آریا رهنورد

جدال هفته گذشته پرسپولیسی‌ها با فولاد، نشان داد که این تیم ماجراهای عربستان و شکست تلخ روبه‌روی الهلال را پشت سر گذاشته‌ است. آنها به سرعت ریکاوری شدند و یک مسابقه سخت در شروع فصل جدید، این تیم را به هیجان مفرط لیگ برتر گره زد. حالا پرسپولیس برای اولین بار در این فصل، در استادیوم آزدی به میدان می‌رود و در این نبرد، روبه‌روی نساجی قائمشهر قرار می‌گیرد. تیمی که در شروع فصل فجرسپاسی را شکست داده و لیگ را با برد کلید زده است. این یک نبرد تماشایی در دومین هفته لیگ برتر ایران خواهد بود.

اولین مسابقه خانگی این فصل پرسپولیس در شرایطی برگزار می‌شود که آنها در 11 مسابقه خانگی اخیرشان در لیگ برتر نتیجه‌ای جز «برد» به دست نیاورده‌اند. آمار پرسپولیس در جدال‌های خانگی فصل گذشته حیرت‌آور به نظر می‌رسید. تیم یحیی بعد از تساوی هفته هفتم با سپاهان در آزادی، تا پایان فصل تک تک دیدارهای خانگی‌اش را با برد پشت سر گذاشت. آنها در نیم‌فصل دوم لیگ برتر، حتی یک امتیاز دیدارهای‌شان در آزادی را از دست ندادند. آنها امروز با تیمی روبه‌رو می‌شوند که در پنج دیدار خارج از خانه اخیرش، شکست نخورده و سه برد تصاحب کرده است. سیامک نعمتی بعد از ماجراهای کرونا، حالا دوباره آماده بازگشت به تیم شده و علی ابراهیمی بعد از اعتراض به نیمکت‌نشینی، دوباره مورد بخشش قرار گرفته اما انتظار می‌رود هر دو نفر، مسابقه را از روی نیمکت شروع کنند. نساجی در فصل جدید با خرید علیرضا حقیقی و مسعود شجاعی، تجربه بیشتری به دست آورده و به صورت همزمان، چند بازیکن جوان را هم به ترکیب اضافه کرده است. در مقابل، سرخ‌ها چند مهره کلیدی را از دست داده‌اند اما گل‌زنی دو مهره تازه‌وارد این تیم در شروع فصل، اتفاق مثبتی برای این باشگاه به نظر می‌رسد و می‌تواند یک شروع خوب را برای آنها رقم بزند.

از زمان صعود به رقابت‌های لیگ برتر، نساجی هیچ‌وقت موفق به شکست دادن پرسپولیس نشده و نتایج این تیم مقابل قرمزها، همواره روند ثابتی داشته است. در این سه فصل، نساجی همواره در استادیوم آزادی نتیجه را به پرسپولیس واگذار کرده و در ورزشگاه وطنی، با این تیم به تساوی رسیده است. در حقیقت قرمزها هر فصل چهار امتیاز از حریف شمالی‌شان به دست آورده‌اند. اگر همین روند ادامه داشته باشد، تیم گل‌محمدی مسابقه امروز را می‌برد و در دیدار برگشت در وطنی، با این حریف به تساوی دست پیدا می‌کند. جدال‌های این دو تیم در این سه فصل، معمولا نبردهای پرگلی نبوده‌اند و نهایتا سه گل داشته‌اند. با این حال نباید این نکته را نادیده گرفت که نساجی با ساکت الهامی، سخت‌تر از قبل شکست می‌خورد و تیم مستحکم‌تری شده است. آنها فصل گذشته و قبل از ورود ساکت، یکی از گزینه‌های سقوط از رقابت‌های لیگ برتر بودند اما بعد از ورود این مربی، راه‌شان را از ته جدولی‌ها جدا کردند. نساجی بعد از شکست دادن فجر سپاسی در اولین هفته لیگ بیست و یکم، با روحیه خوبی روبه‌روی پرسپولیس قرار خواهد گرفت. پرسپولیسی‌ها هم البته با شکست دادن فولاد در اهواز، فصل را در ایده‌آل‌ترین حالت ممکن شروع کرده‌اند. به نظر می‌رسد امروز در آزادی، یک رقابت تماشایی شکل خواهد گرفت. برخورد تیم‌هایی که در فرم بسیار خوبی هستند و از آمادگی قابل توجهی نیز برخوردارند.لیگ برتر برای تیم‌های مدعی، در اوج جدیت آغاز شده است. تیم‌هایی که ثابت کرده‌اند به هیچ عنوان نمی‌خواهند امتیازی را از دست بدهند. فاصله طولانی بین دو لیگ هم به آنها کمک کرده تا فصل بدنسازی را به خوبی پشت سر بگذارند و در همین شروع فصل، آمادگی مطلوبی به دست بیاورند. سپاهان در دو مسابقه روبه‌روی مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان، عالی ظاهر شده و در کنار تصاحب 6 امتیاز، پنج گل هم به ثمر رسانده است. این تیم در دو مسابقه این فصل چهار گل‌زن مختلف داشته و با این وجود، محرم نویدکیا همچنان در کنفرانس‌های خبری به انتقاد از عملکرد شاگردانش می‌پردازد و از آنها انتظار بیشتری دارد. استقلال هم با هدایت فرهاد مجیدی، هوادار و ذوب آهن را شکست داده است. آنها بعد از چند سال در فولادشهر به برتری رسیده‌اند و با دو کلین‌شیت متوالی، خیلی زود در جایگاه یک مدعی قرار گرفته‌اند. پرسپولیس برای عقب نماندن از این کورس، باید در دیدار حساس امروز روبه‌روی نساجی به برتری دست پیدا کند. آنها نسبت به سپاهان و استقلال، رقبای به مراتب سرسخت‌تری داشته‌اند. اولین حریف این فصل تیم یحیی، فولاد بود و حالا نساجی ساکت الهامی که اتفاقا در اولین مسابقه لیگ برتر به پیروزی دست پیدا کرده، روبه‌روی این تیم قرار می‌گیرد. اگر آنها در نبرد امروز برنده باشند، عملا شروع قدرتمندانه‌تری از استقلال و سپاهان داشته‌اند و این، یک اتفاق بسیار مثبت برای این باشگاه خواهد بود. البته که نساجی، حریف ساده‌ای به نظر نمی‌رسد اما برنده شدن در این دوئل برای عقب نماندن از کورس قهرمانی، همه آن چیزی است که یحیی و تیمش از این جدال می‌خواهند.