جدایی خامس رودریگز از رئال مادرید، حالا محتمل‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. این بازیکن تابستان سال 2014 و پس از درخشش استثنایی در جام جهانی برزیل، به عضویت رئال مادرید درآمد. ستاره کلمبیایی، شروع خوبی در برنابئو داشت و خیلی زود جای ثابتی در ترکیب تیم پیدا کرد اما به مرور زمان، اوضاع برای او چندان خوب پیش نرفت و سرانجام این بازیکن، به صورت قرضی به بایرن‌مونیخ ملحق شد. تجربه حضور خامس در مونیخ، اصلا موفقیت‌آمیز نبود. او به سرعت با سرمربی وقت تیم یعنی کواچ به اختلاف نظر رسید و در پایان این دوران قرضی، بدون فعال شدن بند خرید‌ش از سوی مونیخی‌ها، به رئال مادرید برگشت. تابستان گذشته، رودریگز تنها یک قدم با ترک باشگاه رئال مادرید فاصله داشت. او در تیررس چند باشگاه قرار گرفت و حتی با آتلتی به توافق شخصی رسید. همه چیز برای این قرارداد آماده بود تا قرمز و سفیدها در یک بازی دوستانه در شروع فصل، هفت گل به رئال مادرید زدند و همین موضوع موجب شد که رابطه بین دو باشگاه، دوباره تیره و تار شود.

پرز برای جلوگیری از قوی‌تر شدن حریف، از فروش خامس امتناع کرد و این بازیکن را حداقل برای یک سال دیگر در برنابئو نگه داشت. رودریگز اما در همه این مدت، یک مهره نیمکت‌نشین بوده و دیگر محبوبیت سابقش را در رئال ندارد. او البته چند مشتری دست به نقد دیگر نیز دارد اما ظاهرا علاقه‌مند به بازی برای باشگاه‌هایی مثل اورتون و تاتنهام نیست. اتلتیکو دوباره به سراغ این هافبک آمده و می‌خواهد به هر قیمتی، این بازیکن را جذب کند.

چندین سال قبل وقتی خوزه آنتونیو ریس با سابقه بازی در رئال مادرید برای اتلتیکو به خدمت گرفته شد، هواداران این باشگاه به شدت به تصمیم مدیران تیم‌شان اعتراض کردند. آنها تاکید داشتند که آتلتی هرگز نباید به سراغ بازیکنی با سابقه بازی در رئال مادرید برود. حالا اما این باور کاملا عوض شده و تغییر کرده است. مارکوس یورنته و آلوارو موراتا که ستاره‌های اصلی تیم سیمئونه در جریان پیروزی بزرگ بر لیورپول بودند، هر دو محصول آکادمی رئال مادرید هستند. در واقع این تیم دیگر خط قرمزی برای بازیکن نگرفتن از رئال ندارد و همواره آماده به نظر می‌رسد که دست به چنین کاری بزند. ال چولو همیشه به فوتبالیست‌های اهل آمریکای جنوبی علاقه‌مند بوده و حالا نیز خواهان جذب راموس شده است. به صورت همزمان، کارلو آنچلوتی که زمانی در رئال سرمربی این بازیکن بوده، او را برای باشگاه اورتون می‌خواهد. درباره یک موضوع، دیگر تردیدی وجود ندارد و آن جدایی قطعی ستاره کلمبیایی از رئال مادرید است.

دوران خوب او در برنابئو دیگر تمام شده و حالا دیگر زیزو، تمایلی به حفظ او در رئال مادرید ندارد. خامس هنوز این شانس را دارد که در یک باشگاه دیگر احیا شود و به روزهای موفقیت آمیز گذشته برگردد. او در بایرن نیز ناکام بود و اگر یک تجربه ناموفق دریک باشگاه بزرگ دیگر داشته باشد، دیگر مشتری چندانی در بین غول‌های اروپایی برای خود نخواهد دید.