زندگی به سبک ریاض!

ستاره سیتی در مسیر رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا، بدون تردید ریاض ماهرز بود. فوتبالیست درجه یکی که در جریان دو دیدار رفت و برگشت، توانست سه گل از چهار گل تیمش را وارد دروازه حریف فرانسوی کند. مرد درخشان الجزایری سیتی برای رسیدن به این جایگاه، مسیر فوق‌العاده سختی را طی کرده است. او قدم به قدم بهتر و آماده‌تر شده تا امروز یکی از بهترین بازیکنان فوتبال اروپا لقب بگیرد. پپ گواردیولا پس از نمایش‌های اخیر ماهرز، او را «بازیکن بازی‌های بزرگ» دانسته است. فوتبالیستی که همیشه بهترین بازی‌اش را در بهترین موقعیت به نمایش می‌گذارد.

آریا طاری

2009؛ اولین قرارداد در دسته چهارم!

ریاض در 18 سالگی به اسکاتلند رفت و برای مدتی در جلسه‌های تمرینی باشگاه سن میرن شرکت کرد. او امیدوار بود که بتواند اولین قرارداد حرفه‌ای‌اش را امضا کند اما باشگاه برای مدت زیادی این بازیکن را بی‌جواب گذاشت. او که دیگر ناامید شده بود، راهی فرانسه شد و با باشگاه دسته چهارمی کوئیمپر قرارداد بست. یک باشگاه نیمه حرفه‌ای که حتی از طراحی لباسش هم معلوم بود فوتبال را چندان جدی نمی‌گیرد. همین باشگاه اما دروازه ورود ماهرز به دنیای فوتبال شد.

در اولین فصل صعود به لیگ برتر، لسترسیتی عملا فاصله‌ای با سقوط نداشت. آنها فصل را بسیار بد و ناامیدکننده شروع کردند و یکی از کاندیداهای جدی سقوط بودند. درخشش ماهرز   اما   این وضعیت را عوض کرد

2010؛ بازی با ذخیره‌ها

نها یک سال پس از حضور در باشگاه کوئیمپر، ریاض مورد توجه باشگاه لو هارو در فرانسه قرار گرفت و به این تیم ملحق شد. او البته در ابتدا، با تیم ذخیره‌ها تمرین می‌کرد و در دیدارهای اصلی این تیم جایی نداشت. یک سال بعد اما بالاخره سرمربی تیم اصلی باشگاه، این بازیکن را پذیرفت و او را وارد فهرست نفرات‌ تیمش کرد تا ماهرز فرصت بیشتری برای دیده شدن به دست بیاورد.

2014؛ توفان به پا می‌شود

بدون تردید یکی از مهم‌ترین اتفاق‌ها در زندگی ماهرز، سال 2014 به وقوع پیوست. وقتی که باشگاه انگلیسی لسترسیتی، استعداد او را مورد شناسایی قرار داد و این بازیکن را از لو هارو جدا کرد. او دیگر به یک مهره کاملا ثابت برای تیم فرانسوی تبدیل شده بود و توانسته بود در دنیای فوتبال خودی نشان بدهد اما لستر، فرصت بازی در انگلیس را برای این ستاره فراهم کرد. رقم قرارداد ماهرز هم در نوع خودش جالب توجه به نظر می‌رسد. روباه‌ها تنها و تنها 500 هزار یورو برای ماهرز پرداخت کردند. هیچ‌کس تصورش را هم نمی‌کرد که این خرید نیم میلیون دلاری، قرار است به یکی از مهره‌های مهم تاریخ باشگاه تبدیل شود.

2014؛ صعود تاریخی به لیگ برتر

لستر که در زمان امضای قرارداد زمستانی با ماهرز در کورس صعود به رقابت‌های لیگ برتر قرار داشت، در پایان همان فصل موفق شد به سطح اول فوتبال انگلیس صعود کند. آنها از یک مسیر بسیار سخت، صعودشان به لیگ برتر را قطعی کردند تا ریاض ماهرز، در آستانه یک تجربه تاریخی قرار بگیرد.

2015، فرار بزرگ

در اولین فصل صعود به لیگ برتر، لسترسیتی عملا فاصله‌ای با سقوط نداشت. آنها فصل را بسیار بد و ناامیدکننده شروع کردند و یکی از کاندیداهای جدی سقوط بودند. درخشش ماهرز اما این وضعیت را عوض کرد. ریاض و هم‌تیمی‌ها برای ماندن در لیگ در پایان فصل به یک معجزه بزرگ نیاز داشتند. آنها موفق شدند در هفت بازی از 9 بازی آخرشان در لیگ به پیروزی دست پیدا کنند و این معجزه را رقم بزنند. لستر به کمک این هفت پیروزی، در لیگ برتر ماندگار شد.

2016؛ معجزه قرن

همان تیمی که فصل قبلی به زحمت در لیگ برتر ماندگار شده بود، دست به یک معجزه باورنکردنی زد و یک سال  بعد، روی سکوی اول فوتبال انگلیس قرار گرفت. هنوز هم این یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های تاریخ فوتبال به شمار می‌رود. آن فصل در لستر، همه شاگردان رانیری درخشان بودند اما ماهرز و واردی، بیشتر از دیگران به چشم آمدند. جیمی واردی تصمیم گرفت بقیه سال‌های فوتبالش را در همین تیم پشت سر بگذارد اما ماهرز، آرزوهای به مراتب بزرگ‌تری در سر داشت. در فصل منجر به قهرمانی روباه‌ها، واردی 17 گل زد و 10 پاس گل داد.

2018؛ ماهرز شکار می‌شود

با وجود قهرمانی در لستر و پیشنهادهای متعدد، ماهرز یک فصل بعد هم در این باشگاه ماند اما پس از آن تصمیم گرفت به پیشنهاد سیتی پاسخ مثبت بدهد. همان بازیکنی که با 500 هزار دلار راهی لستر شده بود، با رقم سنگین 67 و نیم میلیون یورو به سیتی پیوست و به مرور زمان، به یکی از مهم‌ترین مهره‌های این تیم بدل شد.

2021، اولین فینال تاریخ سیتی

سیتی برای اولین بار، با درخشش خیره‌کننده ریاض به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده است. تاثیر این ستاره در این موفقیت تاریخی، انکارنشدنی به نظر می‌رسد. او از سخت‌ترین مسیر ممکن، خودش را به سطح اول فوتبال اروپا رسانده و هر روز، پیشرفت می‌کند. ماهرز با این کیفیت، حتی می‌تواند به یکی از بهترین‌های دنیای فوتبال تبدیل شود. حالا هدف بزرگ او، رساندن آبی‌های منچستر به اولین قهرمانی تاریخ‌شان در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.