این فقط پرسپولیسی‌ها نبودند که در این پنجره نقل و انتقالات، یکی از ستاره‌های سابق‎شان را به خدمت گرفتند. استقلالی‌ها نیز دست به کار شدند و برای خط حمله با کاوه رضایی قرارداد بستند. بازیکنی که سابقه حضور در ترکیب آبی‌ها و درخشش برای این تیم را دارد. این فصل برای کاوه فصل بسیار مهمی خواهد بود. بازیکنی که این اواخر در اردوهای تیم ملی حضور داشته اما می‌خواهد بیشتر دیده شود و شاید نقش مهم‌تری در تیم ملی به دست بیاورد. او در بازگشت دوباره به فوتبال ایران، رویاهای بزرگی خواهد داشت.

 قهرمانی شگفت‌انگیز، داستان از اینجا شروع شد

کاوه رضایی یکی از معدود فوتبالیست‌های ایرانی است که توانسته مسیری کاملا درست و اصولی را در فوتبال طی کند. او از رده‌های پایه به شهرت رسید و توانست به خوبی در مسیر موفقیت قرار بگیرد. 13 سال قبل، رضایی عضو تیم ملی نوجوانان ایران بود که با علی دوستی مهر رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را فتح کردند. او آقای گل مسابقات لقب گرفت و در دیدار فینال روبروی کره جنوبی نیز ستاره بی چون و چرای زمین بود. شاید بهترین اتفاق برای کاوه زمانی رقم می‌خورد که او در همان مقطع راهی اروپا شود اما حتی با وجود ماندن در فوتبال ایران، او درخشش‌اش را از دست نداد و سال به سال پیشرفت بیشتری را تجربه کرد.

ساخته شدن تدریجی یک رویا

تصمیم درست کاوه رضایی این بود که خیلی زود به سراغ هیاهو نرفت. او بعد از درخشش در تیم ملی نوجوانان، پیشنهادهای زیادی داشت اما در باشگاه فولاد بازی کرد. باشگاهی که همیشه به رده‌های پایه اهمیت وافری می‌دهد. کاوه حتی در زمان ترک فولاد هم به جای پیوستن به تیم‌های پرحاشیه و پرطرفدار، راهی سایپا شد و در این تیم مقدمات بیشتری برای پیشرفت را فراهم کرد. او به خوبی توانست در سایپا فرصت بازی در لیگ برتر را به دست بیاورد و خودش را به عنوان یک مهره لیگ برتری تثبیت کند.

کاوه ستاره می‌شود

کاوه رضایی در یک تابستان بسیار پرحرف و حدیث، با پرسپولیس و استقلال مذاکره کرد و سرانجام تصمیم گرفت برای آبی‌ها به میدان برود. او کاملا آماده می‌شد تا به یک ستاره کلیدی برای فوتبال ایران تبدیل شود. رضایی زیر نظر منصوریان به لحاظ فردی فصل بسیار خوبی را در استقلال پشت سر گذاشت و 13 گل برای این تیم زد. بهترین لحظه فصل او شاید جایی بود که توانست در لباس استقلال، دروازه پرسپولیس را باز کند و تیم‌اش را در مسیر بردن دربی قرار بدهد. او در زمانی بسیار کوتاه به یک ستاره مهم برای استقلال تبدیل شد و جایگاه خاصی نیز در بین هواداران این باشگاه به دست آورد.

 پایان تلخ در اردوی آبی

جدایی کاوه رضایی از استقلال اما به شکل تلخی رقم خورد. او در تهران دروازه العین امارات را باز کرد تا تیم علیمنصور برنده یک جدال حساس آسیایی شود اما در مسابقه برگشت اوضاع اصلا خوب پیش نرفت و استقلالی‌ها به معنای واقعی کلمه روبروی این حریف تحقیر شدند. دریافت 6 گل از حریف اماراتی، یک پایان بسیار تلخ را برای کاوه در استقلال رقم زد. او که تصمیم به ترک ایران و بازی در اروپا گرفته بود، بعد از این مسابقه از جمع آبی‌ها جدا شد. شاید همین تجربه بد پایانی به انگیزه‌ای قدرتمند برای رضایی تبدیل شود تا یک دوران درخشان را در بازگشت به جمع آبی‌های پایتخت رقم بزند.

بلژیک، از شروع رویایی تا پایان معمولی

کاوه فقط بعد از یک فصل بازی برای استقلال، توانست راهی اروپا شود و در بلژیک برای باشگاه شارلروا به میدان برود. شروع او در این کشور انقدر آرمانی بود که باشگاه بزرگ بروژ به استقبال‌اش آمد و او را فقط بعد از یک سال و نیم حضور در شارلروا از این تیم جدا کرد. در بروژ اما اوضاع برای این ستاره اصلا خوب پیش نرفت. او بعد از یک نیم فصل دوباره به تیم سابق‌اش برگشت و دوباره به همان بازیکن گلزن تبدیل شد. با این حال این روند هم دوام زیادی نداشت و نوسان‌های زیادی در مسیر این مهاجم قرار گرفتند. او در اخرین فصل حضور در فوتبال بلزیک راهی باشگاه ادهورلی شود و سرانجام هم تصمیم گرفت که دوباره به لیگ برتر ایران برگردد و پیراهن استقلال را به تن کند.

پازل خط حمله، این رقابت نفس‌گیر

کاوه رضایی اسم بزرگی برای استقلال است اما با این حال کار دشواری برای فیکس شدن در این تیم دارد. کوین یامگا، امیرحسین مطهری، آرمان رمضانی و سجاد شهباززاده در کنار پیمان بابایی همگی گزینه‌های جدی بازی در خط حمله استقلال هستند. به نظر می‌رسد کاوه برای فیکس شدن در نوک حمله باید با سجاد و بابایی رقابت نزدیکی داشته باشد. البته اگر ساپینتو تصمیم به استفاده همزمان از دو مهاجم در ترکیب تیم‌اش بگیرد، اوضاع کمی فرق خواهد کرد و شانس نفرات هجومی برای فیکس شدن افزایش خواهد یافت. به هر جال این چالش جذابی برای مهاجم جدید استقلال خواهد بود.