آریا رهنورد

تیم ملی در یازدهمین مسابقه متوالی هم بدون شکست ماند. با این وجود در جریان نبرد با کره، نگرانی‌های زیادی برای هواداران این تیم به وجود آمد. همه آنهایی که انتظار دارند تیم ملی را در فرم آرمانی و با بهترین نمایش‌های ممکن ببینند، عصر سه‌شنبه یک دیدار امیدوارکننده را تماشا نکردند. با این حال نتیجه نهایی این مسابقه، نتیجه نسبتا خوبی بود و صدرنشینی تیم ملی را در پایان هفته چهارم تثبیت کرد.

علیرضا بیرانوند

مرد شماره یک دروازه تیم ملی اگرچه روی صحنه به ثمر رسیدن گل سون کمی بیشتر از حد جلو آمده بود اما در مجموع نمایش خوبی در این جدال داشت. او به خصوص روی خروج از دروازه در زمان ارسال‌های رقیب خوب و بی‌اشتباه ظاهر شد. مهم‌ترین سیو بیرو در آخرین ثانیه‌های مسابقه از راه رسید. جایی که سون می‌توانست گل برتری کره را بزند اما واکنش خوب گلر ایران، نتیجه مساوی مسابقه را حفظ کرد. در مجموع او در این نبرد هم نشان داد که هنوز بهترین گزینه برای پوشیدن پیراهن شماره یک تیم ملی است.

صادق محرمی

بدون تردید، ناامیدکننده‌ترین بازیکن زمین مسابقه بود و بدترین نمایش ملی‌اش را تجربه کرد. از صادق، بازی‌های خوب پرشماری دیده‌ایم اما مدافع محبوب اسکوچیچ روبه‌روی کره جنوبی با آگاهی محیطی پایین، مقصر اصلی گل خوردن تیم ملی به شمار می‌رفت. او در دفاع به خوبی مسئولیت‌هایش را انجام نداد و در حمله بسیار پراشتباه بود. پاس‌های اشتباه و سانترهای عجولانه، صادق را به بدترین بازیکن این مسابقه تبدیل کرد. این نمایش بدون شک اسکوچیچ را نگران سرنوشت سمت راست خط دفاعی تیمش کرده است.

شجاع خلیل‌زاده

او هم یک روز آرمانی را پشت سر نگذاشت و در مجموع، عملکرد درخشانی نداشت. شجاع البته مرتکب اشتباه وحشتناکی هم نشد اما در مجموع، چند بار توپ را در موقعیت‌های نسبتا بد لو داد. اگرچه صادق محرمی با از دست دادن سون مقصر اصلی گل خوردن تیم به حساب می‌آمد اما خلیل‌زاده هم به عنوان نزدیک‌ترین مهره به صادق، پوشش لازم را ایجاد نکرد. او این روزها در اوج آمادگی به سر نمی‌برد.

محمدحسین کنعانی‌زادگان

روی دوئل‌های هوایی، عملکرد خوبی داشت اما به طور کلی کره جنوبی تیمی نیست که روی هوا چندان مقتدر و فوق‌العاده باشد. بدون احتساب نیمه اول و 30 دقیقه پایانی بازی، ایران روبه‌روی کره جنوبی مجموعا 15 دقیقه تحت فشار قرار گرفت و در همان 15 دقیقه یک گل دریافت کرد. این اتفاق، اصلا نشانه خوبی برای هیچ‌کدام از مدافعان تیم ملی به شمار نمی‌رود.

وحید امیری

به نظر می‌رسید بخش مهمی از توانایی‌های وحید در سمت چپ خط دفاعی هدر می‌رود. او در این پست هم وظایفش را به خوبی انجام می‌دهد اما به طور کلی برای بازی در این پست ساخته نشده است. با تبعید وحید به سمت چپ خط دفاعی، توانایی خط هافبک ایران به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرد. درست از وقتی که وحید به جمع هافبک‌ها ملحق شد، موتور تیم ملی هم روشن شد و ایران نمایش به مراتب بهتری در زمین داشت. ملحق شدن وحید به خط هافبک، برای مهدی طارمی هم ایده‌آل‌تر بود و فضای بیشتری را در زمین در اختیار این ستاره قرار داد.

سعید عزت‌اللهی

هافبک دفاعی تیم ملی، بدون تردید بهترین بازیکن ایران در این دوئل به شمار می‌رفت. بازیکنی که نه فقط در اکت‌های دفاعی و توپ‌گیری و نه فقط در شوت‌زنی، بلکه در بازیسازی هم به تیم ملی کمک می‌کرد. سعید چند بار با پاس‌های بلند دیدنی‌اش، برای هم‌تیمی‌ها موقعیت درست کرد و کلاس خاص بازی‌اش را به نمایش گذاشت. او در مجموع روز بسیار درخشانی را برابر کره جنوبی سپری کرد. روزی که البته، با بدشانسی هم برای او همراه شد و تیر دروازه اجازه نداد اسمش را به فهرست گل‌زن‌های مسابقه وارد کند.

احمد نوراللهی

کاری که اسکوچیچ از احمد می‌خواهد، به بازی در نیم‌فضاها مربوط می‌شود و احمد هم این کار را به خوبی انجام می‌دهد. با این حال نمی‌توان ادعا کرد که نوراللهی این روزها در بهترین فرم ممکن قرار دارد. او در جریان این مسابقه چند بار هم به دروازه حریف نزدیک شد و می‌توانست با پاس‌های کات‌بک، مهاجمان تیم ملی را در موقعیت گل‌زنی قرار بدهد اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و پاس‌های نهایی احمد چندان دقیق نبودند.

علی قلی‌زاده

ظاهرا وقتی به عنوان مهره ذخیره وارد جریان مسابقه می‌شود، موثرتر از زمانی است که ثابت در ترکیب قرار می‌گیرد. خیلی‌ها در انتظار تماشای دریبل‌ها و نمایش‌ تکنیکی قلی‌زاده روبه‌روی کره بودند؛ اما قلی‌زاده در این نبرد چیز خاصی از خودش نشان نداد. البته اینکه رویکرد تیم ملی ایران هم در زمان حضور او در زمین چندان هجومی نبود، روی این اتفاق موثر به نظر می‌رسید. به هر حال قلی‌زاده روبه‌روی کره جنوبی، اصلا روز خوبی را پشت سر نگذشت.

علیرضا جهانبخش

باز هم نشان داد که در قامت یک کاپیتان، مهره‌ای مطمئن و قائل اعتماد برای تیم ملی ایران به شمار می‌رود و باز هم درست وقتی تیم به شدت به او نیاز داشت، با یک گل بسیار حساس از راه رسید. مرد شماره هفت تیم ملی، شکست را برای ایران به تساوی تبدیل کرد. جهانبخش با اینکه در زمان به ثمر رسیدن گل فاصله نسبتا زیادی از دروازه حریف داشت، ضربه سر بسیار خوبی زد و شانسی برای گلر کره جنوبی باقی نگذاشت. جالب اینکه او حالا بهترین گل‌زن دور نهایی مرحله انتخابی جام جهانی در قاره آسیا به شمار می‌رود و تا این لحظه، سه گل در این مرحله برای تیم ملی به ثمر رسانده است.

مهدی طارمی

او مهم‌ترین و آماده‌ترین ستاره این روزهای تیم ملی به شمار می‌رود اما نمی‌توان انتظار داشت که همواره در بهترین فرم ممکن دیده شود. مهدی در این مسابقه کم‌تر صاحب توپ شد و کم‌تر در موقعیت جدی  برای گل‌زنی قرار گرفت. او روی یک قیچی برگردان دیدنی و البته یک شوت تماشایی به تیر دروازه حریف، در یک قدمی باز کردن دروازه کره قرار گرفت اما چندان خوش شانس نبود. مهدی در این مسابقه، کمی دیر آن استارت‌های انفجاری و نفوذهای دیدنی‌اش را شروع کرد. هرچند که وقتی او راه افتاد، تیم ملی هم راه افتاد و نمایش به مراتب بهتری را در زمین به اجرا گذاشت.

سردار آزمون

اسکوچیچ در کنفرانس خبری بعد از مسابقه به درستی از سردار دفاع کرد و از نقش او در صعود از مرحله قبلی صحبت به میان آورد. با این حال نمی‌توان انکار کرد که سردار این روزها اصلا فوق‌العاده ظاهر نشده و چندان حریص و تشنه گل‌زنی نبوده است. حرکات ترکیبی او با مهدی طارمی در این مسابقه هم ثمربخش به نظر نمی‌رسیدند. شاید فشار گل نزدن در چند مسابقه متوالی، موجب شده که این فوتبالیست کمی افت کند و یا در جریان نبردی حساس مثل دیدار با کره، با استرس و نگرانی روبه‌رو شود. به هر حال نمایش او در این جدال هم همانند چند مسابقه قبلی، ایده‌آل به نظر نمی‌رسید. برای شکست دادن جدی‌ترین رقبا در آسیا، به یک سردار آماده، گل‌زن و مهارنشدنی نیار داریم.

امید نورافکن

در دقایق کوتاهی که در زمین حضور داشت، یک اخطار از داور گرفت تا مسابقه بعدی را هم از دست بدهد. این یک نکته منفی برای امید نورافکن به شمار می‌رود که اساسا خیلی ساده کارت زرد دریافت می‌کند. بدون در نظر گرفتن این نکته، عملکرد او در سمت چپ خط دفاعی تیم ملی قابل قبول به نظر می‌رسید.

میلاد سرلک

در آخرین لحظات مسابقه وارد زمین شد و آنقدر در زمین نبود که تاثیر چندانی روی جریان این مسابقه داشته باشد. با این حال ورود یک هافبک تدافعی به زمین نشان می‌دهد که هدف اصلی اسکو در لحظات آخر، حفظ نتیجه بود.

مهدی قایدی

جواد خیابانی در لحظه ورود او به زمین می‌گفت که خوراک مهدی قایدی، چنین مسابقه‌هایی است اما قبل از آن‌که مهدی قایدی فرصتی برای خوراک جمع کردن داشته باشد، مسابقه به اتمام رسید. او هم آنقدر دیر به جریان بازی وارد شد که فرصتی برای عرض اندام به دست نیاورد.