آریا رهنورد

بخشی از خریدهای این فصل لیگ برتر اصلا خریدهای خوبی نبوده‌اند. نفراتی که قرار بود در تیم‌های جدیدشان به یک ستاره تبدیل شوند اما عملکردی ضعیف‌تر از حد انتظار داشته‌اند. جالب اینجاست که تقریبا تک تک این نفرات، خریدهای گرانقیمتی بوده‌اند و باشگاه‌ها هزینه‌های زیادی برای جذب‌شان انجام داده‌اند. درست به همین خاطر، انتظارها از آنها بالا بوده اما عملکردشان هواداران و مربیان را راضی نکرده است. البته در این فصل خریدهایی هم داشته‌ایم که هنوز حتی یک دقیقه هم برای تیم‌شان به میدان نرفته‌اند.

اریک بایناما

بدون شک او شاهکارترین خرید این فصل لیگ برتر بوده است. بازیکنی که حتی یک گل هم برای گل گهر نزد اما با بازی در سه مسابقه روبه‌روی استقلال، سپاهان و پیکان، هفت امتیاز گل گهر را به تاراج برد. گل گهری‌ها به خاطر استفاده از این بازیکن غیرمجاز، با جریمه بسیار سنگینی روبه‌رو شدند. البته در این پرونده، خود بایناما چندان مقصر نبود. این مدیران و مربیان باشگاه بودند که با این اشتباه مهلک، خودشان را به دردسر انداختند. با این حال تردیدی وجود ندارد که اریک به لحاظ فنی در حد و اندازه‌های بازی در لیگ برتر ایران نیست.

منوچهر صفروف/ وحدت هانانوف

این دو نفر قرار بود از شروع فصل در ترکیب پرسپولیس به میدان بروند اما هنوز حتی یک دقیقه هم برای این تیم بازی نکرده‌اند. در این پرونده هم خود آنها مقصر نیستند و باز باید باشگاه را سرزنش کرد. پرسپولیس در حالی این دو نفر را به خدمت گرفت که به خاطر بدهی سنگین به کالدرون، پنجره نقل و انتقالاتی‌اش بسته بود. این پنجره چند هفته است که باز شده اما باز هم دقایق بازی وحدت و منوچهر در پرسپولیس روی عدد صفر باقی مانده است. این دو نفر اگر در تیم سابق‌شان حضور داشتند، حالا هم فوتبال بازی می‌کردند و هم در لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌رفتند. فرصتی که با محرومیت پرسپولیس از آنها دریغ شده است.

رضا اسدی

پرسپولیس میلیاردها تومان برای خرید این هافبک هزینه کرد تا جای خالی احمد نوراللهی را پر کند اما اسدی در این فصل فاجعه‌بار نشان داده است. او حتی انتخاب سوم برای پر کردن جای احمد هم نیست و نفراتی مثل سرلک، کمال و حتی محمد شریفی به اسدی ترجیح داده می‌شوند. رضا با چند نمایش بسیار بد، به نیمکت پرسپولیس دوخته شده و معمولا تنها در آخرین لحظات بازی‌ها به زمین فرستاده می‌شود. اگر او به همین روند ادامه بدهد در پایان فصل اولین بازیکن از فهرست مازاد یحیی خواهد بود.

محمدرضا آزادی

برخلاف بسیاری از مهره‌های جوانی که زیر نظر فرهاد در استقلال درخشیدند، آزادی نتوانسته عملکرد خوبی در این تیم داشته باشد. محمدرضا چند بار فرصت داشته تا جای ثابتی در ترکیب برای خودش پیدا کند اما حالا حتی نمی‌توان او را در فهرست تعویضی‌های موثر باشگاه قرار داد. او پتانسیل‌ تبدیل شدن به یک فوتبالیست خوب را دارد اما فعلا در استقلال و تراکتور نتوانسته این پتانسیل را عملی کند.

علیرضا ابراهیمی

یکی دیگر از خریدهای نه‌چندان امیدوارکننده یحیی برای پرسپولیس، بخش مهمی از فصل را روی نیمکت سپری کرده است. ابراهیمی در همان اولین هفته‌ها به نیمکت‌نشینی واکنش نشان داد و همین مساله رابطه بین او و کادر فنی را تیره و تار کرد. حالا سیدجلال و نعمتی مدافعان ثابت پرسپولیس هستند و فرجی گزینه ذخیره خط دفاعی به  شمار می‌رود و ابراهیمی اصلا فرصت بازی در ترکیب سرخ‌ها را به دست نمی‌آورد. حتی بعید نیست او در همین پنجره نقل و انتقالات تصمیم به ترک باشگاه بگیرد.

علی دشتی

از زمان پیوستن به استقلال، اوضاع دیگر برای دشتی اصلا خوب پیش نرفته است. او در این فصل راهی تراکتور شد و یکی از خریدهای جدید این تیم لقب گرفت اما نتوانست خودش را با تیم سولدو هماهنگ کند. تا همین چند سال قبل خیلی‌ها معتقد بودند که دشتی می‌تواند یک فوتبالیست بسیار مهم برای لیگ برتر باشد اما حالا دیگر چنین تصوری در مورد او وجود ندارد.

شهریار مغانلو

با سروصدای زیادی راهی سپاهان شد و حتی پست‌هایش با لباس قرمز را پاک کرد اما نیم‌فصل موفقی در تیم محرم نداشت. تعداد نمایش‌های خوب شهریار برای سپاهان در این نیم‌فصل به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسند. بی‌جهت نیست که محرم او را در چند مسابقه مهم لیگ بیست و یکم، نیمکت‌نشین کرده است.

شایان مصلح

یکی دیگر از خریدهای این فصل گل گهر، اصلا نتوانسته روزهای خوبی را در این باشگاه سپری کند. شایان با فرم ایده‌آل فاصله زیادی دارد و بعید است بتواند دوباره به فرم درخشان روزهای بازی برای پرسپولیس برگردد.

مسعود شجاعی

بعد از چند ماه دوری از فوتبال، نساجی به سراغ مسعود رفت و با او قرارداد بست. الهامی اساسا علاقه زیادی به کار کردن با شجاعی دارد اما عملکرد مسعود در این تیم اصلا قابل دفاع نبوده است. عصبانیت و اخراج در جریان بازی‌ها، فعلا اصلی‌ترین خاطره مسعود در نساجی به شمار می‌روند.

داریوش شجاعیان

به هوادار رفت تا به قول خودش در آرامش فوتبال بازی کند و در این تیم، اصلا توفانی به پا نکرد. داریوش که قرار بود در هوادار دوباره احیا شود، فصلی بسیار معمولی و متوسط را در این تیم پشت سر گذاشته است.