ارتش شکست خورده ژنرال!

خیلی از هواداران استقلال، باور دارند که پیروزی این هفته روبه‌روی سپاهان می‌تواند شروع یک دوران تازه برای این باشگاه باشد. آغازی برای یک عصر جدید در باشگاه و فرصتی برای بالا رفتن اعتماد به نفس فرهاد مجیدی روی نیمکت. هر چقدر که این مسابقه و این پیروزی برای آبی‌ها فوق‌العاده به نظر می‌رسید، اوضاع در باشگاه سپاهان سخت و پیچیده شد. امیر قلعه‌نویی در جریان بازی کنار تیمش حضور نداشت اما استیضاح او به محض نواخته شدن سوت پایان، دوباره در مطبوعات و رسانه‌های اصفهانی کلید خورد. حساس‌ترین بازی‌ هفته، برنده‌ها و بازنده‌های خاص خودش را داشت

آریا طاری

برنده‌ها:

فرهاد مجیدی

بردن تیمی مثل سپاهان در هر شرایطی جذاب به نظر می‌رسد. فرهاد مجیدی در حالی این کار را انجام داد که در استادیوم خانگی‌، تیمش را بدون حضور تماشاگر به زمین فرستاده بود و البته در حالی که یک نیمه کامل را با یک بازیکن کم‌تر سپری کرده بود. مجموع تصمیم‌های این مربی در این مسابقه حساس، کاملا موفقیت‌آمیز از کار درآمدند و او که تصور می‌شد با وارد کردن دانشگر به جای قائدی تیمش را بیش از حد دفاعی کرده، مزد این تصمیم خوب را گرفت. شاید این مهم‌‌ترین پیروزی مجیدی از زمان بازگشت به استقلال باشد. چراکه او با یک تیر چند نشان زده است. هم انتقام قدیمی‌اش را از ژنرال گرفته، هم یکی از آلترناتیوها برای نیمکت باشگاه را کنار زده و هم سهمیه آسیا را تا حدود زیادی قطعی کرده است. علامت سکوت او در پایان بازی روبه‌روی دوربین‌ها، خودش گویای همه چیز هست.

کری بازیکن سابق استقلال با استقلالی‌ها، تمام‌نشدنی به نظر می‎رسد. او این بار هم با نصف بازیکنان حاضر در ترکیب استقلال درگیر شد و در نهایت، یک اخراجی از این تیم گرفت. امید احتمالا با خوشحالی از 10 نفره کردن حریف به رختکن رفت اما متوجه شد که در نیمه دوم به زمین فرستاده نمی‌شود

شیخ دیاباته

بالاخره به جایی که استحقاقش را داشت رسید و صدرنشین جدول گل‌زنان لیگ برتر شد. شیخ که بهترین گل‌زن خارجی تاریخ باشگاه استقلال نیز هست، در این مسابقه نیز نقشی کلیدی در پیروزی تیمش ایفا کرد. او در شرایطی برای استقلال پنالتی گرفت که تصور نمی‌شد آبی‌ها با یک یار کم‌تر، شانسی برای بردن مسابقه داشته باشند. دیاباته درست مثل همیشه در بهترین و حساس‌ترین موقعیت ممکن به کمک آبی‌ها آمد و باز هم ارزش‌هایش را در این باشگاه ثابت کرد. او یک مهاجم فوق‌العاده است. بازیکنی که به جز تبحرش در زدن ضربات نهایی، در پاس دادن و پنالتی‌گرفتن نیز بسیار ماهر نشان می‌دهد.

محمد دانشگر

دومین دوران محرومیت او در باشگاه استقلال هم سپری شد و این بازیکن پس از عذرخواهی از هم‌تیمی‌ها، دوباره به اردوی استقلال برگشت. دانشگر روبه‌روی سپاهان فیکس نبود اما در نیمه دوم به زمین رفت و پایه‌گذار دومین گل مسابقه شد. او به عنوان یک مدافع میانی، خیلی خوب به حملات تیم اضافه می‌شود و در زمین، دوندگی قابل توجهی دارد. او حالا دیگر روزهای کابوس‌وار محرومیت را پشت سر گذاشته و به احتمال بسیار زیاد در جدال بعدی آبی‌ها فیکس خواهد بود. دانشگر به جز تاثیری که روی گل دوم مسابقه داشت، در دفاع نیز بسیار آماده و بی‌اشتباه نشان داد.

محمد محبی

تنها گل تیم قلعه‌نویی در این مسابقه را محمد محبی به ثمر رساند. جالب اینجاست که او در همین استادیوم و همین دروازه در همین فصل، موفق به گل‌زنی روبه‌روی پرسپولیس نیز شده بود. در روز بد سپاهان، محبی بد بازی نکرد و باز هم آمادگی‌اش را به رخ کشید. شاید تیم اصفهانی در تابستان به تغییرات گسترده‌ای نیاز داشته باشد اما محبی، حتما در این تیم حفظ خواهد شد. چراکه او یک مهره کلیدی برای این باشگاه به  شمار می‌رود.

بازنده‌ها:

امیرقلعه‌نویی

در جریان بازی، هیچ‌کس نتوانست واکنش‌های قلعه‌نویی را شکار کند اما چهره او در لحظات حساس مسابقه، تا حدود زیادی قابل حدس به نظر می‌رسید. اوضاع در این بازی اصلا مطابق میل امیر پیش نرفت. تیم او در شروع نیمه دوم یک بازیکن بیشتر از حریف داشت اما به روند ناکامی‌هایش ادامه داد. خیلی از سپاهانی‌ها به تعویض‌های او خرده گرفته‌اند و با این روند به نظر می‌رسد اگر ژنرال و تیمش مسابقه جام حذفی را از استقلال نبرند، تغییراتی جدی در باشگاه آغاز خواهد شد.

شایان مصلح

درست قبل از بازی بخشیده شد اما در آزادی، کاری کرد که سپاهانی‌ها از تلاش برای گرفتن حکم بخشش او از کمیته انضباطی پشیمان شوند. شایان با اختلاف زیاد، بدترین بازیکن این مسابقه بود. مدافعی که هم حریف را صاحب ضربه پنالتی کرد و هم به اشتباه توپ را درون دروازه خودی قرار داد. اگر بازی چند دقیقه دیگر ادامه پیدا می‌کرد، او احتمالا با شات گان مهره‌های خودی را هدف قرار می‌داد! با این نمایش، بعید به نظر می‌رسد که مصلح در باشگاهی مثل سپاهان دوام بیاورد و فصل آینده نیز بخشی از ترکیب این تیم باشد.

امید نورافکن

کری بازیکن سابق استقلال با استقلالی‌ها، تمام‌نشدنی به نظر می‎رسد. او این بار هم با نصف بازیکنان حاضر در ترکیب استقلال درگیر شد و در نهایت، یک اخراجی از این تیم گرفت. امید احتمالا با خوشحالی از 10 نفره کردن حریف به رختکن رفت اما متوجه شد که در نیمه دوم به زمین فرستاده نمی‌شود. چراکه احتمالا قلعه‌نویی از رفتارهای او راضی نبود و احتمال اخراجش را زیاد می‌دید.

آرش رضاوند

مهره خط میانی آبی‌ها خوش شانس بود که تیم همه امتیازهای مسابقه را به دست آورد. اگر هر نتیجه‌ای به جز این رقم می‌خورد، او به خاطر اخراجش به شدت مورد سرزنش قرار می‌گرفت. رضاوند اساسا خیلی راحت کارت می‌گیرد و این یک نقص در بازی اوست که برای پیشرفت بیشتر، باید برطرف شود.