آریا طاری

شرایط استقلال و ذوب آهن در این فصل، از بسیاری جهات اصلا قابل مقایسه به نظر نمی‌رسد. استقلال هم مهره‌های بیشتر و باکیفیت‌تری در اختیار دارد، هم بهتر نتیجه گرفته و هم مدعی شماره یک قهرمانی در این فصل به شمار می‌رود. ذوب اما در اولین فصل روی کار آمدن تارتار، هنوز به ثبات کافی نرسیده و فصل بسیار پرنوسانی را پشت سر گذاشته است. با این وجود نبرد اول آنها در این فصل، بسیار دیدنی بود و حالا انتظار می‌رود مسابقه برگشت هم جدال جذابی بین این دو تیم باشد.

یامگای دوم

کارت بازی صالح حردانی هنوز صادر نشده و جدا از این خرید، معلوم نیست که خرید دیگر آبی‌ها در این فصل هم چه زمانی مهیای نبرد خواهد شد. اگر عزیزبک اومانوف به این بازی برسد، فرهاد او را در ترکیب ثابت قرار نمی‌دهد اما بعید نیست که این بازیکن روی نیمکت تیم قرار بگیرد و حتی برای دقایقی از بازی به زمین فرستاده شود. شاید سرنوشت این بازیکن در استقلال درست شبیه کوین یامگا شود. بازیکنی که در نبرد با همین ذوب، یک شروع رویایی را در جمع آبی‌ها تجربه کرد و دو بار موفق به گل زدن برای تیم شد. اومانوف اتفاقا از چند نظر دیگر، به یامگا شباهت دارد. مهم‌ترین نکته در مورد خرید جدید استقلال، توانایی بازی او در چند پست مختلف است. او هم مثل یامگا می‌تواند از کناره‌های خط دفاع تا نوک حمله برای تیمش بازی کند. اومانوف در تیم قبلی‌اش هم به عنوان مدافع کناری، هم به عنوان هافبک میانی، هم به عنوان هافبک کناری و هم به عنوان مهاجم بازی کرده و این یک امتیاز بسیار بزرگ برای او به شمار می‌رود. در حقیقت اومانوف هم می‌تواند مثل یامگا در استقلال هم یک وینگ بک و هم یک مهاجم باشد.

سفر اتوبوسی

قبل از مسابقه با استقلال، ذوبی‌ها برای انجام این بازی با اتوبوس به تهران سفر کرده‌اند. آنها البته نپذیرفته‌اند که این تصمیم دلایل مالی داشته و تنها دلیل این اتفاق را جلوگیری از مبتلا شدن به اومیکرون در هواپیما اعلام کرده‌اند. به هر حال این سفر طولانی طبیعتا تاثیر خودش را روی بدن بازیکنان تیم اصفهانی خواهد داشت. تیمی که در پنجره نقل و انتقالات، ستاره‌ای مثل میلاد جهانی را نیز از دست داد و خرید چندان بزرگی نداشت. شرایط فعلی ذوب چندان امیدوارکننده نیست اما شاید مهره‌های جوان این باشگاه بتوانند اوضاع را تغییر بدهند. این تیم در مسابقه رفت با استقلال، بسیار خوب و باطراوت بازی کرد اما در نهایت شکست خورد. حالا همه انتظار دارند آن نمایش روبه‌روی آبی‌ها دوباره تکرار شود.

رکورد فرهاد

شانزده هفته از شروع فصل جدید لیگ برتر گذشته و فرهاد مجیدی هنوز در هیچ مسابقه‌ای بازنده نبوده است. با این روند او در مسیر رقم زدن یکی از بهترین نتایج تاریخ استقلال در رقابت‌های لیگ به سر می‌برد. فرهاد تا همین جا هم بهترین شروع استقلال در یک فصل از لیگ برتر را خلق کرده و به زودی می‌تواند رکورد کم‌ترین بازی برای رسیدن به 100 امتیاز روی نیمکت استقلال را بزند. او بعد از چالشی که علیه اسکوچیچ داشت و بعد از عقب‌نشینی از آن صحبت‌ها، حالا روی استقلال تمرکز کرده تا خودش را مهیای ادامه رقابت‌ها کند. در ادامه نیم‌فصل نبردهای بسیار سختی در انتظار فرهاد و تیمش هستند و طبیعتا انتظار می‌رود که او در بازی‌های ساده‌تر و معمولی‌تر، امتیازهای بیشتری را جمع کند.

شرایط فعلی ذوب چندان امیدوارکننده نیست اما شاید مهره‌های جوان این باشگاه بتوانند اوضاع را تغییر بدهند. این تیم در مسابقه رفت با استقلال، بسیار خوب و باطراوت بازی کرد اما در نهایت شکست خورد. حالا همه انتظار دارند آن نمایش روبه‌روی آبی‌ها دوباره تکرار شود

تشنه بازی

ارسلان مطهری در هفته‌های گذشته ذخیره طلایی استقلال بوده است. جدایی ناگهانی قاسمی‌نژاد از استقلال هم نشان می‌دهد که کادر فنی حالا حساب ویژه‌ای روی ارسلان باز کرده است. او تشنه بازی در استقلال است و بعید نیست که در جدال امروز از ابتدا در ترکیب ثابت تیمش قرار بگیرد. مطهری یکی از آن نفراتی است که می‌تواند در ادامه فصل نقش مهمی در بردهای استقلال ایفا کند. او در چند نبرد گذشته، ستاره بی چون و چرای آبی‌ها بوده و به عنوان مهره ذخیره، گل‌های مهمی برای این تیم به ثمر رسانده است. ارسلان حالا دست به هر کاری می‌زند تا بخشی از ترکیب ثابت تیمش در فصل جدید باشد.

بحران ادامه‌دار

ذوبی‌ها در سه مسابقه گذشته در لیگ برتر فقط یک امتیاز به دست آورده‌اند. این تیم روبه‌روی نفت و نساجی شکست خورده و از گل گهر یک امتیاز گرفته است. نکته نگران‌کننده در مورد ذوب، این است که آنها در سه هفته گذشته حتی یک گل هم نزده‌اند. رویارویی با خط دفاعی قدرتمند استقلال در چنین شرایطی، یک تجربه بسیار نفس‌گیر برای این تیم خواهد بود. با چهار شکست در هفت هفته گذشته، ذوب امروز به مصاف تیمی می‌رود که حتی یک بار هم در لیگ برتر بازنده نبوده است. اگر آنها در این بازی هم بازنده باشند، بحران‌شان ادامه‌دار می‌شود و حتی احتمال تغییر و تحول روی نیمکت این تیم در همین مقطع تقویت خواهد شد.