دیگر کار به جایی رسیده که باید یک آگهی با تصویر احمد نوراللهی و مهدی قایدی منتشر کنیم و در آن، بخواهیم که اگر کسی آنها را جایی دیده، لطف کند و خبر بدهد! اصلا معلوم نیست چه بلایی سر آنها آمده که حتی در فهرست نیمکت‌نشین‌های الاهلی جایی ندارند و باید نبردهای آسیایی این تیم را از روی سکوها تماشا کنند. دو ستاره مهم فوتبال ایران در یکی از کلیدی‌ترین سال‌های دوران بازی، این‌چنین به سکوها تبعید شده‌اند و بدون شک خودشان قبل از هر کسی، مقصر رقم خوردن چنین وضعیت نگران‌کننده‌ای هستند.

یک سال قبل، قایدی و نوراللهی ستاره‌های بی چون و چرای تیم‌های‌شان در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا بودند. قایدی مدام برای استقلال گل می‌زد، دائما در ترکیب این تیم می‌درخشید و هر روز محبوبیت بیشتری بین طرفداران باشگاهش به دست می‌آورد. احمد نور نیز صاحب بیشترین و پراهمیت‌ترین مسئولیت‌ها در خط هافبک پرسپولیس بود. حتی تصور استقلال و پرسپولیس بدون این دو بازیکن سخت به نظر می‌رسید اما به هر حال هر دو باشگاه ناچار شدند فصل جدید را بدون این دو نفر شروع کنند. مقصد دو مهره جدایی‌طلب سرخابی‌ها اما یکسان بود. مهدی قایدی با قراردادی نسبتا سنگین از استقلال جدا شد و احمد نوراللهی نیز در پایان قراردادش با پرسپولیس، این تیم را ترک کرد. پرسپولیس در این فصل به هیچ وجه نتوانسته خلأ بازیکنی مثل احمد را در میانه زمین پر کند. این تیم آشکارا در انتقال بازی با مشکل روبه‌رو شده و اصلا موفق نشده با این جای خالی کنار بیاید. استقلال هم با وجود فصل خوبی که پشت سر گذاشته، سوپراستاری مثل قایدی در خط حمله نداشته است. به نظر می‌رسد هیچکدام از این دو نفر با وجود اهمیتی که برای پرسپولیس و استقلال داشتند، در تیم جدید انتظارات را برآورده نکرده‌اند. باشگاه شباب الاهلی، هزینه‌های سنگینی برای این دو نفر انجام داد و انتظار داشت با جذب مهدی و احمد، صاحب دو فوق‌ستاره شود اما عملکرد آنها کاملا معمولی بوده است. مهدی شروع نسبتا خوبی در الاهلی داشت و در چند مسابقه هواداران این تیم را به وجد آورد اما به مرور زمان افت کرد و دیگر در ترکیب دیده نشد. احمد در نقطه مقابل، در شروع اصلا آماده نبود و به مرور زمان بهتر شد اما باز هم عملکرد قابل دفاعی در الاهلی نداشت. هر دو نفر به احتمال قریب به یقین در پایان فصل در فهرست مازاد باشگاه قرار می‌گیرند.

سرمربی الاهلی، مرزبندی‌اش را با ستاره‌های ایرانی به وضوح روشن کرده است. او با انتقاد از رفتار غیرحرفه‌ای قایدی، او را به خاطر تفریح مداوم به جای تمرکز روی فوتبال، مورد سرزنش قرار داده است. این اتفاق در حالی رخ داده که لیگ امارات می‌توانست یک سکوی پرتاب بسیار مهم برای این بازیکن باشد. به نظر می‌رسد نوراللهی نیز همین شیوه را در پیش گرفته و اولویت‌هایی به جز فوتبال در این کشور داشته است. مهدی و احمد به امارات رفتند تا این لیگ، دروازه ورودشان به فوتبال اروپا باشد. درست مثل همان اتفاقی که برای علی کریمی و بعضی چهره‌های شاخص دیگر در این لیگ رخ داده بود. با این وجود آنها به سرنوشت بازیکنانی دچار شده‌اند که بعد از یک دوره ناآمادگی مطلق در لیگ‌های عربی، چاره‌ای به جز بازگشت به لیگ ایران نداشته‌اند.

مهدی و احمد، خوش‌شانس هستند که جام جهانی این بار در تابستان برگزار نمی‌شود. در غیر این صورت احتمال دعوت نشدن آنها به تیم ملی بسیار بالا بود. این دو نفر فرصت کوتاهی دارند تا بلیت قطر برای‌شان از بین نرود. آنها باید به هر قیمتی خودشان را نجات بدهند و این کابوس را پشت سر بگذارند.