آریا طاری

علی کریمی سرانجام کاندیداتوری‌اش را برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به صورت رسمی اعلام کرده است. در روزهای گذشته، حرف و حدیث‌های زیادی در این مورد وجود داشت اما حالا جادوگر رسما تایید کرده که برای تغییر دادن فضای فوتبال، وارد گود خواهد شد. این یک تصمیم فوق‌العاده مهم از سوی یکی از بهترین ستاره‌‌های تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌رود. چهره‌ای که با اساسنامه قبلی به خاطر نداشتن سابقه مدیریت، نمی‌توانست وارد این رقابت شود اما پس از اصلاح اساسنامه، حالا بدون مشکل قانونی اجازه حضور در این رقابت را خواهد داشت.

حضور چهره‌ای مثل کریمی در راس هرم فدراسیون، یک اتفاق هیجان‌انگیز خواهد بود. در بسیاری از کشورهای دیگر دنیا هم مدیریت فوتبال، به چهره‌های شاخص باسابقه حضور درخشان در تیم ملی سپرده می‌شود و حالا پس از دوران تلخ و ناامیدکننده مدیریت چهره‌هایی مثل کفاشیان و تاج، شاید کریمی بتواند فوتبال ایران را از نو بسازد. علی پس از پایان دوران بازی، مدتی به عنوان سرمربی کار کرد اما خیلی زود متوجه شد که این حوزه برایش مناسب نیست. او در این مقطع درست همان کاری را انجام داد که خیلی از ستاره‌های قدیمی فوتبال ایران شهامت انجام دادنش را نداشته‌اند.

 جادوگر وارد یک عرصه مهم شده و یک رقابت بسیار جدی را پشت سر خواهد گذاشت. او برای ریاست فدراسیونی دورخیز کرده که سراسر از فساد و مشکلات مالی است اما نام جادوگر می‌تواند شرایط را تغییر بدهد و درهای جدیدی را به روی فوتبال ایران باز کند.

بدون شک در صورت حضور کریمی، اسپانسرها هم به همکاری با فدراسیون فوتبال علاقه‌مند می‌شوند و اوضاع اداره فوتبال به مراتب بهتر از شرایط فعلی خواهد شد.  چهره‌ای مثل حیدر بهاروند هرگز در حد و اندازه‌های مدیریت یک فدراسیون نیست. امثال مهدی تاج هم که با قرارداد فاجعه‌بار ویلموتس، سطح توانایی‌شان را نشان داده‌اند. با این حال این گزینه‌ها همیشه در مجمع هواداران زیادی دارند و شنیده می‌شود که پشت پرده در حال مطرح کردن گزینه‌های جدیدشان برای  فدراسیون هستند.

جادوگر یکی از محبوب‌ترین چهره‌های تاریخ فوتبال ایران است و بدون تردید همه هواداران فوتبال در کشور، او را شایسته چنین اعتمادی می‌دانند. اعضای مجمع اما ممکن است در نهایت انتخاب دیگری برای فدراسیون انجام بدهند

علی کریمی در توضیح کاندیداتوری‌اش برای انتخابات نوشته:«می‌خواهم همچنان کنار مردم سرزمینم باشم و برای سربلندی دوباره فوتبال ایران، به عنوان کاندیدا در پست ریاست فدراسیون فوتبال در انتخابات شرکت کنم. تغییرات اساسی از سوی فیفا و ای‌اف‌سی در اساسنامه شکل گرفته و حالا فوتبالی‌ها راحت‌تر می‌توانند وارد عرصه انتخابات شوند و من امیدوارم در روز ۱۰ اسفند فوتبال ایران عزیزمان یک روز پاک و عاری از هرگونه زد و بندهای ناسالم را تجربه کند.»

 او به شکل واضحی از دست اندرکاران انتخابات خواسته تا همه چیز را پاک، سالم و شفاف برگزار کنند.  موضوعی که معمولا در انتخابات فدراسیون فوتبال رخ نمی‌دهد.

جادوگر یکی از محبوب‌ترین چهره‌های تاریخ فوتبال ایران است و بدون تردید همه هواداران فوتبال در کشور، او را شایسته چنین اعتمادی می‌دانند. اعضای مجمع اما ممکن است در نهایت انتخاب دیگری برای فدراسیون انجام بدهند.

ورود فوتبالی‌ها، تنور انتخابات را از همیشه داغ‌تر خواهد کرد. حالا افرادی در این انتخابات سهم دارند که در گذشته همواره با تابلوی ورود ممنوع، به بازی تصمیم‌سازی در فوتبال ایران راه داده نمی‌شدند.