یک حرکت فردی استثایی و یک شلیک مهارنشدنی. دومین گل سعید عزت‌اللهی در لیگ دانمارک با این شیوه به دست آمد. سعید که به تازگی اولین گلش را برای وایله به ثمر رسانده بود، با این حرکت تماشایی ثابت کرد که این فصل حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. به نظر می‌رسد هافبک ایرانی، همه مصدومیت‌ها و بدشانسی‌های قبلی را به فراموشی سپرده و حالا در اوج آمادگی در لیگ دانمارک به میدان می‌رود.

شاید انتخاب این لیگ در درجه اول برای او چندان جذاب به نظر نمی‌رسید اما همین تصمیم، می‌تواند او را در مارکت اروپا به یک مهره مهم تبدیل کند و شانسش را برای انتقال به یک باشگاه بزرگ افزایش بدهد. وایله با درخشش سعید، حالا در صدر جدول لیگ دانمارک دیده می‌شود. آنها خوش‌شانس هستند که چنین بازیکنی را در اختیار دارند و به نظر می‌رسد عزت‌اللهی این بار دیگر نمی‌خواهد تحت هیچ شرایطی، فرصت درخشیدن در رده باشگاهی را از دست بدهد. این هافبک دفاعی سال‌های زیادی در عضویت تیم ملی بوده و حتی به عنوان یک بازیکن ثابت به جام جهانی رفته است.

شاید همین درخشش در رده ملی، برای او کافی به نظر می‌رسید و موجب می‌شد سعید در رده باشگاهی، انگیزه و اشتیاق چندانی از خودش نشان ندهد. دور شدن از تیم ملی اما این فرصت را برای او به وجود آورد که در رده باشگاهی هم خودش را پیدا کند. مارک ویلموتس، او را به تیم ملی دعوت نمی‌کرد و دراگان اسکوچیچ هم اسم عزت‌اللهی را در فهرست نفرات اردوی اول قرار نداد تا این بازیکن همه تمرکزش را برای رقابت‌های لیگ دانمارک حفظ کند و شروعی درخشان و کاملا ایده‌آل در تیم جدیدش داشته باشد. او انگار در این سطح، دوباره متولد شده و این بار قصد دارد در چنین رده‌ای نیز به همه خواسته‌های مهمش برسد.

 اصلی‌ترین و مهم‌ترین مساله برای سعید عزت در رده باشگاهی، مساله ثبات خواهد بود. او از سال 2014 تا همین امروز در عضویت هفت باشگاه مختلف بوده و همین موضوع، جلوی پیشرفتش در یک تیم را گرفته است. سعید پس از حضور در اکادمی اتلتیکومادرید، راهی لیگ روسیه شد و به عضویت باشگاه روستوف درآمد.

این باشگاه اما پس از مدتی بازیکن ایرانی‌اش را به تیم‌های مختلف قرض داد. سعید در یک بازه زمانی کوتاه برای آنژی و آمکار در لیگ روسیه توپ زد، سپس به ردینگ انگلیس رفت و پس از یک فصل ناموفق در یوپن بلژیک، راهی لیگ دانمارک شد. او در همین مدت از فوتبال ایران پیشنهادهایی نجومی دریافت کرد و از لیگ‌های عربی هم پیشنهاد داشت اما عزمش را جزم کرده بود که به هر قیمتی در فوتبال اروپا بماند.

سعید حالا با کیفیتی که از خودش نشان داده، دوباره در قامت یک ستاره ظاهر شده است. او با این روند می‌تواند از لیگ دانمارک، به لیگ‌های بزرگ‌تر فوتبال اروپا برسد. او هنوز تنها 24 سال دارد و فرصت بسیار خوبی برای پیشرفت در انتظارش خواهد بود. حضور به موقع در فوتبال اروپا، درست همان اتفاقی بود که حتی لغزش‌های این سال‌های اخیر عزت‌اللهی را نیز بی‌اثر کرد.