دربی این هفته میلان در جام حذفی ایتالیا، به معنای واقعی یک مسابقه «کلاسیک» بود. یک جدال فرامو‌ش‌نشدنی که همه چیز داشت و لحظه به لحظه‌اش، پر از اتفاق و نماهای جالب توجه بود. اولین اتفاق مهمی که در این نبرد رخ داد، گل‌زنی زلاتان ایبراهیموویچ بود. بازیکنی که این اواخر به بزرگ‌ترین کابوس اینتری‌ها تبدیل شده و در جدال‌های مستقیم به هیچ قیمتی به این تیم رحم نمی‌کند. ایبرا با زدن یک گل فردی فوق‌العاده، تیمش را در مسیر بردن این مسابقه قرار داد اما پسران کونته در ادامه بازی، تا جایی که می‌توانستند روی ذهن زلاتان راه رفتند. آنها به خوبی می‌دانستند که روسونری بدون ایبرا، بخش مهمی از توانایی‌هایش را از دست می‌دهد. اواخر نیمه اول بود که زلاتان وارد یک درگیری جدی با روملو لوکاکو شد. غول‌های اینتر و میلان، حرف‌های تند و تیزی به هم زدند و در نهایت هر دوی آنها با اخطار زمین مسابقه را ترک کردند. هنوز دقایق زیادی از نیمه دوم سپری نشده بود که سوپراستار سوئدی با کارت زرد دوم داور مسابقه روبه‌رو شد و چاره‌ای به جز ترک زمین بازی نداشت.

اتفاقی که برای میلان پیولی، خردکننده به نظر می‌رسید. با این وجود مقاومت میلان تا دقیقه 70 ادامه پیدا کرد و سرانجام اعلام ضربه پنالتی به سود اینتر، شرایط مسابقه را تغییر داد. داور وسط مسابقه، خطای روی بارلا را پنالتی تشخیص نداد اما وی.ای.آر، موجب شد که کونته و پسرها یک پنالتی حساس و تعیین‌کننده به دست بیاورند. همان‌طور که انتظار می‌رفت لوکاکو پشت این ضربه پنالتی قرار گرفت و با یک ضربه دقیق و تماشایی، بازی را به تساوی کشاند.

مسابقه‌ای که داور در پایان وقت‌های قانونی، 10 دقیقه وقت اضافه برایش گرفت تا «صد دقیقه»‌ای شود. چیز زیادی به سوت پایان داور در وقت‌های معمول نمانده بود که افعی‌ها پشت محوطه جریمه حریف صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند. کریستین اریکسن که در دقیقه 88 وارد زمین شده بودند در دقیقه 98 پشت این ضربه ایستگاهی قرار گرفت و با یک ضربه دقیق، تیر خلاص را به پیکر میلان وارد کرد. ستاره دانمارکی همان فوتبالیستی بود که از شروع ژانویه، شایعه جدایی‌اش از باشگاه اینتر به گوش می‌رسید. او از همان زمان پیوستن به این تیم، در فهرست سیاه کونته قرار داشت و به نظر می‌رسید جایی در ترکیب نراتزوری ندارد اما حالا این ایستگاهی، همه چیز را تغییر داده است. اگر لوکاکو و زلاتان غول‌های اصلی دربی میلان بودند، یک غول کوتاه‌قامت سرنوشت‌سازترین گل مسابقه را به ثمر رساند. حالا بعد از رقم خوردن این گل تماشایی، صحبت از باقی ماندن کریس اریکسن در اینتر شده است.

 او در هفته‌های گذشته از تیم سابق‌اش یعنی تاتنهام و مربی سابقش یعنی پوچتینو برای پیوستن به پی اس جی پیشنهاد دریافت کرده بود اما این شلیک استثنایی، بالاخره دل کونته را در مورد این بازیکن نرم کرده است. انگار متخصص دانمارکی ضربه‌های آزاد همیشه به چنین لحظه‌ای نیاز داشت تا خودش را به هواداران باشگاه ثابت کند. شاید همین گل او را حتی به ترکیب ثابت اینتر برساند.