آریا طاری

یکی از دلایلی که بسیاری از رقبای جدی پرسپولیس را به فکر تعطیلی رقابت‌های لیگ انداخته، بازی‌های «آسان» قرمزها در ادامه فصل است. البته که آنها تا اینجا با همه تیم‌های مدعی روبه‌رو شده‌اند و دیگر با این تیم‌ها مسابقه نمی‌دهند اما این به معنای «ساده» بودن جدال‌های پیش روی تیم یحیی نیست. آنها باید در هفته‌های پیش رو با رقبایی دیدار کنند که بعضی‌ از آنها دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند و با همه وجود روبه‌روی پرسپولیس ظاهر خواهند شد. تیم یحیی در ادامه فصل، حداقل پنج بازی چالش‌برانگیز دارد. هرچند که شاید بردن نیمی از دیدارهای باقی مانده نیز برای قهرمانی این تیم کافی به نظر برسد.

ماشین‌سازی (ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز)

همه می‌دانند که روبه‌رو شدن با تیم دوم زنوزی در لیگ برتر، هرگز برای قرمزها یک تجربه ساده نبوده است. پرسپولیس همین فصل دو بار با ماشین‌سازی مسابقه داده و هر دو بازی، کاملا جنجالی از کار درآمده‌اند. بازی اول در جام حذفی با گل ثانیه‌های آخر امیری به سود پرسپولیس تمام شد و بازی دوم با پنالتی چیپ علیپور با تساوی بدون گل در آزادی به پایان رسید. این بازی در هفته بیست و چهارم لیگ، برای تیم گل‌محمدی دشوار خواهد بود. ماشین تیمی با ستاره‌های ریزنقش و تکنیکی است که خیلی خوب به حریف ضدحمله می‌زنند. گلر این تیم در این فصل دو بار از علی علیپور پنالتی گرفته و این مهاجم را به دردسر انداخته است. حضور زنوزی نیز انگیزه‌های ماشین را برای امتیاز گرفتن از سرخ‌ها در این بازی به اوج می‌رساند.

فولاد خوزستان (استادیوم آزادی تهران)

روبه‌رو شدن با تیم جواد نکونام در نیم‌فصل اول برای قرمزها چالش‌برانگیز بود. آن مسابقه با پنالتی مهدی ترابی به سود پرسپولیس تمام شد اما فولاد در این فصل، تیمی با دفاع فوق‌العاده و نمایش‌های قابل قبول بوده است. اگر فولادی‌ها برای مساوی بازی کنند، شکست دادن آنها اصلا کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد. تیم نکو برای کسب سهمیه مبارزه می‌کند و انگیزه‌های زیادی دارد تا در ادامه رقابت‌های فصل، سهمیه حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد. فولادی‌ها با انگیزه انتقام پس از شکست دیدار رفت، در آزادی روبه‌روی پرسپولیس قرار خواهند گرفت.

نساجی (ورزشگاه وطنی قائمشهر)

فصل گذشته پرسپولیس در ورزشگاه وطنی قائمشهر، تنها یک امتیاز به دست آورد. البته بازی کردن در یک استادیوم خالی، برای این تیم نسبتا ساده‌تر خواهد بود اما باز هم شکست دادن نساجی در قائمشهر، کار راحتی به نظر نمی‌رسد. به ویژه با توجه به اینکه حضور  محمود فکری، شوک مثبتی به نساجی‌چی‌ها داده و این تیم برای بقا در  لیگ برتر، نباید به راحتی امتیاز از دست بدهد. نساجی البته برای این دیدار «بهتاش فریبا» را در اختیار ندارد(!) اما محمد عباس‌زاده و محمد قاضی با انگیزه‌های بسیار زیادی روبه‌روی تیم سابق‌شان قرار می‌گیرند. پرسپولیس در نیم‌فصل اول در حالی با قائمشهری‌ها روبه‌رو شد که گابریل کالدرون روی نیمکت این تیم حضور داشت و هدایت تیم مقابل، با رضا مهاجری بود. آن مسابقه نیز سخت و گره خورده به نظر می‌رسید و در نهایت با یک گل به سود سرخپوشان تمام شد. نساجی از زمان بازگشت به لیگ برتر، هرگز رقیب ساده و دست و پا بسته‌ای برای پرسپولیس نبوده است.

نفت مسجدسلیمان (ورزشگاه بهنام محمدی مسجدسلیمان)

شاگردان مهدی تارتار در نیم‌فصل اول لیگ، یک شکست دردناک و غیرمنتظره را به پرسپولیس تحمیل کردند. پرسپولیس در این فصل فقط دو بار در خانه شکست خورده و تیم برنده یکی از آن دو مسابقه، نفت مسجدسلیمان بوده است. بدون تردید شگفتی‌سازان لیگ نوزدهم، اعتماد به نفس خوبی در جدال با قرمزهای پایتخت خواهند داشت. مهدی تارتار در نیم‌فصل، یکی از نامزدهای هدایت پرسپولیس بود و حالا بار دیگر می‌خواهد توانایی‌هایش را به هواداران این باشگاه ثابت کند. نفت که استاد مسلم نتایج تساوی است، در خانه خیلی سخت شکست می‌خورد. آنها اگر اراده کنند، قدرت مساوی گرفتن از هر حریفی را دارند و رسیدن به امتیاز کامل در زمین این تیم، بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

گل گهر سیرجان (استادیوم گل گهر)

گل‌گهری که در نیم‌فصل اول روبه‌روی پرسپولیس قرار گرفت، با تیمی که در نیم‌فصل دوم روبه‌روی این حریف قرار می‌گیرد، تفاوت‌های چشمگیری خواهد داشت. گل گهر حالا به مراتب پرستاره‌تر شده و با مهاجمانی مثل منشا و یونس شاکری، آماده انجام دادن کارهای بزرگ است. سیرجانی‌ها در استادیوم اختصاصی‌شان، استقلال را شکست داده‌اند و در صورت بازگشت فوتبال، تصمیم دارند چنین سرنوشتی را نیز برای پرسپولیس تکرار کنند. این تیم همچنان خطر سقوط از رقابت‌های لیگ برتر به رقابت‌های دسته اول را احساس می‌کند و برای از بین بردن این خطر، باید بتواند از دیدارهای حساس پیش رو امتیازهای کافی را به دست بیاورد. گل‌گهر این روزها تیم خطرناکی به نظر می‌رسد. هر چند که آنها در نیم‌فصل اول نیز روبه‌روی پرسپولیس نمایش خوبی داشتند و تنها مغلوب شوت دیدنی و مهارنشدنی مهدی ترابی شدند. اگر آن شوت خارق‌العاده در کار نبود، شاید گل گهر از همان بازی نیز امتیاز می‌گرفت.