اگر در این چند سال تنها یک بازیکن برای امیدوار بودن به سرنوشت اینتر وجود داشت، اگر در این چند سال تنها یک بازیکن اینتر را در دربی‌های میلان برنده می‌کرد، اگر در این چند سال تنها یک بازیکن از سوی هوادارها در حد و اندازه‌های واقعی بازی برای باشگاهی مثل اینتر در این تیم دیده می‌شد، اگر در این چند سال تنها یک بازیکن، باشگاه را به صعود به لیگ قهرمانان اروپا امیدوار می‌کرد، بدون شک آن بازیکن «مائورو ایکاردی» بود. مهاجم آرژانتینی اینتر، حالا روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد و دیگر اعتماد باشگاه را از دست داده است. ایکاردی روزهای خوبی را در اینتر پشت سر گذاشت و خیلی زود در مسیر تبدیل شدن به یکی از اسطوره‌های نراتزوری قرار گرفت. او با اختلاف قابل توجه، بهترین بازیکن آبی و مشکی‌ها در این چند فصل به شمار می‌رفت و بارها در حساس‌ترین لحظات، به کمک تیمش آمده بود. اولین تنش‌ها میان این ستاره و باشگاه ایتالیایی، با ماجرای کتاب زندگی‌نامه او اتفاق افتاد. مائورو در بخش‌هایی از این کتاب، جملات ناخوشایندی را در مورد بعضی از هواداران اینتر نوشته بود و همین موضوع، دردسرهای زیادی برای این ستاره درست کرد. او حتی تهدید به از دست دادن بازوبند کاپیتانی شد اما در آن مقطع، باشگاه به حمایت از ایکاردی پرداخت و او را در جایگاه کاپیتانی باقی گذاشت. اواسط فصل گذشته، ماجرای تازه‌ای میان این بازیکن و باشگاه ایتالیایی رقم خورد. او با وجود اصرار مدیران اینتر، حاضر به تمدید قراردادش با این باشگاه نشد.

 به همین خاطر، اسپالتی تصمیم گرفت او را از ترکیب خارج کند. مالکان اینتر نیز به سرمربی باشگاه دستور دادند که بازوبند کاپیتانی را از مائورو بگیرد. با خروج اسپالتی و ورود کونته، اوضاع برای این بازیکن به مراتب بدتر نیز شد. سرمربی جدید اینتر رسما اعلام کرد که تمایلی به حفظ ایکاردی ندارد و او را در برنامه‌های آینده‌اش نمی‌بیند. اینتر با تصمیم کونته، لوکاکو را به خدمت گرفت و پیراهن شماره 9 مائورو را به او سپرد. پسر آرژانتینی حتی از حضور در جلسه‌های تمرینی تیمش نیز منع شد. با این وجود ناکامی نراتزوری در خرید یک مهاجم دیگر، موجب شد این باشگاه دوباره به ایکاردی اجازه حضور در جلسه‌های تمرینی را بدهد. او حالا با شماره جدید هفت به تمرین‌های اینتر برگشته اما قراردادش با این باشگاه، در انتهای سال آینده تمام می‌شود و اینتر حاضر نیست او را به صورت رایگان از دست بدهد.

مائورو، بازیکن محبوب آنتونیو کونته نیست اما هنوز می‌تواند خودش را به این مربی ثابت کند و به ترکیب ثابت باشگاه برگردد. مشکل او اما بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. ایکاردی به خاطر شغل همسر و شرایط خانوادگی، نمی‌تواند شهر میلان را ترک کند و همین موضوع موجب شده او در هر شرایطی در اینتر بماند. زندگی پرحاشیه خانوادگی با همسر سابق مکسی لوپز، تاثیر منفی قابل توجهی روی دوران حرفه‌ای مائورو گذاشته است. او بدون این حواشی بزرگ، می‌توانست برای سال‌ها در ترکیب تیم ملی بازی کند و در فوتبال اروپا نیز بدرخشد اما حالا یک استعداد بزرگ و انکارنشدنی، با خطر تباهی روبه‌رو شده است.