در حالی که ستاد ملی مبارزه با کرونا، مجوزهای لازم را برای برگزاری بازی‌ها در تاریخ بیست و دوم خرداد صادر کرده بود، سرانجام سازمان لیگ با انتشار بیانیه‌ای از بازگشت رسمی فوتبال در تاریخ بیست و نهم خرداد خبر داد. بر اساس این اطلاعیه، تیم‌های فوتبال می‌توانند از تاریخ اول تا سوم خرداد، تست‌های کرونا را پشت سر بگذارند و سپس جلسه‌های تمرینی را برگزار کنند. برای برگزاری این جلسه‌ها البته رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است. پس از 26 روز تمرین، دیدارهای این فصل لیگ برتر به صورت رسمی ادامه پیدا می‌کنند. ادامه این فصل لیگ، ابتدا با دیدارهای معوقه کلید می‌خورد. تنها مسابقه معوقه این فصل قبل از آغاز هفته بیست و نهم، نبرد تیم‌های فولاد و استقلال در اهواز بود.

در نتیجه به احتمال بسیار زیاد استارت دوباره فوتبال ایران، با مسابقه تیم‌های فولاد و استقلال رقم خواهد خورد. جدالی که جواد نکونام را روبه‌روی یکی از تیم‌های سابقش در فوتبال ایران قرار می‌دهد. سوم تیرماه نیز دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ برتر برنامه‌ریزی می‌شوند و احتمالا این 9 هفته باقی‌مانده ظرف 6 هفته برگزار می‌شود تا پرونده این فصل بسته شود. در مورد لیگ بیستم اما دورنمای روشنی وجود ندارد. به نظر می‌رسد همه چیز به وضعیت ویروس کرونا بستگی خواهد داشت. اگر همان‌طور که پیش‌بینی می‌شود این ویروس با فرا رسیدن پاییز دوباره اوج بگیرد، بعید است دیدارهای لیگ بیستم خیلی زود کلید بخورند. شاید شروع فصل جدید لیگ تا مدت زیادی به تعویق بیفتد. به احتمال بسیار زیاد پس از پایان رسمی لیگ برتر، نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا برای حضور در این تورنمنت آماده می‌شوند و پس از پایان آن جام، دیدارهای انتخابی جام جهانی برای تیم ملی پیگیری خواهد شد.

در بازگشت فوتبال، سوال‌های زیادی برای پرسیده شدن وجود دارد. اول آنکه هنوز هیچ‌کس نمی‌داند سرنوشت جام حذفی چه خواهد شد. تا امروز برنامه بازگشت لیگ برتر اعلام شده اما در مورد جام حذفی، اطلاعات مشخصی وجود ندارد و شاید این رقابت‌ها دیگر از سر گرفته نشود. مساله بعدی، مشکل برگزاری فوتبال در شهرهایی خواهد بود که وضعیت کرونا در آنها هنوز قرمز است. اگر قرار است کرونا تنها در شهرهایی با وضعیت سفید برگزار شود، شکل انجام رقابت‌ها کمی سخت خواهد بود و تعدادی از تیم‌ها به این وضعیت معترض خواهند شد. باشگاه‌هایی که از همین حالا برای حضور دوباره در جلسه‌های تمرینی از فدراسیون فوتبال تقاضای ماسک و دستکش کرده‌اند، طبیعتا هر قدم را با ناسازگاری و اختلاف برمی‌دارند. حالا دیگر در کشور، کمبود اقلام بهداشتی وجود ندارد و افراد به سادگی، ماسک و مواد ضدعفونی تهیه می‌کنند اما مدیران عامل فوتبال ایران، حتی نمی‌خواهند برای خرید ماسک نیز هزینه‌ای انجام بدهند! برگزاری بازی‌های لیگ دشوارتر از آن چیزی است که در نگاه اول به نظر می‌رسد. چراکه به نظر می‌رسد اکثریت باشگاه‌ها با ایده تعطیلی رقابت‌ها موافق‌تر هستند. حتی مالک باشگاه شهرخودرو به قیمت از دست دادن سهمیه آسیایی، حاضر است قید ادامه رقابت‌ها را بزند. با این حال لیگ برتر از سر گرفته می‌شود تا یکی از عجیب‌ترین مقاطع زمانی همه تاریخش را پشت سر بگذارد.