با وجود هزینه 72 میلیون یورویی در بازار نقل و انتقالات، هواداران یونایتد ابدا از شرایط فعلی تیم‌شان راضی به نظر نمی‌رسند. آنها انتظار داشتند باشگاه تابستان را با خریدهای بزرگ‌تری سپری کند اما یونایتد تا امروز تنها دو بازیکن را به خدمت گرفته است. آرون ون‌بیساکا با 55 میلیون یورو، خرید شیاطین سرخ برای سمت راست خط دفاعی بوده است. او بازیکن فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد اما نمی‌تواند به تنهایی یونایتد را به یک تیم جذاب تبدیل کند. قرمزها برای خرید دنیل جیمز از باشگاه سوانزی نیز 17 میلیون یورو هزینه کرده‌اند. آندر هررا، جیمز ویلسون و آنتونیو والنسیا نیز با سه قرارداد رایگان از یونایتد جدا شده‌اند. از اولین روز باز شدن پنجره نقل و انتقالات فوتبال اروپا تا امروز، نام‌های زیادی در اطراف باشگاه منچستریونایتد به گوش رسیده اما این تیم تنها دو بازیکن خریده و البته دو هدف مهمش را نیز از دست داده است. آنها امیدوار بودند با تانگی اندومبله برای خط هافبک و ماتیاس دلیخت برای خط دفاع قرارداد امضا کنند اما اولی راهی تاتنهام شد و دومی به یوونتوس پیوست. هواداران شیاطین سرخ امیدوار بودند اد وودوارد این تابستان پنج تا هفت بازیکن تازه به خدمت بگیرد اما رفتار مدیران باشگاه، نوید چنین چیزی را به آنها نمی‌دهد. همه تمرکز منچستر در روزهای گذشته، روی پروژه خرید هری مگوایر از لسترسیتی استوار شده است. لستر رقم بسیار سنگین و وحشتناکی را برای فروش مدافع میانی‌اش در نظر گرفته و یونایتد حاضر نیست چنین رقمی برای این بازیکن هزینه کند. اگر منچستر در این پروژه نیز موفق نشود، اوضاع نقل و انتقالات باشگاه هواداران این تیم را به شدت عصبانی خواهد کرد.

حذف نام لوکاکو از فهرست یونایتد برای سفر پیش‌فصل به چین، نشان می‌دهد که هنوز خبرهای جذابی برای منچستر در راه خواهد بود. لوکاکو از دو باشگاه اینتر و یووه پیشنهادهایی جدی دریافت کرده و باشگاه به دنبال بیشترین قیمت برای فروش این بازیکن است. قرمزها ترجیح می‌دهند با فروش مهاجم بلژیکی به یووه، پائولو دیبالا را جذب کنند اما ستاره آرژانتینی علاقه‌ای برای پیوستن به یونایتد نشان نمی‌دهد. اینتری‌ها نیز حاضر نیستند در ازای لوکاکو، میلان اشکرینیار را به اولدترافورد بفرستند. واضح به نظر می‌رسد که قرمزهای منچستر علاقه‌ای به خرید گرت بیل و خامس ندارند و نمی‌خواهند مبلغ سنگینی را برای خرید یک بازیکن در بازار هزینه کنند. سرگی میلیکونوویچ ساویچ و برونو فرناندس، گزینه‌های کلیدی تیم برای تقویت خط میانی به شمار می‌روند. با این وجود حتی در صورت خرید این دو بازیکن نیز، اوله‌گنار سولسشر کاملا از ترکیب جدید تیمش راضی نخواهد شد. عصر قهرمانی‌های یونایتد با مهره‌های متوسط، دیگر تمام شده است. 

مالکان باشگاه باید بپذیرند که دیگر فرگوسن را در اختیار ندارند و برای جنگیدن بر سر جام، باید صاحب ترکیب فوق‌العاده‌ای شوند. آنها کیلومترها عقب‌تر از منچسترسیتی، لیورپول و حتی تاتنهام هستند و اگر در روزهای باقی‌مانده چند سوپراستار جذب نکنند، بعید به نظر می‌رسد شانسی برای تصاحب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در پایان فصل جدید داشته باشند.