دومین نشست خبری آنلاین رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد. صالحی‌امیری در ابتدای نشست بیان کرد:«در جلسه هیات اجرایی با رئیس فدراسیون کشتی صحبت کردیم و به دلیل گستردگی کشتی بودجه مورد نیاز برای یک سال ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان است. عملکرد آقای دبیر در هشت ماه گذشته قابل تقدیر است. او کشتی را سازماندهی کرده است و منابع مالی از بیرون جذب کرده و همچنین توانسته ارتباط خوبی با رسانه داشته باشد و با اهالی کشتی ارتباط خوبی دارد.»

او در مورد اینکه پرداخت ۵۰۰ دلار IOC به ۱۰ ورزشکار ایرانی ادامه دارد یا خیر، گفت:«۱۰ نفر از قهرمانان بورسیه شده‌اند که IOC آن را تعهد کرده است این بورسیه را ادامه بدهد و ماهی ۵۰۰ دلار بدهد. چون امکان انتقال پول نیست ما معادل ریالی را به فدراسیون‌ها می‌دهیم تا به ورزشکاران بدهند و IOC هم مبلغ دلاری را به ذخیره ما واریز می‌کند.» صالحی‌امیری در مورد تعیین بودجه فدراسیون‌ها تصریح کرد:«بودجه ۹۹ ما اقتضایی خواهد بود. جدول بودجه فدراسیون‌ها طراحی شده اما امسال تفاوتی با سال‌های قبل دارد و روند تامین منابع ما بستگی به دریافتی دارد چون شرایط خزانه مناسب نیست. در سال ۹۹، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان کمک مستقیم به فدراسیون‌ها است و ۳۰ میلیارد هزینه المپیکی و بازی‌های ساحلی است. بودجه پرسنلی و هزینه زیرساخت و تجهیزات هم است.» وی افزود:«قرار است نیمه دوم اردیبهشت‌ماه دریافتی داشته باشیم و سپس پرداختی به فدراسیون‌ها آغاز می‌شود. البته اگر شرایط کرونا تشدید شود تخصیص ما ممکن است به خرداد منتقل شود. ما تا الان تمام تعهدات مالی خود به فدراسیون‌ها را صددرصد پرداخت داشته‌ایم اما الان شرایط متفاوت است و انجام صددرصد تعهدات ما بستگی به این دارد بتوانیم دریافتی خود را کامل از خزانه‌داری داشته باشیم.»

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه گفت:«کشور در شرایط خاصی است و بودجه را طبق مدیریت بحران می‌نویسند. تعهد عددی و ماه را بر می‌دارند. ما هم بخشی از این پازل هستیم. میزان بودجه مصوب فدراسیون‌ها برای سال ۹۹ حدود ۳۰ میلیارد تومان است. هزینه‌های آماده‌سازی برای المپیک و پاداش پای سکو و خرید ارز و حمل و نقل و هزینه اقامت و سایر هزینه‌های جانبی و کمک ویژه به فدراسیون‌ها ۳۰ میلیارد تومان است.»

صالحی‌امیری در مورد برکناری روسای فدراسیون‌های بازنشسته مانند داورزنی تصریح کرد:«من بی‌اطلاع هستم. اینکه لیستی از بازنشسته‌ها بالای 35 سال در وزارت ورزش است، قطعی است اما اینکه شامل چه کسانی است من اطلاع ندارم.» او در مورد افت ورزشکاران در دوران کرونا تصریح کرد:«سجادی و فخری به همراه علی‌نژاد و رغبتی پیگیر هستند. همچنین احتمالا ستاد عالی را هفته بعد داشته باشیم. قطعا ورزشکاران افت دارند اما این شرایط فقط برای ایران نیست و 200 کشور همین شرایط را دارند. با این حال وقتی مجوز شروع اردوها داده شود تمام تجهیزات خود را در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهیم تا آماده شوند. پیمان فخری پیشنهادی داد که تجهیزات را به خانه ورزشکاران یا به محیط‌های بسته ببریم و آنجا تمرین کنند. اگر ستاد عالی مبارزه با کرونا همچنان با برگزاری اردوها مخالفت داشته باشند به سمت آموزش انفرادی افراد از طریق تامین تجهیزات توسط ما و وزارت ورزش می‌رویم.»

او در پاسخ به این پرسش که امکان قرنطینه شدن ورزشکاران در کمپ‌های تمرینی وجود ندارد، تاکید کرد:«این تصمیم، فنی است و من در تصمیم فنی دخالت نمی‌کنم. فخری و سجادی و خلیلیان با رغبتی و علی‌نژاد دارند سازوکاری برای تمرینات طراحی می‌کنند. دو راه حل هم داریم  یکی تجهیزات را به منازل آنها ببریم یا قهرمانان در محیط‌های مطمئن مثل آکادمی ملی المپیک  تمرین کنند. اگر مخالفت با تمرین بیرون از خانه همچنان ادامه داشته باشد یکی از این دو راهکار را در پیش می‌گیریم و چاره‌ای جز این نداریم.»