آریا طاری

فقط چهار هفته از فصل جدید لیگ برتر سپری شده اما در همین مدت، نتایج عجیب و باورنکردنی زیادی به ثبت رسیده‌اند. البته که لیگ فوتبال انگلیس، همیشه بازی‌های پرگل فراوانی داشته اما این حجم از نتایج شوکه‌کننده تنها در چهار هفته ابتدایی، استثنایی به نظر می‌رسند. ظاهرا همه تیم‌های لیگ برتر، قصد غافلگیرکردن شرط‌بند‌ها را دارند. برگزاری فوتبال در استادیوم‌های خالی و ماجراهای مربوط به کرونا نیز مزید بر علت شده‌اند تا بسیاری از بازی‌ها، نتایج غیرطبیعی و غیرقابل پیش‌بینی داشته باشند.

لیورپول 4-3 لیدزیونایتد (هفته اول)

اولین نمایش تیم مارسلو بیلسا پس از بازگشت به سطح اول فوتبال انگلیس، فراتر از حد انتظار بود. لیدز بازگشت به لیگ برتر را در جدال با قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها جشن گرفت. آنها روبه‌روی تیم یورگن کلوپ، فوق‌العاده نشان دادند و سه بار گل تساوی را به این تیم زدند. سرانجام در آخرین ثانیه‌های مسابقه بود که مو صلاح با یک ضربه پنالتی، همه امتیازهای بازی را در آنفیلد حفظ کرد. با این وجود نمایش سفیدها در حضور دوباره‌شان در سطح اول فوتبال انگلیس، میخکوب‌کننده بود.

اورتون 5-2 وست‌برومویچ (هفته دوم)

تیم کارلتو، لیگ برتر را در اوج اقتدار آغاز کرده و تا اینجا، همه امتیازهای ممکن را نیز به دست آورده است. آنها بهترین بازی‌شان را در هفته دوم روبه‌روی وست‌بروم به نمایش گذاشتند. جایی که تافی‌ها با هت‌تریک پدیده جدیدشان کالورت لوئین، حریف را به رگبار بستند. خامس هم با یک گل و یک پاس گل در این نبرد، نشان داد که با انگیزه‌های زیادی به لیگ برتر وارد شده است. کالورت لوئین پس از یک شروع خیره‌کننده در فصل جدید لیگ برتر، به تیم ملی انگلیس دعوت شد و اولین گل ملی‌اش را نیز برای سه‌شیرها به ثمر رساند.

ساوتهمپتون 2-5 تاتنهام (هفته دوم)

برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، یک بازیکن موفق شد در یک مسابقه به یکی از هم‌تیمی‌ها، چهار پاس گل بدهد. در این مسابقه عجیب و حیرت‌آور، هری کین چهار پاس گل به سون هیونگ مین داد و علاوه بر کمک به اولین پیروزی فصل اسپرز، یک تاریخ‌سازی فراموش‌نشدنی را پشت سر گذاشت. تیم ژوزه مورینیو گل اول این مسابقه را دریافت کرده بود اما به لطف درخشش زوج کین و سون، یک پیروزی بزرگ به دست آورد. با این نتیجه و چند نتیجه پرگل دیگر در این فصل، حالا هیچ‌کس از ژوزه به عنوان یک مربی کاملا «تدافعی» نام نمی‌برد. تیم او این روزها کاملا هم تهاجمی نشان می‌دهد.

وست‌برومویچ 3-3 چلسی (هفته سوم)

با وجود خریدهای فوق‌العاده و انجام بیشترین هزینه برای نقل و انتقالات در بین تیم‌های انگلیسی، چلسی هنوز نتوانسته به یک تیم مقتدر و مهارنشدنی تبدیل شود. با این حال کام‌بک جذاب آنها روبه‌روی وست‌بروم، یک نشانه امیدوارکننده برای هواداران این باشگاه بود. چلسی در پایان نیمه اول این مسابقه با شکست سه بر صفر به رختکن رفت و در نیمه دوم با گل‌های میسن مونت، هادسون اودوی و تامی آبراهام، به مسابقه برگشت و حداقل یک امتیاز از این جدال تصاحب کرد. تا امروز، این بهترین بازگشت این فصل لیگ برتر بوده است.

برایتون 2-3 منچستریونایتد (هفته سوم)

شاید رد و بدل شدن پنج گل، آنقدر هم عجیب نباشد اما ماجراهای این مسابقه، در نوع خودش واقعا عجیب به نظر می‌رسید. برایتونی‌ها در این نبرد، رکورد برخورد توپ به تیر در یک بازی لیگ برتری را شکستند و اتفاق عجیب دوم، اعلام یک پنالتی برای یونایتد پس از سوت پایان داور بود. در حقیقت داور مسابقه، حتی در سوت پایان دمید اما یونایتد به کمک وی.ای.آر صاحب یک ضربه پنالتی شد و توانست این مسابقه را با پیروزی به پایان برسد.

منچسترسیتی 2-5 لسترسیتی (هفته سوم)

یک شکست وحشتناک برای پپ گواردیولا که انگار دوره‌اش در سیتی رو به پایان است. جیمی واردی در این مسابقه تنها با سه شوت درون چارچوب، سه گل به ثمر رساند و عملکرد مهره‌های تازه‌وارد خط دفاعی چلسی نیز به معنای واقعی کلمه افتضاح بود. به نظر می‌رسد برندان راجرز و تیمش در این فصل هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

منچستریونایتد 1-6 تاتنهام (هفته چهارم)

بازگشت ژوزه به اولدترافورد در قامت مربی اسپرز، اصلا برای یونایتدی‌ها خوش‌یمن نبود. قرمزها در همان ثانیه‌های اول مسابقه با یک ضربه پنالتی به گل رسیدند اما اخراج مارسیال، همه چیز را تغییر داد و باشگاه یکی از بدترین شکست‌های همه تاریخش را تجربه کرد. سون و کین، باز هم ستاره‌های اسپرز در این نبرد بودند. تا این هفته، سون بهترین گل‌زن و کین بهترین پاسور این فصل لیگ برتر هستند.

استون ویلا 7-2 لیورپول (هفته چهارم)

این نتیجه، بدون شک عجیب‌ترین نتیجه ممکن در این چهار هفته به شمار می‌رود. تیمی که فصل گذشته در آستانه صد امتیازی شدن در لیگ برتر قرار داشت، حالا یک باخت هفت گله را روبه‌روی استون ویلا تجربه کرد. در شب پراشتباه آدریان که اصلا جانشین خوبی برای آلیسون بکر نیست، لیورپولی‌ها یک تحقیر تاریخی را پشت سر گذاشتند. هنوز هم نمی‌شود هیچ توضیحی برای این نتیجه باورنکردنی پیدا کرد.