آریا رهنورد

در زمان امضای قرارداد با عیسی آل‌کثیر، قرمزها هرگز نمی‌دانستند که دارند یکی از مهم‌ترین خریدهای همه این سال‌های‌شان را انجام می‌دهند. البته که عیسی، فوتبالیست خوبی بود و موفق شده بود خودش را در فوتبال ایران به اثبات برساند اما هیچ‌کس تصور نمی‌کرد او در یک زمان کوتاه، این‌همه گل حساس و کلیدی برای تیم به ثمر برساند. آل‌کثیر در این مدت، کاری کرد که هواداران باشگاه به سرعت جدایی علی علیپور را فراموش کنند. او حالا مرد اول خط حمله سرخپوشان به شمار می‌رود و این بار توانایی‌اش را در زدن گل‌های حساس، در سوپرجام به نمایش گذاشته است.

عیسی هستم، یک گل‌زن

اولین گل عیسی برای پرسپولیس، در جدال آسیایی با التعاون به دست آمد. او در حالی که دومین بازی‌اش را با لباس سرخ‌ها انجام می‌داد، توانست دروازه حریف عربستانی را باز کند. اولین گل آل‌کثیر، گل مهمی برای پرسپولیس محسوب می‌شد. چراکه سه امتیاز دیدار برگشت با التعاون، نقشی حیاتی در بازگشت این تیم به منطقه صعود داشت. عیسی در همان مسابقه نشان داد که چقدر آماده است و می‌تواند چه کارهای جذابی برای سرخ‌ها انجام بدهد.

گلی که ژاوی را کشت

در همان تورنمنت، پرسپولیس یک مسابقه به شدت سخت و پرفشار را روبه‌روی السد سپری کرد. جدالی که بیشتر مالکیت توپ و درصد زیادی از موقعیت‌ها در آن به تیم قطری اختصاص داشتند. با این حال عیسی باز هم در بهترین زمان ممکن، تیر خلاص را به رقیب زد. یک ضربه سر تماشایی از این مهاجم، دوباره ژاوی را مقابل یک تیم ایرانی از آسیا حذف کرد. این بار نوبت آل‌کثیر بود که رویای قهرمانی اسطوره بارسلونا در لیگ قهرمانان آسیا را به باد بدهد. این گل، نفس ژاوی و شاگردانش را گرفت.

گل شیرین، گل تلخ

درست سه روز بعد از مسابقه با السد، عیسی بار دیگر نقش قهرمان را برای تیمش بازی کرد. او این بار تنها با زدن یک گل راضی نشد و توانست دو بار توپ را از خط دروازه پاختاکور عبور بدهد. این گل، پرسپولیس را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان و فینال منطقه غرب آسیا رساند. شادی گل عیسی اما برایش به شدت دردسرساز شد. او به خاطر شادی گل جنجالی‌اش، شانس بازی در فینال غرب آسیا و فینال لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد و در شرایطی که در نقطه اوج دوران فوتبالش قرار داشت، 6 ماه از همه فعالیت‌های فوتبالی محروم شد. آل‌کثیر در این 6 ماه حتی اجازه تمرین کردن با تیم را هم نداشت. او موثرترین و کلیدی‌ترین بازیکن در مسیر رسیدن تیم یحیی به دیدار نهایی لیگ قهرمانان بود اما نتوانست تیمش را در آن مسابقه همراهی کند.

بازگشت به ریل

پس از مدت‌ها محرومیت، عیسی با 6 دقیقه حضور در زمین در مسابقه با پدیده مشهد، اولین تجربه لیگ برتری‌اش با قرمزها را پشت سر گذاشت. چند روز بعد، او مقابل نساجی روی نیمکت حضور داشت اما در 20 دقیقه پایانی به زمین رفت و بالاخره توانست در لیگ برتر هم برای پرسپولیس گل بزند. این گل، برد سرخپوشان در نبرد با نساجی قائمشهر را قطعی کرد.

زلزله در نقش جهان

عیسی بالاخره برای اولین بار در یک مسابقه لیگ برتری در ترکیب سرخپوشان فیکس شد و قابلیت‌هایش را در همان مسابقه نشان داد. او با یک ضربه تماشایی، دروازه سپاهان را در یکی از مهم‌ترین نبردهای فصل برای پرسپولیس باز کرد. البته که تیم یحیی در نهایت برنده آن مسابقه نشد و در نهایت کار در آخرین ثانیه‌ها به تساوی کشیده شد اما همان یک امتیاز هم در کورس قهرمانی در زمین جدی‌ترین رقیب برای پرسپولیس مفید و کارآمد به نظر می‌رسید.

و حالا... دربی

آل‌کثیر در اولین تجربه دربی پایتخت هم، برای تیمش گل کاشت. در مسابقه‌ای که اساسا موقعیت‌های گل زیادی در آن وجود نداشت، عیسی با یک جاگیری به موقع و یک ضربه دقیق، تنها گل تیمش را زد. این گل عملا استقلال را از کورس قهرمانی عقب انداخت و یحیی و تیمش را صاحب یک پیروزی کلیدی کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که در چند دربی قبل از این، پرسپولیسی‌ها نتوانسته بودند استقلال را شکست بدهند. آخرین برد پرسپولیس در شهرآوردها قبل از درخشش عیسی، به مسابقه رفت فصل گذشته لیگ برتر برمی‌گشت.

سوپرمهاجم در سوپرجام

عیسی آل‌کثیر در سوپرجام نشان داد که صرفا یک مهاجم «تمام‌کننده» نیست و گاهی می‌تواند حمله را خودش شروع کند. او با یک حرکت فردی تماشایی در زمین تراکتور، بازیکن مقابل را از پیش رو برداشت و به زیبایی تنها گل مسابقه را به ثمر رساند. یحیی و تیمش حالا دیگر به بردهای حساسی که عیسی گل‌زن آنهاست، خو گرفته‌اند. او همیشه در حساس‌ترین لحظات سر می‌رسد و گره بازی را برای پرسپولیس باز می‌کند. آل‌کثیر، باز هم مرد اول یک بازی بزرگ برای پرسپولیسی‌ها بود. حتی 6 ماه محرومیت هم نتوانسته تاثیری روی درخشش این ستاره داشته باشد.