آریا طاری

صمد مرفاوی و اصغر مدیرروستا، گوی‌های قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی را در مراسمی که به صورت زنده پخش می‌شد، بیرون کشیدند. البته که کیفیت برگزاری این قرعه‌کشی و نحوه انجام آن، به شدت آماتور و قابل انتقاد به نظر می‌رسید اما قرعه‌های این مرحله، دوئل‌های بسیار جذابی را در این جام رقم زدند. این دومین مرحله جام حذفی با حضور تیم‌های لیگ برتری است و تنها سه تیم از دسته‌های پایین‌تر در جام باقی مانده‌اند. مرحله قبلی این تورنمنت، تنها یک شگفتی قابل توجه داشت و شاید در این مرحله، شگفتی‌های دیگری اتفاق بیفتد.

مسیر سخت یحیی

پرسپولیس و ذوب آهن، اولین تیم‌هایی بودند که نام‌شان از بین تیم‌های حاضر در قرعه‌کشی از گوی خارج شد. یک قرعه بسیار سخت برای هر دو تیم که شاید ترجیح می‌دادند در این مرحله با هم روبه‌رو نشوند. امتیاز مهم ذوب در این مرحله، میزبانی از پرسپولیسی‌ها در فولادشهر خواهد بود. دو تیم همین هفته در لیگ برتر با هم روبه‌رو شدند و پرسپولیس با وجود یک نمایش نه‌چندان خوب، حریف را با دو گل شکست داد. امید اصلی یحیی برای این مسابقه، رکورد عالی‌اش برابر مهدی تارتار است. او در چند تقابل اخیر با این مربی، همیشه برنده بوده است.

این بار عصبانی نشو

نساجی و گل گهر هم یکی از نبردهای بسیار جذاب این مرحله را برگزار می‌کنند. از آن‌جایی که در مرحله قبلی نساجی مهمان و گل گهر میزبان بوده، دو تیم در قائمشهر به مصاف هم می‌روند. جالب اینکه تیم الهامی در مرحله قبلی هم با آرمان گهر سیرجان روبه‌رو شده بود و ظاهرا قرار است در جدول جام حذفی فقط با تیم‌های سیرجانی برخورد کند. دو تیم در رقابت‌های این فصل لیگ برتر، به تساوی رسیدند. مسابقه‌ای که در آن ساکت الهامی به شدت عصبانی شد و رفتارهای عجیبی در کنار زمین داشت. برخورد دوباره این مربی با امیر قلعه‌نویی، در نوع خودش جذاب و دیدنی خواهد بود.

حریف همیشگی

روبه‌رو شدن با پیکان، قرعه ایده‌آلی برای استقلال به نظر می‌رسد. آبی‌ها فصل گذشته هم موفق به شکست دادن پیکان در جام حذفی شده بودند. مسابقه این فصل دو تیم در لیگ برتر هم با برتری قاطع استقلال همراه شد. البته با توجه به اتفاقات نبرد قبلی با نود ارومیه، بعید به نظر می‌رسد که فرهاد به نفرات ذخیره‌اش در این مسابقه بازی بدهد. به خصوص با توجه به اینکه پیکان یکی از تیم‌های خوب این فصل بوده و حتی موفق به شکست دادن سپاهان شده است. این مسابقه قرار است به میزبانی پیکان برگزار شود. جدالی که برنده‌اش یکی از هشت تیم باقی مانده در جدول جام حذفی خواهد بود.

می‌خواهم زنده بمانم

پدیده و مس رفسنجان در حالی در این مرحله با هم روبه‌رو می‌شوند که در دور قبلی، شرایط نفس‌گیری را تجربه کردند. مس در مرحله قبلی مهمان تراکتور بود و در پنالتی‌ها این تیم را شکست داد. پدیده هم در خانه و در پایان 120 دقیقه، استقلال ملاثانی را حذف کرد. تیم ربیعی این بار میزبان تیم سیدعباسی است. البته به شرط آن‌که پدیده تا آن روز سرمربی و اسم باشگاه را برای هزارمین بار تغییر ندهد.

دوباره خیبر

فصل گذشته درست در همین مرحله، خیبر خرم آباد و نفت آبادان با هم روبه‌رو شده بودند و حالا این قرعه دوباره تکرار شده است. در آن مسابقه، خیبر موفق به خلق یک شگفتی شد و توانست با تنها گل بهرام احمدی، نفت را شکست بدهد. این بار هم درست مثل فصل گذشته، جدال دو تیم در خرم آباد برگزار می‌شود. جام حذفی، یک فرصت فوق‌العاده برای علیمنصور است تا برای تصاحب اولین جام دوران مربیگری‌اش تلاش کند. بعد از چندین سال کار در لیگ برتر، او هنوز موفق به بردن یک جام نشده است.

قرمز و نارنجی

مسابقه مس و فولاد در این مرحله هم بسیار جذاب خواهد بود. مس در مسابقه قبلی نشان داد که جام حذفی را چقدر جدی گرفته و فولاد هم مدافع عنوان قهرمانی این جام به شمار می‌رود. این مسابقه برخورد جواد نکونام با فرزاد حسین‌خانی است. دو فوتبالیست که زمانی در لیگ برتر می‌درخشیدند و حالا در جام حذفی با هم روبه‌رو می‌شوند.

شگفتی‌ساز وارد می‌شود

خلیج‌فارس ماهشهر، تنها تیمی است که از لیگ دو در جدول جام حذفی باقی مانده است. تیمی که در مرحله قبلی موفق به حذف کردن هوادار تهران شد. آنها در این مرحله باید در زمین نفت مسجدسلیمان به میدان بروند. ماهشهری‌ها به تداوم شگفتی‌های‌شان در این فصل امیدوار هستند.

مسافران همیشگی اراک

بزرگ‌ترین و حساس‌ترین مسابقه این مرحله هم بین آلومینیوم و سپاهان برگزار می‌شود. دو تیم مدعی قهرمانی لیگ باید در اراک با هم مسابقه بدهند. جالب اینکه در این فصل، سپاهان طبق برنامه باید سه بار در اراک بازی کند. یک بار در لیگ برتر و یک بار در جام حذفی روبه‌روی آلومینیوم و یک بار هم روبه‌روی پرسپولیس در مسابقه‌ای که روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.