این پنج متهم!

نیم‌فصل دوم لیگ برتر به زودی برای استقلال آغاز خواهد شد. آن هم در شرایطی که برخلاف ابتدای فصل، اوضاع در اواخر نیم‌فصل اول برای تیم فکری اصلا خوب پیش نرفته و انتظارها از این تیم برآورده نشده است. در ترکیب تیم فکری، نفراتی هستند که در نیم‌فصل اول، ضعیف‌تر از انتظارات اولیه هوادارها ظاهر شده‌اند. ستاره‌هایی که بدون تردید در نیم‌فصل دوم بیشتر از مهره‌های دیگر زیر ذره‌بین قرار می‌گیرند و اگر به همین روند ادامه بدهند، بعید نیست دیر یا زود به طرف درهای خروجی باشگاه استقلال هدایت شوند.

آریا طاری

شیخ دیاباته

مهاجم استقلال حقیقتا فصل عجیب و غریبی را در این باشگاه پشت سر گذاشته‌ است. او در شروع فصل مصدوم شد، سپس با محمود فکری به مشکل خورد و چند مسابقه را به همین خاطر از دست داد. وقتی هم که این مشکل به پایان رسید، مشکلات مالی او با باشگاه شروع شد و همه چیز را پیچیده کرد. جالب اینکه شیخ در این فصل فقط در یادگار امام تبریز موفق به گل‌زنی شده است. در حقیقت مهاجمی که در فصل گذشته با 15 گل با اقتدار آقای گل فوتبال ایران شده بود، این فصل در 14 هفته از 15 هفته لیگ برتر نامش را به فهرست گل‌زنان استقلال اضافه نکرده است. تنزل شیخ، یکی از بزرگ‌ترین دردسرهای این فصل استقلال به شمار می‌رود. چراکه این ستاره فصل گذشته سهمی انکارنشدنی در گل‌های استقلال داشت. یکی از ناامیدکننده‌ترین دقایق بازی این مهاجم در این فصل هم به دربی تهران برمی‌گردد. وقتی که ورود او به جریان بازی، همه چیز را به شدت برای تیم پیچیده کرد و در نهایت پیروزی را از تیم فکری گرفت. همه امیدوار بودند شیخ، گره کار استقلال را باز کند و همچنان در خط حمله این تیم بدرخشد اما ماجراهایی که در طول فصل برای این بازیکن به وجود آمده، عملا این بازیکن را از آبی‌ها گرفته و تنها شبحی از او را در ترکیب تیم باقی گذاشته است. شبحی که هیچ هواداری دوست ندارد از یک ستاره تمام‌عیار تماشا کند. با این حال او هنوز فرصت دارد که این شرایط را تغییر بدهد و این نیم‌فصل تلخ و کابوس‌وار را به فراموشی بسپارد.

همه امیدوار بودند شیخ، گره کار استقلال را باز کند و همچنان در خط حمله این تیم بدرخشد اما ماجراهایی که در طول فصل برای این بازیکن به وجود آمده، عملا این بازیکن را از آبی‌ها گرفته و تنها شبحی از او را در ترکیب تیم باقی گذاشته است

عارف غلامی

در اوج جوانی به استقلال ملحق شد و آنقدر خوش‌شانس بود که زیر نظر یک مربی در قواره‌های استراماچونی، پیشرفت کند. عارف که سابقه بازی در تیم ملی امید را داشت با درخشش در استقلال حتی به تیم ملی هم دعوت شد و خودش را به عنوان یک مدافع میانی مستعد تثبیت کرد. با این وجود اوضاع در این فصل برای او اصلا خوب پیش نرفته است. عارف در دربی به لطف اغماض داور از اخراج قطعی گریخت اما باز هم به ندرت می‌توان در این فصل لحظاتی امیدوارکننده از بازی او پیدا کرد. غلامی اشتباه‌های فردی زیادی داشته و نشان داده که هنوز راه درازی برای تبدیل شدن به یک مدافع کاملا مطمئن دارد. او با این مدل بازی، اعتماد بخشی از هواداران استقلال را از دست داده و امیدوار است که در نیم‌فصل دوم، این وضعیت را تغییر بدهد.

سیاوش یزدانی

لیگ نوزدهم، برای سیاوش یزدانی اصلا درخشان نبود اما همه امید داشتند او در لیگ بیستم خودی نشان بدهد. سیاوش به عنوان یک مدافع از استایل بدنی خوبی برخوردار است اما هنوز نتوانسته قابلیت‌های خاصی را در معرض نمایش هواداران و اعضای کادر فنی تیمش قرار بدهد. حتی از گوشه و کنار شنیده می‌شود که قرار است نام او در فهرست مازاد مهره‌های تیم قرار بگیرد و بعید نیست این بازیکن در نیم‌فصل ناچار به ترک باشگاه استقلال شود. یزدانی از پتانسیل‌های زیادی برای تبدیل شدن به یک بازیکن شاخص برخوردار بود اما پرداختن زیاد به حواشی، مسیر او را دستخوش تحول کرد.

محمد نادری

در چند سال گذشته، هیچ خریدی به اندازه انتقال محمد نادری به استقلال سروصدا به راه نینداخته است. نادری مستقیما از پرسپولیس به استقلال ملحق شد و آبی‌ها برای جذب او، هزینه‌های سرسام‌آوری انجام داده‌اند. عملکرد این بازیکن اما به گونه‌ای بوده که طرفداران باشگاه از همین حالا دلتنگ هرویه میلیچ هستند. ستاره‌ای که در میانه‌های راه از تیم جدا شد و حالا زمزمه بازگشتش به گوش می‌رسد. نادری در استقلال، آنقدر دور از انتظار بوده که بعید به نظر می‌رسد دیگر جایی در فهرست تیم ملی هم داشته باشد.

آرش رضاوند

علی کریمی در آستانه جدایی از استقلال، به طرفداران باشگاه وعده داد که «آرش رضاوند» جانشین خوبی برایش خواهد شد. او اصرار داشت که طرفداران تیم هنوز قابلیت‌های آرش را ندیده‌اند اما حالا که یک نیم‌فصل از جدایی او سپری شده، طرفداران استقلال همچنان نتوانسته‌اند قابلیتی از رضاوند ببینند. قرار بود او در این فصل به یکی از ستاره‌های کلیدی تیم فکری تبدیل شود اما عملکردش اصلا انتظارات را برآورده نکرده است. آرش لحظات کم و بیش خوبی در این فصل داشته اما برای تبدیل شدن به یک ستاره، باید به این لحظات تداوم ببخشد. شاید در نیم‌فصل دوم لیگ، این اتفاق برای او رخ بدهد.