لیگ میلیاردرها!

یکی از اولین تبعات اولیه بالا رفتن نرخ ارز و کم‌ارزش شدن پول ملی، تمایل ستاره‌های فوتبال ایران به پیوستن به لیگ‌های خارجی بود. در این سال‌ها، برخی از فوتبالیست‌ها پیشنهادهای خارجی‌شان را رد کرده بودند تا در فوتبال ایران باقی بمانند اما حالا دیگر یک پیشنهاد یک میلیون دلاری، رقمی حدود ۳۰ میلیارد را برای آنها به ارمغان می‌آورد و به همین خاطر، این یکی از شلوغ‌ترین فصل‌های ستاره‌های ایرانی در لیگ ستارگان قطر خواهد بود. با اضافه شدن علی کریمی، این فهرست کامل‌تر شده است. او آخرین بازیکنی است که این فصل از لیگ برتر به لیگ فوتبال قطر ملحق شد.

آریا طاری

  

فرمانده امید

امید ابراهیمی که فوتبال قطر را به مقصد بلژیک ترک کرده بود، این فصل دوباره به قطر برگشت. خیلی‌ها تصور می‌کردند این ستاره دوباره به ایران برمی‌گردد و برای استقلال توپ می‌زند اما در این فصل، امید یکی از پنج مهره خارجی باشگاه الاهلی قطر به شمار می‌رود. امید و تیمش، شروع فوق‌العاده‌ای در رقابت‌های این فصل لیگ قطر داشته‌اند. الاهلی در چهار مسابقه از پنج جدال اولش در این فصل به عنوان تیم برنده از زمین خارج شده و با 12 امتیاز پشت سر السد در رده دوم جدول دیده می‌شوند. الاهلی در این فصل ستاره‌های زیادی را در اختیار دارد و برای قهرمانی لیگ قطر مبارزه می‌کند.

موشک سابق سرخ

به نظر می‌رسید جدایی مهدی ترابی از پرسپولیس، تنها برای پیوستن به یک تیم اروپایی رقم بخورد اما مهدی در نهایت تصمیم گرفت یک تیم قطری را برای آینده‌اش انتخاب کند. او این فصل را در ترکیب العربی قطر آغاز کرده است. تیمی که اصلا شروع خوبی در این فصل نداشته و از پنج بازی در هفته‌های ابتدایی، فقط یک نبرد را با پیروزی سپری کرده است. ترابی یکی از بهترین مهره‌های لیگ نوزدهم بود که پس از فسخ یک‌طرفه قرارداد با پرسپولیس، حالا اولین حضورش در لیگ‌های خارجی را پشت سر می‌گذارد.

در بین ستاره‌های ایرانی شاغل در لیگ قطر، پژمان منتظری تنها بازیکنی است که بازوبند کاپیتانی تیمش را نیز به بازو دارد. پژمان فصل گذشته در دسته پایین‌تر فوتبال قطر حضور داشت  و توانست با تیمش به لیگ ستارگان صعود کند. مدافع سابق تیم ملی حالا در 37 سالگی برای الخریطیات توپ می‌زند

مهرداد و قیچی‌برگردان

پیوستن از لیگ پرتغال به لیگ قطر، یک قدم رو به عقب برای مهرداد به شمار می‌رود. فوتبالیستی که صحبت از انتقالش به سن اتین فرانسه بود اما در نهایت به العربی قطر رفت. ظاهرا مدیران این باشگاه علاقه بسیار زیادی به فوتبالیست‌های ایرانی دارند. چراکه این تیم به صورت همزمان دو بازیکن را از فوتبال ایران به خدمت گرفته است. مهرداد محمدی فصل خوبی را در آوس پرتغال سپری کرد و حالا شروع درخشانی در العربی داشته است. او این روزها پنالتی‌زن اول باشگاه نیز به شمار می‌رود.

رامین؛ یک هافبک!

رامین رضاییان تا همین حالا هم دوران فوتبال پرفراز و نشیبی داشته و هنوز هم نتوانسته در تیمی سازگار با استانداردهای فوتبالش بازی کند. سطح توانایی‌های او بالاتر از لیگ ستارگان قطر است اما استعداد به تنهایی برای درخشیدن در فوتبال اروپا کافی به نظر نمی‌رسد. رامین در لیگ بلژیک، دوران چندان موفقی نداشت و ترجیح داد فوتبالش را در قطر دنبال کند. او فصل گذشته عملکرد فردی فوق‌العاده‌ای در این لیگ داشت و این فصل، به یکی از مهم‌ترین و پرستاره‌ترین تیم‌های قطری ملحق شد. او حالا در ترکیب الدحیل دیگر سمت راست خط دفاعی را رها کرده و به عنوان هافبک راست برای این تیم به میدان می‌رود. رامین همین هفته با یک ضربه ایستگاهی تماشایی، هنرش را به هواداران الدحیل نشان داد.

کاپیتان پژمان

در بین ستاره‌های ایرانی شاغل در لیگ قطر، پژمان منتظری تنها بازیکنی است که بازوبند کاپیتانی تیمش را نیز به بازو دارد. پژمان فصل گذشته در دسته پایین‌تر فوتبال قطر حضور داشت  و توانست با تیمش به لیگ ستارگان صعود کند. مدافع سابق تیم ملی حالا در 37 سالگی برای الخریطیات توپ می‌زند. هواداران استقلال هنوز هم اما در انتظار روزی هستند که او دوباره پیراهن همین باشگاه را بر تن کند و با همین پیراهن از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

شجاع خلیل‌زاده

شجاع همه دوران فوتبالش را در لیگ برتر سپری کرده و هرگز تجربه لژیونر شدن نداشته اما حالا در حوالی 30 سالگی، بالاخره از فوتبال ایران جدا شده است. او که ظاهرا این روزها خیلی هیجان‌زده است و فرصت بوسیدن لوگوی تیم جدیدش را از دست نمی‌دهد، حالا برای الریان به میدان می‌رود. شجاع هنوز اولین بازی‌اش را برای این باشگاه انجام نداده است. نحوه جدایی او از باشگاه پرسپولیس با فسخ یک طرفه قرارداد، هواداران باشگاه را به شدت عصبانی کرده است.

روزبه چشمی

کم‌تر کسی تصور می‌کرد روزبه چشمی هم پس از عملکرد بسیار متوسط فصل گذشته، پیشنهاد خارجی داشته باشد اما باشگاه ام‌صلال، این مدافع را برای فصل جدید به خدمت گرفت. روزبه در چند فصل اخیر بدشانسی‌های بزرگی داشته و حالا در جست‌وجوی این است که با امضای یک قرارداد خوب، حداقل درآمد قابل توجهی به دست بیاورد. او خیلی بی‌سروصدا و بدون جنجال استقلال را ترک کرده است.

علی کریمی

هواداران و مدیران استقلال مدت بسیار زیادی در انتظار تصمیم نهایی این فوتبالیست بودند و در نهایت این تصمیم، برای آنها راضی‌کننده به نظر نمی‌رسید. علی در کش و قوس رفتن و ماندن، گزینه اول را انتخاب کرد تا فصل جدید را در ترکیب القطر کلید بزند. او یکی از مهم‌ترین هافبک‌های استقلال بود و بدون شک جدایی‌اش در میانه میدان، یک ضربه بزرگ برای این باشگاه تلقی خواهد شد.