آریا رهنورد

در فاصله دو هفته با فینال لیگ قهرمانان، پرسپولیسی‌ها هنوز نمی‌دانند که دیدار نهایی را روبه‌روی چه رقیبی برگزار خواهند کرد. این موضوع تحلیل و آنالیز دیدار نهایی را برای تیم گل‌محمدی بسیار سخت می‌کند. به نظر می‌رسد آنها از همین حالا، مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان را زیر نظر گرفته‌اند تا در نهایت رقیب احتمالی‌شان را در مسابقه پایانی شناسایی کنند.

بیجینگ اف سی؛ سدریک شکست نمی‌خورد

بیجینگ اف سی یا همان بیجینگ گوان، یکی از دو تیم چینی به شمار می‌رود که توانسته‌اند از مرحله گروهی منطقه شرق آسیا صعود کنند. این تیم جزو پرافتخارترین باشگاه‌های فوتبال چین نیست و تنها یک بار در سال 2009 موفق به بردن سوپرلیگ این کشور شده است. با این حال آنها چهار بار از جمله فصل گذشته، روی سکوی دوم این لیگ ایستادند. رناتو آگوستو در خط هافبک، سرشناس‌ترین مهره خارجی این تیم محسوب می‌شود. بازیکنی که سابقه بازی در تیم ملی برزیل را نیز داشته است. سدریک باکامبو که سال‌ها در لالیگا توپ زده، فرناندو مارتینس و جاناتان ویرا، دیگر مهره‌های خارجی این باشگاه هستند. بیجینگ در مرحله گروهی رقابت‌ها فوق‌العاده نشان داد و با پنج پیروزی، یک تساوی و بدون شکست با فاصله 9 امتیاز نسبت به تیم دوم، راهی این مرحله شد. آنها تا این مرحله از لیگ قهرمانان به هیچ حریفی رحم نکرده‌اند.

اف سی توکیو؛ یک تیم متوسط

این تیم که تا امروز هرگز قهرمان جی لیگ نشده، فصل گذشته برای اولین بار در تمام تاریخش در بین سه تیم بالای جدول این لیگ قرار گرفت. توکیو فصل گذشته به رده دوم لیگ ژاپن رسید و جواز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان را به دست آورد. آرتور سیلوا و آدایلتون در خط هافبک و دیگو اولیویرا و لی‌اندرو در خط حمله، ستاره‌های خارجی مهم این باشگاه محسوب می‌شوند. توکیو در دور گروهی با سه برد، دو شکست و یک تساوی، بالاتر از شانگهایی شنهووا و پایین‌تر از اولسان هیوندای، به دور حذفی رقابت‌ها راه پیدا کرد.

اولسان هیوندای؛ اژدهای آتشین!

بدون تردید آنها یکی از قدرتمندترین تیم‌های حاضر در این فصل لیگ قهرمانان هستند. باشگاهی که در 6 دیدار مرحله گروهی شکست نخورده و از 18 امتیاز ممکن، 16 امتیاز کسب کرده است. اولسان در این 6 بازی، توانسته 14 بار دروازه رقبا را باز کند. آنها در دو مسابقه آخر به نفرات اصلی‌شان هم استراحت دادند اما باز هم مهارنشدنی بودند. دیو بولتویی و جیسون داویدسون در خط دفاع و مارس یانسن و جونیور نگرائو در خط حمله، چهار ستاره خارجی این باشگاه به شمار می‌روند. اولسان سابقه دو بار قهرمانی در کی لیگ را در کارنامه دارد.

ملبورن ویکتوری؛ آخرین بازمانده اقیانوسیه

کار نماینده استرالیا برای صعود به این مرحله، به روز پایانی کشیده شد. آنها در مسابقه آخر اف‌سی سئول کره جنوبی را شکست دادند و به لطف این پیروزی با 9 امتیاز به عنوان تیم دوم راهی این مرحله شدند. این تیم ستاره‌های سرشناس زیادی دارد. از مارکوس روخاس تا آداما ترائوره و از کنی آتیو تا رابی کروسه. آنها در مجموع تیم فوق‌العاده‌ای نیستند اما این احتمال وجود دارد که لیگ قهرمانان را در قامت یک تیم شگفتی‌ساز ادامه بدهند.

ویسل کوبه؛ آرتیستی به نام اینیستا

شاید هیچ تیمی این روزها در دوحه، به اندازه ویسل کوبه کانون توجه نیست. چراکه آنها ستاره بزرگ و بی‌بدیلی مثل آندرس اینیستا را در ترکیب دارند. هافبک نابغه بارسلونا حالا در فوتبال آسیا می‌درخشد و امیدوار است برخلاف ژاوی هرناندز، فرصت قهرمانی در لیگ قهرمانان را در دوران بازی به دست بیاورد. کوبه، تیم فوق‌العاده خطرناکی به نظر می‌رسد. تیمی که توماس فرمائلن یا همان فرمیناتور محبوب بلژیکی را در خط دفاع، اینیستا و سرجی سمپر را در خط میانی و داگلاس را در خط حمله در اختیار دارد. آنها در دور گروهی دو بار شکست خورده‌اند اما هیچ‌وقت نمی‌توان تیمی که اینیستا را در ترکیب دارد به هیچ قیمتی دستکم گرفت.

شانگهای اس آی پی جی؛ دو ابرقهرمان

فوتبال چین در چند سال گذشته، هزینه سرسام‌آوری برای جذب ستاره‌های مختلف انجام داده و شانگهای یکی از باشگاه‌هایی بوده که در این زمینه، فعالیت زیادی داشته است. آنها همین حالا دو ستاره برزیلی با سابقه حضور در تیم ملی یعنی اسکار و هالک را در اختیار دارند. دو ستاره حرفه‌ای که می‌توانند کار را برای هر مدافعی دشوار کنند. با وجود داشتن این دو مهره، شانگهای در گروهش اول نشده و به عنوان تیم دوم به این مرحله رسیده اما به نظر می‌رسد آنها تازه از این مرحله به بعد، رقابت‌ها را جدی خواهند گرفت.

یوکوهاما مارینوس؛ ریشه تاریخی

یوکوهاما یک سابقه کاملا طولانی در لیگ قهرمانان دارد و همین موضوع، آنها را به یک تیم خاص در این تورنمنت تبدیل می‌کند. این تیم با چهار پیروزی و تنها یک شکست در دور گروهی صدرنشین شده و و چند بازیکن سرشناس مثل تیاگو مارتینس در دفاع، جان آمانو در میانه میدان و جونیور، اریک و سانتوس در خط حمله دارد. یوکوهاما نیز همانند بسیاری از تیم‌های ژاپنی، پر از فوتبالیست‌های برزیلی است و در مالکیت توپ، تیم جذابی نشان می‌دهد.

سوون سامسونگ بلووینگز؛ یک خاطره بد

پرسپولیسی‌ها یک بار در نیمه نهایی آسیا به این تیم باخته‌اند و خاطره خوبی از روبه‌رو شدن با این باشگاه ندارند. سوون سامسونگ در دور گروهی، ویسل کوبه ژاپن را شکست داده و بدون آن‌که برد دیگری به دست بیاورد، از این گروه سه تیمی راهی دور حذفی شده است. دانیل هنری، تری آنتونیس، آدام تاگار و سلیمان کریپیچ، خارجی‌های مهم این باشگاه به شمار می‌روند.