آریا رهنورد

این روزها دائما زمزمه‌هایی در خصوص بازگشت مهره‌های سابق پرسپولیس به این باشگاه به گوش می‌رسد. ظاهرا سرخ‌ها از پنجره نقل و انتقالات و خریدهای جدید ناامید شده‌اند و قصد دارند به سراغ همان مهره‌های قبلی خودشان بروند. به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها این روزها بیشتر از آینده، روی گذشته حساب باز می‌کنند. البته تعجب چندانی هم ندارد. چراکه عملکرد آنها در چند فصل گذشته، فوق‌العاده بوده و تیم یحیی در این فصل، فعلا نشانه‌ای از یک تیم فوق‌العاده به نمایش نگذاشته است.

علیرضا بیرانوند

حامد لک در اولین ماه‌های بازی در پرسپولیس آنقدر خوب کار کرد که اصلا همه بیرو را فراموش کردند. با این حال نمایش‌های این فصل لک چندان خوب نبود و همین افت نسبی موجب شد رادوشوویچ به جای او در ترکیب اصلی قرار بگیرد. رادو هم در این دو مسابقه اصلا مطمئن نشان نداده و حالا لک دوباره به ترکیب برمی‌گردد. با این روند، معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار خط دروازه سرخپوشان است. علیرضا هم این روزها در پرتغال نمایش‌های بی‌نقصی نداشته اما بعید به نظر می‌رسد که فعلا فوتبال اروپا را به مقصد لیگ برتر ایران ترک کند. به خصوص با توجه به اینکه او احتمالا در جام جهانی گلر اصلی ایران خواهد بود، احتمالا جاه‎طلبی‌های اروپایی این سنگربان همچنان ادامه دارند.

صادق محرمی

خیلی زود در پرسپولیس چهره شد و خیلی زود هم این تیم را ترک کرد. صادق این روزها پای ثابت دیدارهای تیم ملی هم هست اما به نظر می‌رسد هواداران این تیم به اندازه اسکوچیچ به او باور ندارند. محرمی پتانسیل بسیار خوبی دارد و سرخ‌ها هم در سمت راست خط دفاعی از مشکلاتی جدی رنج می‌برند. مشکلاتی که نفراتی مثل مهدی شیری و سیامک نعمتی قادر به برطرف کردن‌شان نبوده‌اند و نخواهند بود.

رامین رضاییان

با توجه به حواشی همیشگی در اطراف رامین، بعید است که او به این زودی‌ها به فوتبال ایران برگردد. او در قطر احساس راحتی دارد و یکی از مدافعان راست خوب این لیگ به شمار می‌رود. رامین با ارسال‌های دقیق، ایستگاهی‌های دیدنی و نفوذهای خوبش می‌تواند به هر تیمی کمک کند اما بعید است در شرایط فعلی رابطه‌ای بین او و پرسپولیس شکل بگیرد. جدایی او از این تیم هم اصلا در فضای مسالمت‌آمیزی اتفاق نیفتاد و همین ماجرا شانس بازگشت رضاییان به پرسپولیس را کمرنگ کرده است. کاملا بعید است که این انتقال در فوتبال ایران صورت بگیرد.

شجاع خلیل‌زاده

شجاع اخیرا ادعا کرده که هر وقت بخواهد، به پرسپولیس برمی‌گردد. با این حال پرسپولیسی‌ها دیگر مثل سابق شیفته این فوتبالیست نیستند. چراکه او در بدترین زمان ممکن تیم را به حال خودش رها کرد. با این وجود بازگشت خلیل‌زاده به پرسپولیس، محتمل‌تر از ستاره‌های جداشده دیگر است. چراکه او این روزها نمایش درخشانی در فوتبال قطر نداشته و بعید است الریان بعد از فصل دوم هم قرارداد این بازیکن را تمدید کند. با توجه به شرایط سنی شجاع، بعید نیست او در فصل آینده دوباره به فوتبال ایران برگردد و پیراهن تیم سابقش را بر تن کند.

محمدحسین کنعانی‌زادگان

فرضیه بازگشت کنعانی به پرسپولیس را نباید چندان جدی گرفت. چراکه او در همین فصل به لیگ قطر ملحق شده، یک قرارداد چند ساله را با باشگاه جدیدش امضا کرده و با توجه به شرایط سنی، بعید است قطری‌ها او را به راحتی از دست بدهند. کنعانی این روزها در فرم بسیار خوبی قرار دارد و در ترکیب ثابت تیم ملی هم به میدان می‌رود. محمدحسین فعلا گزینه بازگشت به فوتبال ایران را در ذهن ندارد. او امیدوار است که اگر لیگ قطر را هم ترک می‌کند، این کار را به مقصد یک لیگ بهتر و یک تیم بزرگ‌تر انجام بدهد.

احمد نوراللهی

حالا که دیگر خبری از احمد نور در ترکیب اصلی این تیم نیست، تاثیر واقعی او در پرسپولیس مشخص شده است. یحیی به هیچ وجه نتوانسته جانشین مناسبی برای احمد پیدا کند و حالا پرسپولیس در میانه میدان با مشکلات پرشماری روبه‌رو شده است. احمد در الاهلی امارات عالی شروع نکرده و در قامت یک ستاره برای این تیم ظاهر نشده است، با این حال بعید به نظر می‌رسد که اماراتی‌ها به همین سادگی از این ستاره قطع امید کنند. او حداقل تا شروع فصل بعدی لیگ امارات به پرسپولیس برنمی‌گردد. احمد هم درست مثل کنعانی امیدوار است مقصد بعدی‌اش به جای لیگ ایران، یک لیگ بزرگ‌تر باشد.

علی علیپور

شائبه‌های بازگشت علی علیپور به پرسپولیس این روزها از همیشه جدی‌تر شده است. بازیکنی که به فوتبال پرتغال رفت تا شاید بالاخره ملی‌پوش شود اما باز هم این اتفاق را تجربه نکرد. علی در ماریتیمو یک ستاره واقعی نبوده و هیچ‌وقت نتوانسته خودش را به یک سوپراستار برای این باشگاه تبدیل کند. اگر فرم او تا نیم‌فصل تغییر نکند، احتمال حضور دوباره او در پرسپولیس وجود خواهد داشت. علی علیپور یک ستاره بی چون و چرا در پرسپولیس بود اما نتوانسته این کیفیت را خارج از لیگ برتر ایران هم اثبات کند.