارداد معترض هستند و آن را غیرقانونی می‌دانند اما از نگاه باشگاه پرسپولیس، هیچ مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

رویای 18 سالگی

شاید خیلی از هواداران پرسپولیس ندانند اما سینا اسدبیگی سابقه حضور در این باشگاه را دارد. او زمانی بازیکن تیم زیر 18 ساله‌های پرسپولیس بوده و برای این تیم به میدان رفته است. توحید تهران اولین باشگاه فوتبال اسدبیگی در دوران جوانی بود. او از توحید برای مدتی به تیم جوانان پرسپولیس ملحق شد و یک سال در عضویت این باشگاه بود. سعید اما بعد از یک سال تصمیم گرفت تیم جوانان پرسپولیس را به مقصد امیدهای پیکان ترک کند. پیکان باشگاهی بود که فرصت بازی بیشتری در اختیار این بازیکن قرار می‌داد. علاوه بر این، رسیدن به تیم اصلی باشگاه در پیکان برای این بازیکن به مراتب ساده‌تر از رسیدن به تیم اصلی پرسپولیس از جوانان این باشگاه بود. به هر حال مجموعه‌ای از فعل و انفعالات، او را دوباره به تیم موردعلاقه‌اش برگرداند. یک خرید کاملا ناگهانی برای تیم یحیی که هواداران پرسپولیس انتظارش را نداشتند.

شروع با بدشانسی

اسدبیگی همزمان با عضویت در امیدهای پیکان، در برخی از بازی‌های تیم اصلی نیز روی نیمکت دیده می‌شد. او در لیگ هجدهم دو بار روی نیمکت پیکان نشست اما فرصت برای این تیم را به دست نیاورد. این هافبک میانی امیدوار بود که در نیم‌فصل دوم، برای تیمش به میدان برود اما با یک مصدومیت جدی روبه‌رو شد و چندین ماه دور از میادین بود. این یک بدشانسی بزرگ برای سینا اسدبیگی به شمار می‌رفت. اتفاقی که موجب شد او در شروع دوران بازی در لیگ برتر، برای مدتی خانه‌نشین شود و روند پیشرفتش کمی به تعویق بیفتد.

صعود، قبل از صعود

اسدبیگی که فرصت خاصی در پیکان به دست نیاورده بود، ترجیح داد به باشگاه هوادار برود و در لیگ یک رقابت کند. او در اولین فصل بازی برای این تیم لیگ یکی نیز بازیکن ثابت هوادار نبود و کمی طول کشید تا توانست خودش را به ترکیب اصلی تحمیل کند. در دومین فصل اما اسدبیگی به یک مهره کلیدی برای تیم رضا عنایتی تبدیل شد. او در 13 مسابقه از 16 نبرد نیم‌فصل اول باشگاه هوادار برای این تیم به میدان رفت و عملکرد بسیار خوبی در این تیم داشت. او در این فصل در پست هافبک دفاعی و هافبک میانی برای این تیم به زمین مسابقه رفت. هوادار در پایان آن فصل با عنایتی جشن صعود گرفت اما اسدبیگی حتی قبل از آن اتفاق هم لیگ برتری شده بود. او در پنجره نقل و انتقالات نیم‌فصل، هوادار را به مقصد ذوب آهن ترک کرد. ذوبی‌ها که همیشه متخصص خرید بازیکنان مستعد از لیگ یک هستند، این خرید خوب را نیز انجام دادند.

روزی که لک، شوکه شد

اولین گل اسدبیگی برای ذوب، روبه‌روی پرسپولیس به ثمر رسید. او در لیگ بیستم و روی اشتباه مهلک حامد لک، با یک ضربه دیدنی از راه دور توانست توپ را از خط دروازه قرمزها عبور بدهد. اسدبیگی که شوت‌زن بسیار خوبی نیز هست، در همان فصل دروازه نفت مسجدسلیمان را نیز از راه دور باز کرد تا شروع بسیار موفقی را در ذوب آهن تجربه کند. از شروع نیم‌فصل دوم لیگ بیستم، اسدبیگی به جز یک مسابقه در همه نبردهای دیگر آن فصل برای ذوب به زمین مسابقه رفت. فصل گذشته زیر نظر مهدی تارتار هم اسدبیگی یک بازیکن ثابت در خط میانی ذوبی‌ها بود. او در لیگ بیست و یکم، 22 بار برای سفید و سبزها به زمین مسابقه رفت و یک بار نیز توانست دروازه آلومینیوم اراک را باز کند.

جدایی جنجالی

تصمیم اسدبیگی برای جدایی، مدیران و مربیان ذوب را به شدت عصبانی کرده است. آنها از این متعجب هستند که سینا حتی در زمان صرف ناهار هم در اردوی ذوب حاضر بوده و ناگهان پرسپولیسی شده است. به هر حال تارتار از این ماجرا به شدت عصبانی به نظر می‌رسد و باشگاه ذوب نیز رسما از این بازیکن شکایت کرده است. آنها معتقدند که اسدبیگی قراردادش را با این تیم تمدید کرده بود.

یک رقابت دشوار

اسدبیگی کار بسیار سختی برای بازی کردن پرسپولیس خواهد داشت. او باید یک رقابت دشوار را با کمال کامیابی‌نیا و میلاد سرلک در خط میانی قرمزها پشت سر بگذارد. در این فصل سخت و طولانی اما بدون شک فرصت خوبی برای بازی در اختیار این هافبک قرار خواهد گرفت.