آریا طاری

مدتی کوتاه پس از پایان رقابت‌های فصل گذشته، لیگ قهرمانان حالا دوباره به زندگی برمی‌گردد. مرحله گروهی این رقابت‌ها باز هم با همان فرمت همیشگی و البته بدون حضور تماشاگرها برگزار خواهد شد. مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی فوتبال اروپا بدون حضور هوادارها، همیشه چیزی کم خواهد داشت اما لیگ قهرمانان حتی در چنین شرایطی هم جذاب و تماشایی خواهد بود. در دیدارهای جالب‌توجه امشب، دو ستاره روبه‌روی تیم‌های سابق‌شان قرار می‌گیرند. برخورد ایموبیله با دورتموند و روبه‌رو شدن کاوانی با پاریس، می‌توانند هیجان‌انگیزترین ماجراهای امشب را به وجود بیاورند.

متخصص یورولیگ در بریج

در گروه  Eلیگ قهرمانان، بیشتر نگاه‌ها به نبرد جذاب استمفوردبریج دوخته خواهد شد. جایی که فرانک لمپارد و پسرها، میزبان قهرمان فصل گذشته رقابت‌های یورولیگ هستند. بازی‌های این فصل چلسی، فوق‌العاده جذاب و تماشایی از کار درآمده‌اند و به نظر می‌رسد این مسابقه نیز، گل‌های زیادی داشته باشد. تیم لمپارد در خط حمله، مهارنشدنی به نظر می‌رسد اما عملکرد کپا درون دروازه این تیم و نمایش مدافعان آبی‌‌ها در این فصل، فاجعه‌بار بوده است. این درست همان اتفاقی است که موجب می‌شود آنها نتایج دلخواه‌شان را به دست نیاورند. در نقطه مقابل اما یولن لوپتگی، یک تیم بسیار منظم ساخته که همین چند هفته قبل، در آستانه شکست دادن بایرن‌مونیخ در فینال سوپرکاپ اروپا بود. تیمو ورنر، حکیم زیاش و کای هاورتز، در این مسابقه اولین تجربه اروپایی با پیراهن چلسی را پشت سر می‌گذارند. به صورت همزمان با این نبرد نیز، رن فرانسه به مصاف کراسنودار روسیه می‌رود. جالب است بدانید رن با رسیدن به 15 امتیاز از هفت بازی، پدیده این فصل لوشامپیونه محسوب می‌شود و در صدر جدول، به پی‌اس‌جی چسبیده است.

چیرو-هالند؛ دوئل نفس‌گیر

شاید برای هواداران فوتبال در ایران، مسابقه تیم‌های زنیت و بروژ اهمیت زیادی داشته باشد. چراکه سردار دوباره به لیگ قهرمانان اروپا برمی‌گردد. این بازیکن فصل گذشته، اولین گل مرحله گروهی این رقابت‌ها را به ثمر رسانده بود. این مسابقه ساعت 20:25 امشب در روسیه برگزار خواهد شد. بازی جذاب‌تر و به مراتب مهم‌تر این گروه اما ساعاتی بعد، بین لاتزیو و دورتموند انجام خواهد شد. یک مسابقه هیجان‌انگیز بین شاگردان لوسین فاوره و پسران سیمونه اینزاگی. نکته جالب‌ت وجه این نبرد، برخورد چیرو ایموبیله با همبازی‌های سابقش در باشگاه دورتموند خواهد بود. چیرو دوران خوبی در وست‌فالن نداشت و معتقد بود بازیکنان آلمانی تیم به اندازه کافی رابطه گرمی با او برقرار نکرده‌اند. این بازیکن فصل گذشته در بازگشت به فوتبال ایران استثنایی ظاهر شد و فصل گذشته، کفش طلای فوتبال ایتالیا را از آن خودش کرد. دورتموندی‌ها برای کنار زدن همبازی‌های چیرو، چند ستاره کلیدی دارند که مهم‌ترین‌شان، هالند خواهد بود. یک گل‌زن مادرزاد که این روزها به هیچ مدافعی رحم نمی‌کند و با همکاری رویس و جیو رینا، هر دفاعی را آزار می‌دهد.

مسی در زمین، کریس در قرنطینه

در دیدارهای هفته اول گروه G خبری از کریس رونالدو نخواهد بود، چراکه این بازیکن همچنان دوران قرنطینه را سپری می‌کند. یووه که این هفته در غیاب او در سری آ متوقف شد، حالا باید بدون این ستاره به مصاف دیناموکیف اوکراین برود. این مسابقه در اوکراین برگزار می‌شود و شروعی برای ماجراجویی‌های اروپایی پیرلو با یوونتوس است. به صورت همزمان، اولین تجربه اروپایی کومان با بارسا، روبه‌روی تیم نه‌چندان شناخته‌شده فرنتس واروش رقم خواهد خورد. مردی که زمانی گل اولین قهرمانی اروپایی بارسا را به ثمر رسانده، شروع خوبی در این باشگاه نداشته است. کومان و تیمش این هفته روبه‌روی ختافه شکست خوردند و در فاصله تنها چند روز با ال‌کلاسیکو، یک تمرین جدی در نیوکمپ خواهند داشت. بعید نیست کومان در این مسابقه به چند نفر از ستاره‌های تیمش نیز استراحت بدهد. با این حال بارسا به طور کلی نیاز مبرمی به پیروزی دارد تا ماجرای مسابقه با ختافه و تساوی هفته قبلی لالیگا با سویا را به فراموشی بسپارد. آنها این روزها به شدت از فرم ایده‌آل فاصله دارند.

ماتادور برمی‌گردد

فینالیست فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا هم امشب به میادین بازمی‌گردد تا در زمین خودش از منچستریونایتد میزبانی کند. روی کاغذ، نیمار و رفقا تیم به مراتب بهتری دارند اما نباید فراموش کرد که همین تیم دو فصل قبل به دست یونایتد اوله از لیگ قهرمانان حذف شده بود. هر دو تیم با پیروزی در دیدارهای داخلی این هفته، برای نبرد امشب آماده شده‌اند و به لحاظ روحی، در وضعیت خوبی هستند. ادینسون کاوانی که به تازگی به جلسه‌های تمرینی منچستریونایتد اضافه شده، می‌تواند چهره جذاب این هفته لقب بگیرد. ماتادور چندین فصل برای پی‌اس‌جی توپ زده و شاید امشب مقابل این تیم بایستد. به احتمال زیاد ادینسون این مسابقه را از روی نیمکت آغاز می‌کند و در ادامه به ترکیب تیمش اضافه می‌شود. جدال همزمان این گروه، برخورد لایپزیش با باشک‌شهیر ترکیه خواهد بود. تیم ناگلزمان فصل گذشته یکی از شگفتی‌سازهای لیگ قهرمانان به شمار می‌رفت و در این فصل هم، با انگیزه‌های زیادی این تورنمنت را آغاز خواهد کرد.