اعلام پنالتی به سود فولاد در جدال با پرسپولیس، سروصدای فوق‌العاده زیادی به پا کرد. تصاویر آهسته به وضوح نشان می‌دادند که داور در این تصمیم، مرتکب یک اشتباه بزرگ شده است. این اولین بار نیست که این داور سرشناس در یک بازی حساس و مهم، علیه پرسپولیس و استقلال تصمیم می‌گیرد. در سه سال گذشته، او در جدال با تیم‌های صنعتی، پنج اشتباه بزرگ و نابخشودنی علیه سرخابی‌ها داشته است. احتمالا بعد از این، پرسپولیس و استقلال حساسیت بسیار زیادی نسبت به قضاوت این داور خواهند داشت.

آفساید علی کریمی

وقتی تیم شفر برای برگزاری یک دیدار حساس به نقش جهان رفت، خیلی‌ها تصور نمی‌کردند این تیم شانس زیادی برای بردن آن مسابقه داشته باشد. با این وجود نمایش آبی‌ها در لیگ هجدهم روبه‌روی سپاهان واقعا درخشان به نظر می‌رسید. آنها روی یک توپ ارسالی با ضربه علی کریمی به گل هم رسیدند اما زاهدی‌فر و کادر داوری با یک تصمیم عجیب، این گل کاملا سالم را مردود کردند. این صحنه، پتانسیل تبدیل شدن به یک جنجال بسیار بزرگ را داشت اما به یک دلیل، بعدها کم‌تر در مورد آن صحبت شد. آن دلیل، بردن استقلال در لحظات پایانی مسابقه بود. آیاندا پاتوسی در لحظات پایانی آن جدال، گل برتری تیم شفر را به ثمر رساند تا بعدها کم‌تر در مورد آن اشتباه بزرگ صحبت شود. با این حال اشتباه بزرگ گروه داوری در آن نبرد، فراموش‌نشدنی به نظر می‌رسید.

پنالتی ارواح

اشتباه ناامیدکننده دیگری که در جریان قضاوت‌های سه فصل گذشته پرسپولیس و استقلال با رقبای دیگر رقم خورده، اعلام پنالتی به سود ذوب در دیدار با پرسپولیس بوده است. این صحنه با یک اشتباه عجیب و باورنکردنی همراه شد. در حالی که عملا برخورد خاصی درون محوطه جریمه پرسپولیس رخ نداده بود، زاهدی‌فر برای ذوبی‌ها پنالتی گرفت. صحنه‌ای که اعتراض شدید پرسپولیسی‌ها را نیز به همراه داشت. حتی در ساده‌ترین تصاویر آهسته هم واضح به نظر می‌رسید که این صحنه تحت هیچ شرایطی پنالتی نبوده است. زاهدی‌فر در این لحظه خاص از مسابقه، مرتکب یک اشتباه بزرگ دیگر علیه سرخپوشان شد. این اشتباه در نهایت هیچ امتیازی از سرخپوشان کم نکرد اما آنها را در لحظات حساس مسابقه در معرض اضطراب زیادی قرار داد. این شاید یکی از عجیب‌ترین پنالتی‌هایی بوده که در لیگ برتر به ضرر یک تیم اعلام شده است.

این داور خوش‌شانس!

اشتباه بعدی محمدحسین زاهدی‌فر علیه سرخابی‌ها، در نیمه‌نهایی جام حذفی دو سال قبل رقم خورد. بازی در وقت‌های اضافه بود که داور یک ضربه پنالتی به سود سپاهان اعلام کرد. کارشناس‌های داوری اما اعلام کردند که این صحنه به هیچ وجه پنالتی نبوده است. اگر این توپ به گل تبدیل می‌شد، گروه داوری در آستانه یک حاشیه وحشتناک قرار می‌گرفتند اما این ضربه حساس به بیرون رفت و در نهایت این پرسپولیس بود که برد را جشن گرفت. جالب اینکه در جریان بیشتر اشتباه‌های داوری زاهدی‌فر علیه پرسپولیس و استقلال، این دو تیم بازنده نبوده‌اند و نتیجه را به رقیب واگذار نکرده‌اند.

پنالتی گمشده

بدون هیچ تردیدی بحث‌برانگیزترین تصمیم داوری زاهدی‌فر در این چند سال، در مسابقه سپاهان و استقلال گرفته شده است. او در دیدار رفت فصل گذشته این دو تیم، خطای هند واضح کی‌روش استنلی را درون محوطه جریمه سپاهان ندید و علیه این تیم پنالتی اعلام نکرد. صحنه‌ای که عصبانیت شدید استراماچونی و سایر اعضای کادر فنی استقلال را به همراه داشت. آن نبرد در نهایت با تساوی دو - دو به پایان رسید اما تصمیم عجیب زاهدی‌فر تا مدت‌ها به سوژه اصلی اخبار تبدیل شده بود.

حالا از آن اشتباه به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اشتباه داوری لیگ نوزدهم یاد می‌شود. جالب اینکه نه داور وسط بازی، نه کمک داورها و نه داورهای پشت دروازه روی این صحنه هند را تشخیص ندادند تا زاهدی‌فر برای پنج هفته از قضاوت در لیگ برتر محروم شود. اینکه او در چند فصل گذشته تصمیم‌های مهمی به سود سپاهان گرفته و اشتباه‌های عجیبی به نفع این باشگاه انجام داده، حساسیت را روی این داور چندبرابر می‌کند. او به ویژه در نبردهای استقلال و پرسپولیس با رقبای صنعتی، بیشتر از همه زیر ذره‌بین قرار خواهد گرفت.

به جان مادرم، نبود!

اگرچه کریم باقری همه تلاش‌اش را به کار بست تا صدای اعتراض کنعانی‌زادگان را تا حد امکان آرام کند اما تک تک جملات مدافع پرسپولیس پس از تصمیم داور، واضح به نظر می‌رسیدند. او به زمین و زمان قسم می‌خورد که مرتکب خطای هند نشده و تصمیم داور کاملا اشتباه بوده است. با این حال گروه داوری مصر بودند که این تصمیم در زمین مسابقه اجرا شود. زاهدی‌فر یک روز پس از این نبرد، از باشگاه پرسپولیس عذرخواهی کرد اما تعدد اشتباه‌های او علیه سرخابی‌ها، این داور را در یک موضع خاص قرار خواهد داد. در فوتبال ایران، همیشه بازار حرف و حدیث‌ها و اتهام‌ها داغ هستند و از حالا به بعد، دوران داوری زاهدی‌فر کاملا تحت تاثیر این زمزمه‌ها قرار خواهد گرفت.