درخشش مهدی طارمی از زمان بازگشت دوباره رقابت‌های فوتبال، تمام‌نشدنی به نظر می‌رسد. مهدی آماده‌ترین لژیونر این روزهای فوتبال ایران است و دائما، در ترکیب ریو آوه دست به کارهای بزرگ می‌زند. مهدی این هفته نیز دوباره موفق شد برای تیمش پنالتی بگیرد و این بار، ضربه پنالتی را به تو دروازه حریف چسباند. او در پرسپولیس، اصلا پنالتی‌زن خوبی نبود و بارها ضربات حساس را از دست داد اما بازی در فوتبال اروپا، ذهنیت مهدی را متفاوت کرده و حرکات نمایشی قبلی را از او گرفته است. طارمی این هفته هم پنالتی‌اش را کاملا آرام و دقیق وارد دروازه حریف کرد تا گل حساس دیگری را برای باشگاه پرتغالی به ثمر برساند. او حالا در این فصل از لیگ پرتغال 11 گل زده و بدون تردید فصل آینده برای تیم مهم‌تری به میدان خواهد رفت. با این تبحر خیره‌کننده در پنالتی گرفتن، به نظر می‌رسد مهدی خرید خوبی برای باشگاه یوونتوس خواهد بود! پس از درخشش این هفته طارمی، موجی در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده که طارمی را به باشگاه یووه پیشنهاد می‌دهد. چراکه به نظر می‌رسد تیم مائوریستیو ساری بیشتر از هر تیم دیگری، برای گل زدن به ضربه‌های پنالتی نیاز دارد. کریس رونالدو در این فصل، درخشش خیره‌کننده‌ای نداشته و تنها در ضربه‌های پنالتی خودی نشان می‌دهد. تبحر در پنالتی‌گرفتن طارمی و تبحر در پنالتی زدن برای رونالدو، می‌تواند یک ترکیب ایده‌آل برای یوونتوس بسازد.

شاید حرف و حدیث‌های مربوط به مهدی و تورین، تنها یک شوخی باشند اما این ستاره باید سقف آرزوهایش را بلند و بلندتر کند. خود او باید قبل از همه متوجه شود که یک ستاره تمام‌عیار است. خود او باید قبل از همه متوجه شود که چه پتانسیل‌های محشری دارد. حد و اندازه‌های این استعداد، تنها باشگاهی مثل ریو آوه نیست.

او این شانس را دارد که پیشرفتی فراتر از رسیدن به پورتو و بنفیکا را تجربه کند. او این شانس را دارد که در یکی از بهترین لیگ‌های دنیا به میدان برود. مهدی باید راهش را از لژیونرهای پرحاشیه‌ای که با ماشین و تردمیل سرگرم هستند، جدا کند. او باید راهش را از افرادی که هر روز مشغول پرواز به یک نقطه دنیا هستند، جدا کند. مهدی اگر با همین سرعت به پیشرفت ادامه بدهد، فاصله‌ای تا رسیدن به بزرگ‌ترین رویاهای ممکن نخواهد داشت. شمارش معکوس برای انتقال این بازیکن آغاز شده و حالا همه منتظر برداشتن قدم بعدی از سوی او هستند. زمانی در فوتبال ایران، پخش یک آیتم تلویزیونی این فوتبالیست را به دردسر انداخت و کاری کرد که داورها دیگر برای پرسپولیس پنالتی اعلام نکنند. در فوتبال اروپا اما هیچ‌کس به طارمی، اتهام شیرجه نمی‌زند. هر فوتبالیست، مهارت خاص خودش را دارد. بعضی‌ها تکنیکی‌ و بعضی‌ها گل‌زن هستند. بعضی‌ها جنگویانه بازی می‌کنند و بعضی‌ها خوب تکل می‌زنند. مهارت خاص طارمی تا امروز کم‌تر در فوتبال ایران دیده شده است. او با زیرکی و تیزهوشی خاصی از حریف پنالتی می‌گیرد. مهارتی که تا امروز چه در فوتبال ایران و چه در اروپا، برگ برنده این ستاره بوده است.