مدیر عامل بورس انرژی در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش قیمت بنزین تاثیری روی عرضه در بورس ندارد

مدیر عامل بورس انرژی گفت: افزایش قیمت بنزین تاثیر خاصی روی عرضه در بورس و رینگ صادراتی ندارد. سید علی حسینی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره تاثیر افزایش قیمت بنزین بر عرضه این فرآورده نفتی در بورس انرژی گفت: افزایش قیمت‌ها مربوط به فروش داخل است، در بورس انرژی برای مصرف داخل بنزین عرضه نمی‌شود، فرآورده‌ای که به بورس انرژی می‌رود فقط در رینگ بین‌الملل و با هدف مقاصد صادراتی است. وی با اشاره به وضعیت مناسب عرضه فرآورده‌ها در بورس انرژی افزود: با توجه به ظرفیت بسیار بالایی که صنعت پالایش کشور برای تولید فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین وجود دارد، افزایش قیمت بنزین تاثیر خاصی روی عرضه در بورس و رینگ صادراتی ندارد. مدیر عامل بورس انرژی گفت: ظرفیت ما در تولید بنزین بالا است، بخصوص که ستاره خلیج فارس بنزین به میزان زیاد و با کیفیت بالا را تولید می‌کند. وی با بیان اینکه مازاد مصرف بنزین کشور صادر می‌شود، گفت: بازار صادراتی چندان تابع بازار داخل نیست و به هر میزان که بازار صادراتی در سطح منطقه کشش داشته باشد فرآورده برای صادرات داریم، ضمن اینکه در موضوع صادرات بنزین فقط بحث عرضه نیست بحث کشش تقاضا هم هست، باید تقاضا و مصرف هم در منطقه وجود داشته باشد. حسینی یادآور شد:  بر اساس برآوردهایی که داریم به هر میزان که در منطقه خریدار باشد و کشش تقاضا وجود داشته باشد ما می‌توانیم فرآورده و از جمله بنزین صادر کنیم.

    

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

نرخ بلیت سفرهای هوایی تغییر نمی‌کند  

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: نرخ بلیت سفرهای هوایی تغییر نمی‌کند. به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، علی عابدزاده درباره احتمال افزایش  نرخ بلیت هواپیما همزمان با افزایش نرخ سوخت بنزین افزود: شرکت‌های هواپیمایی همگام با سیاست‌های دولت برنامه‌ای برای افزایش نرخ خدمات خود ندارند. وی افزود: اولویت بخش حمل و نقل هوایی ارائه خدمت به مردم است و تمام تلاش صنعت این است که هزینه‌ها را مدیریت کنند تا قیمت خدمات حمل و نقل هوایی افزایش نیابد. عابدزاده تصریح کرد: جدول نرخ پروازهای داخلی با تعیین حداکثر نرخ مجاز به تفکیک مسیرهای پروازی منتشر شده و در اختیار عموم قرار دارد و هرگونه عدول از سقف نرخی مشخص شده تخلف محسوب می‌شود و مشمول پیگرد قانونی خواهد بود.

    

درآمدهای جدید بنزینی به کدام حساب واریز می‌شود؟

آنچه که قرار است از محل درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین برای حمایت از خانوارهای هدف توزیع شود، به همان حساب یارانه افراد واریز خواهد شد و هیچ حساب دیگری از سوی دولت از خانوارها درخواست نشده است. به گزارش ایسنا، با اصلاح قیمت بنزین، دولت طرح حمایت معیشتی برای جبران افزایش قیمت بنزین را در دستور کار قرار داده است که بر اساس آن قرار است منابع حاصل از تغییر قیمت بنزین بین ۱۸ تا ۱۹ میلیون خانوار هدف توزیع شود. به دنبال این اعلام، برخی با سوء‌استفاده از فضای موجود پیامک‌هایی مبنی بر ارسال شماره حساب برای مردم ارسال کردند که این کار کلاهبرداری بوده و از سوی دولت هیچ پیامکی در این زمینه ارسال نشده است. پرداخت کمک حمایتی مانند یارانه نقدی، هر ماه انجام می‌شود؛ با این تفاوت که مبلغ یارانه نقدی ثابت و ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است، امامبلغ واریزی در طرح حمایتی دولت برای خانوارهای تک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.