نه شیوه بازی و نه پاکت‌های سیگار. آندره‌آ پیرلو هیچ میراثی از مائوریتسیو ساری را برای یوونتوس نمی‌خواهد. او تیمش را با یک سبک متفاوت به زمین می‌فرستد و با وجود اینکه زمان زیادی برای آماده‌سازی نداشته، خیلی زود تاثیرش را در تورین به نمایش گذاشته است. هنوز نمی‌توان با قاطعیت، ایده‌های فنی مهندس ایتالیایی را مورد قضاوت قرار داد اما خیلی از هواداران یوونتوس معتقدند که عملکرد تیم محبوب‌شان در اولین مسابقه فصل جدید در سری آ، بهتر از همه نمایش‌های فصل گذشته بوده است. بیانکونری در فصل گذشته هم تیم خوبی به نظر می‌رسید اما همیشه چیزی کم داشت. تیم، نیروی جوانی‌اش را از دست داده بود و اصلا باطروات فوتبال بازی نمی‌کرد. آنها بردهای زیادی به دست آوردند و در نهایت قهرمان لیگ شدند اما این قهرمانی، در اوج زیبایی به دست نیامد و همین موضوع، همیشه شعله انتقادها علیه ساری را روشن نگه داشت. پیرلو با یک ذهن متفاوت، برای ساختن یووه آمده است. او در دوران بازی هم، همیشه به خوش‌فکری و هوش بالا معروف بود. پیرلو حتی اسم کتاب زندگی‌اش را «من فکر می‌کنم، پس بازی می‌کنم» گذاشت تا نشان بدهد که چقدر برای فکر کردن و خوب فکر کردن در زمین بازی اهمیت قائل است. او همیشه صاحب یک شخصیت خاص بود و حالا با الهام از همه تجربه‌های دوران بازی و البته سابقه کار کردن با چند مربی بزرگ، پیرلو را برای موقعیت فعلی‌اش آماده کرده است.

یوونتوس فعلا تنها یک بازی را در این فصل از لیگ ایتالیا پشت سر گذاشته اما رد و بدل شدن 728 پاس آن هم با دقت 90 درصدی در این تیم، خودش نشان از یک تغییر قابل توجه دارد. سیستم مدنظر پیرلو برای یووه، ظاهرا سیستم 2-5-3 یا به شکل دقیق‌تر، 2-1-4-3 خواهد بود. در این روش بازی احتمالا کیه‌لینی، بونوچی و دلیخت سه مدافع مرکزی هستند.

شاید مهم‌ترین قدم پیرلو، تبدیل کردن یوونتوس  به یک تیم جوان باشد. او در اولین بازی فصل، وستون مک‌کنی 22 ساله و تازه‌وارد را در ترکیب اصلی قرار داد و در خط حمله نیز از دیان کولوسووسکی استفاده کرد. بازیکنی که فصل گذشته خریداری شده بود و پس از حضور قرضی در پارما، حالا اولین نمایش در لباس یووه را با گل‌زنی پشتن سر گذاشته است. کولوسووسکی که بعد از سال 2000 متولد شده، می‌تواند یکی از مهم‌ترین پدیده‌های این فصل سری آ لقب بگیرد. در اولین تجربه مربیگری پیرلو، آرون رمزی در پست هافبک هجومی نمایش بسیار خوبی داشت اما به نظر می‌رسد پیرلو این جایگاه را برای دیبالا رزرو کرده باشد. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد در یوونتوس این مربی، هافبک‌های مرکزی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند و نبض بازی با پاس‌های کوتاه از میانه زمین تنظیم می‌شود. او برخلاف ساری که هرگز در رختکن پذیرفته نشد، همین حالا رابطه بسیار خوبی با رونالدو و دیگر ستاره‌های تیمش برقرار کرده و حالا همه بازیکنان روی پیرلو حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. این پروژه از همان دقیقه صفر، فوق‌العاده جذاب به نظر می‌رسد. پروژه‌ای که شاید در نهایت آرزوی دیرینه قهرمانی اروپا را برای یووه به حقیقت تبدیل کند.