رئال مادرید در آخرین ثانیه‌ها، از شکست روبه‌روی مونشن گلادباخ در لیگ قهرمانان اروپا فرار کرد اما اوضاع این باشگاه، هنوز مطلوب به نظر نمی‌رسد. سفیدها از دو مسابقه ابتدایی در این تورنمنت، فقط یک امتیاز گرفته‌اند و پس از شکست برابر شاختار و تساوی دیرهنگام روبه‌روی گلادباخ، در قعر جدول گروه دیده می‌شوند. رئال در دو مسابقه بعدی‌اش باید با اینتر کونته روبه‌رو شود و این احتمال وجود دارد که پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، خیلی زود از این جام کنار برود. بدون شک اگر پیروزی در کلاسیکو نبود، زیزو تا همین حالا نیز شغلش را از دست داده بود اما مرد فرانسوی فعلا روی نیمکت مادریدی‌ها ماندگار است. آن‌چه رئالی‌ها را نگران آینده تیم‌شان می‌کند اما فقط نتیجه‌ها نیستند. پس از بازی با گلادباخ، یک حاشیه بزرگ در اردوی مادریدی‌ها به وجود آمده و جو تیم را کاملا به هم ریخته است.

ماجرا از این قرار است که دوربین‌ها، گفت‌وگوی کریم بنزما و فرلاند مندی را در راهروهای منتهی به زمین گلادباخ ثبت کرده‌اند. بر اساس آن‌چه شکار دوربین‌ها شده، کریم به مندی توصیه می‌کند تا در نیمه دوم به «وینیسیوس جونیور» پاس ندهد. چراکه از نگاه بنزما، این بازیکن برای خودش بازی می‌کند و اصلا به فکر تیم نیست. ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم در 45 دقیقه دوم دیدار با حریف آلمانی، بنزما حتی یک پاس هم به وینیسیوس نداده و تعداد پاس‌های مندی به این بازیکن بسیار کم بوده است. در حقیقت مهره جوان برزیلی در فهرست تحریم هم‌تیمی‌ها قرار گرفته و در نهایت زمین مسابقه را ترک کرده است. پس از مطرح شدن این شایعه‌ها، هیچ‌کدام از این دو فوتبالیست تلاشی برای پایان دادن به حرف و حدیث‌ها نداشته‌اند. بنزما البته در صفحه شخصی‌اش با لحنی بسیار تند نسبت به ال چرینتگو، تاکید کرده که به واق واق سگ‌ها توجه نمی‌کند اما او کوچک‌ترین حمایتی از وینیسیوس انجام نداده است.

این بحران داخلی حالا در رئال مادرید عیان شده و زیزو کار سختی برای پایان دادن به آن خواهد داشت. کریم یکی از مهم‌ترین مهره‌های رئال به شمار می‌رود و در 11 سال گذشته، همیشه بخشی از این باشگاه بوده است. وینیسیوس نیز یکی از آینده‌دارترین مهره‌های فوتبال اروپا به شمار می‌رود و انتخاب بین این دو، برای تیم بسیار سخت به نظر می‌رسد. زیدان برای پایان دادن به این ماجرا، باید همین امروز دست به کار شود. او به خوبی می‌داند که اگر این موضوع ادامه پیدا کند، کنترل رختکن از دستش خارج خواهد شد. این اولین بار است که چنین موضوعی در تیم زیدان به بیرون درز پیدا کرده و حالا همه رسانه‌ها در حال حرف زدن از این باشگاه هستند. رئال روزهای حساسی را در پیش خواهد داشت. اگر آنها روبه‌روی اینتر نتیجه نگیرند، شرایط‌شان در اروپا به شدت پیچیده می‌شود. آخرین چیزی که زیدان در این شرایط دشوار به آن فکر می‌کند، به هم خوردن رابطه ستاره‌های تیم است. اگر این مساله خیلی زود به پایان نرسد، شعله‌هایش امیدواری‌های این فصل رئال مادرید را خواهد سوزاند.