کرونا آنقدر در این یک سال همه را عزادار کرده است که هیچ‌کس دلش نمی‌خواست خبر درگذشت علی انصاریان را به خصوص در روز مادر بشنود. مادری که در مدت نبرد فرزندش با بیماری یک لحظه هم دست از دعا نکشید و حالا باید طعم تلخ خداحافظی با عزیزدردانه‌اش را بچشد. انصاریان فوتبالیستی بود که سال‌ها در مستطیل سبز خودش درخشید، اما این بار نتوانست به سلامت از نبرد جانکاه با کرونا بیرون بیاید. علی انصاریان در حالی این دنیا را ترک کرد که هنوز داغ رفیقش بر دل‌هاست.  «آقای بخیه» سرخپوشان پایتخت، درست یک هفته بعد از درگذشت مهرداد میناوند، راهی دیار باقی شد تا رفیقش را تنها نگذارد. انصاریان در سال‌های فوتبالش آنقدر محبوب بود که با رفتنش وزنه‌ غم این روزها را تا بیشترین حد ممکن سنگین کند.

انصاریان فوتبال حرفه‌ای را از سال 75 با پوشیدن پیراهن فجر سپاسی آغاز کرد. او سپس در سال 77 لباس سرخ تیم پایتخت را پوشید و در 136 بازی که برای پرسپولیس انجام داد، 21 گل را به نام خود زد.

 هشت سال بعد او در اقدامی پرحاشیه راهی استقلال شد اما این انتقال جنجالی باعث نشد که ذره‌ای از محبوبیت او بین هواداران پرسپولیس کم شود.  انصاریان تنها یک فصل لباس آبی استقلال را به تن داشت اما در همین یک سال توانست بین هواداران این تیم هم محبوب شود.

محبوبیتی که باعث شد او هیچ وقت از چشم نیفتد و مورد احترام باشد. او سال 90 پس از خداحافظی با فوتبال، راه سینما را در پیش گرفت. انصاریان در این مدت توانست کارنامه‌ سینمایی هم برای خودش بسازد و البته در تلویزیون هم در کسوت مجری برنامه‌های پرمخاطبی داشت.

او در بازیگری به قدری پیشرفت کرد که حتی راهش به جشنواره فیلم فجر هم باز شد تا همه منتظر باشند این بار عکاسان لبخند همیشگی‌اش را روی فرش قرمز ثبت کنند. لبخندی که کرونا آن را محو کرد و نمی‌دانیم چطور قرار است زیر خاک برود...