آریا   رهنورد

سبز، سفید، قرمز!

یکی از مهم‌ترین نبردهای این هفته لیگ برتر امروز در ورزشگاه فولادشهر برگزار می‌شود. جایی که بالاخره خریدهای تازه‌ پرسپولیس اولین بازی فصل را پشت سر می‌گذارند و ذوبی‌ها نیز فصل تازه‌ای را شروع می‌کنند. اگر برخورد استقلال و سپاهان با دو مربی خارجی جذابیت زیاد و حساسیت ویژه‌ای داشته، رویارویی دو پرسپولیسی سابق در این دوئل هم در نوع خودش تماشایی به نظر می‌رسد. فصل گذشته آخرین برخورد این دو مربی به یک تساوی پرماجرا ختم شد و حالا همه در انتظار تماشای یک مسابقه دیدنی بین تارتار و گل‌محمدی هستند.

تارتار-پرسپولیس، یک نسخه تازه

مهدی تارتار همواره با این اتهام روبه‌رو بوده که مقابل پرسپولیس خوب نتیجه نمی‌گیرد. حتی نتایجی مثل شکست دادن تیم کالدرون در استادیوم آزادی، موجب نشده که این مربی از این اتهام مبرا شود. فصل گذشته جو بسیار زشتی در اطراف او و تیمش شکل گرفت و همین مساله انگیزه‌های زیادی را برای تارتار به وجود آورد تا به هر قیمتی مقابل سرخ‌ها امتیاز بگیرد. او و تیمش در دیدار برگشت حتی تا یک قدمی برد هم رفتند و سرانجام به تساوی رضایت دادند. از دست رفتن دو امتیاز در آن جدال، نقش مهمی در دور شدن پرسپولیسی‌ها از قهرمانی لیگ برتر داشت. یکی از ماجراهای عجیب آن بازی نیز، گل‌زنی شرزود تمیروف برای سرخ‌ها بود. او تا امروز در لیگ برتر فقط یک گل برای تیمش زده و آن گل را در همین استادیوم فولادشهر وارد دروازه ذوب آهن کرده است. شروع فصل هم برای یحیی و هم برای تارتار بی‌نهایت مهم به نظر می‌رسد و آنها هر کاری می‌کنند تا فصل را با یک نتیجه خوب افتتاح کنند.

سکوتی که ادامه دارد

نکته آزاردهنده در مورد این مسابقه، غیبت دوباره تماشاگران است. بدون تردید اگر مشکلی برای حضور هوادار در این بازی وجود نداشت، استقبال ویژه‌ای از این نبرد به عمل می‌آمد. جالب اینکه تنها در فاصله 48 ساعت با شروع فصل جدید، ناگهان درهای ورزشگاه به روی طرفداران فوتبال بسته شده و مشکلات سامانه بلیت‌فروشی به عنوان دلیل این تصمیم مطرح شده است. آن هم در حالی که بلیت فروشی نبرد استقلال و سپاهان بدون هیچ مشکلی صورت گرفته بود و باشگاه‌هایی مثل گل گهر نیز اعلام کردند که اصلا مشکلی با سامانه فروش ندارند. به نظر می‌رسد اصلی‌ترین دلیل چنین اتفاقی، فشار نهادهای بین‌المللی برای ورود خانواده‌ها به ورزشگاه باشد. دلیلی که البته از سوی مدیران فوتبال ایران به صورت شفاف اعلام نمی‌شود.

آخرین فرصت طلایی

حامد پاکدل باز هم مصدوم شده و نمی‌تواند تیمش را در مسابقه امروز همراهی کند. مهاجم خارجی پرسپولیس هم هنوز به صورت رسمی به این تیم ملحق نشده است. در حقیقت مهدی عبدی و تمیروف تنها داشته‌های این تیم برای قرار گرفتن در خط حمله روبه‌روی ذوب هستند. اگر پرسپولیس تصمیم به استفاده از دو مهاجم در این بازی بگیرد، روی نیمکت عملا مهاجم ذخیره‌ای نخواهد داشت. به هر حال قبل از ورود مهاجم جدید، این شاید آخرین فرصت طلایی بازیکنی مثل مهدی عبدی باشد که نشان بدهد می‌تواند نقش مهمی را در خط حمله تیم بر عهده بگیرد.

به اولین جنجال فصل خوش آمدید

حتما در جریان ماجرای انتقال سینا اسدبیگی از ذوب آهن به پرسپولیس قرار گرفته‌اید. بازیکنی که با یک تصمیم ناگهانی راهی تیم جدیدش شد و البته ذوبی‌ها را به شدت عصبانی کرد. باشگاه ذوب از روز ثبت قرارداد این هافبک تا امروز، مدام از غیرقانونی بودن این روند صحبت و حتی تهدید کرده که در صورت به زمین رفتن این بازیکن، برای تغییر نتیجه بازی اقدام خواهد کرد. به نظر می‌رسد که این، اولین جنجال جدی انضباطی در فوتبال ایران خواهد بود. هرچند که بعید است اسدبیگی در ترکیب ثابت پرسپولیسی‌ها برای این مسابقه قرار بگیرد.