آریا طاری

فصل جدید لیگ برتر در حالی از فردا شروع می‌شود که پنجره نقل و انتقالات در فوتبال ایران هنوز بسته نشده است. بخشی از مهره‌‌ها هنوز تصمیمی برای آینده نگرفته‌اند و معلوم نیست که چه زمانی به تیم جدید ملحق خواهند شد. این نفرات فعلا باید لیگ برتر را از صفحه تلویزیون دنبال کنند. آنها تا همین حالا نیز زمان زیادی را از دست داده‌اند و برای ماندن در لیگ برتر، باید خیلی زود تیم آینده‌شان را انتخاب کنند. در آخرین روزهای نقل و انتقالات، دیگر خبری از قراردادهای نجومی و پیشنهادهای سنگین نیست. چراکه ترکیب بسیاری از تیم‌ها برای این فصل تقریبا کامل شده است.

 

مهدی قایدی

معلوم نیست بلاتکلیفی این ستاره جوان تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد. قایدی فصل گذشته با ترک استقلال راهی امارات شد اما اوضاع در این کشور برای او خوب پیش نرفت. او کمی از فوتبال فاصله گرفت و حتی تیم ملی را هم از دست داد. قایدی حالا در فهرست فروش تیمش قرار گرفته و حتی در اردوی پیش‌فصل الاهلی حاضر نبوده است. گفته می‌شد الوصل و الاتحاد کلبا به دنبال این بازیکن هستند اما هنوز پیشنهادی برای او ارسال نشده است. استقلال هم مشتری بالقوه این بازیکن تکنیکی به شمار می‌رود. ستاره‌ای که نباید به همین سادگی زمان را از دست بدهد و باید خیلی زود تکلیف آینده‌اش را روشن کند.

 

سعید عزت‌اللهی

خبر توافق این بازیکن با تراکتور چند بار در رسانه‌ها مطرح شده اما او هنوز به تبریز سفر نکرده و هنوز قراردادی امضا نشده است. سعید مهره ثابت تیم ملی است و از دست دادن زمان در سال جام جهانی اصلا اتفاق خوبی برای او به شمار نمی‌رود. عزت‌اللهی تا امروز به جز ملوان برای تیم دیگری در فوتبال ایران بازی نکرده است. اگر او به تراکتور ملحق شود، زوج جذابی در میانه زمین این تیم با صفا هادی خواهد ساخت. هافبک تیم ملی عراق در این سال‌ها چند بار روبه‌روی سعید قرار گرفته است.

 

رضا آذری

اگر آرش رضاوند از استقلال جدا می‌شد، رضا آزادی در این تیم به کار ادامه می‌داد اما سرمربی پرتغالی استقلال خواهان حفظ رضاوند بود و مانع انتقال این بازیکن به فولاد شد. با وجود رضاوند و اومانوف در خط هافبک، دیگر جایی برای آذری در این تیم نبود. جدایی او از استقلال البته کاملا رسمی نشده اما به نظر می‌رسد که این اتفاق رخ خواهد داد. رضا باید هرچه زودتر یک تیم جدید برای خودش دست و پا کند.

 

محمدرضا مهدی‌زاده

این فصل ستاره‌های زیادی از ترکیب سپاهان جدا شدند و قراردادشان را با این تیم تمام کردند اما جدایی مهدی‌زاده با تصمیم باشگاه اتفاق افتاد. جذب دانشگر و دو مدافع خارجی، در نهایت جدایی این بازیکن از این تیم را رقم زد. مدافع سابق داماش و تراکتور، فصل گذشته نیز در سپاهان نیمکت‌نشین بود و تنها هفت بازی برای این تیم انجام داد. او حالا باید در این فصل به دنبال یک تیم جدید برای خودش باشد.

 

میلاد جهانی

با نظر نویدکیا راهی سپاهان شد اما نتوانست درخششی که در نفت آبادان پشت سر گذاشته بود را در این تیم تجربه کند. جهانی یکی از بازیکنانی بود که مورایس به همکاری‌شان با سپاهان پایان داد. او که دو فصل قبل بهترین پاسور لیگ شده بود، حالا بدون تیم مانده اما کیفیت میلاد احتمالا خیلی زود یک پیشنهاد نسبتا خوب را در مسیر این بازیکن قرار خواهد داد.

 

محمدرضا خانزاده

بازیکن سابق تراکتورسازی بعد از دوران گل گهر سیرجان، دوباره به تیم سابقش برگشت تا برای قرمزهای تبریز به میدان برود. با این وجود ظاهرا قربان بردی‌اف علاقه چندانی به سبک بازی این مدافع نداشت. او که به تازگی راهی تراکتور شده بود، به سرعت هم در فهرست خروج این تیم قرار گرفت. خانزاده هنوز تیم بعدی‌اش را در رقابت‌های لیگ برتر مشخص نکرده است.

 

سیداحمد موسوی

از زمان ملحق شدن به استقلال تا امروز، شرایط برای موسوی چندان خوب پیش نرفته است. او هیچ‌وقت نتوانست جای ثابتی در استقلال پیدا کند و در نهایت این باشگاه را به مقصد گل گهر ترک کرد. گل گهری‌ها اما این بازیکن را برای فصل جدید نخواستند تا موسوی در شروع فصل فعلا بدون تیم مانده باشد.

 

احمد الجبوری

بازیکن ریزنقش لیگ برتر ایران، در نفت مسجدسلیمان چهره شد. به پدیده و فولاد هم رفت و فصل گذشته دوباره به نفت برگشت. حالا قرارداد او و مسجدسلیمانی‌ها تمام شده و جبوری بدون تیم مانده است. او سرعت بسیار بالا و تکنیک خوبی دارد اما اصلا تمام‌کننده نیست و همین مساله موجب شده نتواند سرعت بالایی در پیشرفت از خودش نشان بدهد.

 

معین عباسیان

فاصله بستن بازوبند کاپیتانی هوادار و جدایی از این تیم برای عباسیان اصلا زیاد نبود. او که فصل گذشته به صورت ثابت در این تیم به میدان می‌رفت با تصمیم الهامی از هوادار جدا شده است. این وینگر تکنیکی فعلا با هیچ تیمی قرارداد امضا نکرده است.