آریا طاری

اگر ویروسی در کار نبود و بیماری کووید 19 به جان دنیا نمی‌افتاد، لیگ برتر ایران حالا بین هفته‌های 26 و 27 قرار می‌گرفت. در واقع حالا تنها چهار هفته به پایان لیگ باقی مانده بود و شاید سرنوشت بعضی از اتفاق‌ها نیز، کاملا روشن به نظر می‌رسید. تعطیلی بی‌سابقه و حیرت‌آور مسابقه‌های فوتبال، نبردهای جذابی را از ما گرفت. مسابقه‌هایی که شاید در بازگشت فوتبال، برگزار شوند اما هنوز معلوم نیست که چه سرنوشتی در انتظارشان خواهد بود.

استقلال-سپاهان

در کنار همه نبردهای جذابی که به خاطر کرونا در لیگ برتر به تعطیلی کشیده شدند، در جام حذفی نیز استقلال و سپاهان به مصاف هم نرفتند. این مسابقه ابتدا قرار بود چند ماه قبل برگزار شود اما به دلیل حضور چند بازیکن تیم ملی امید در ترکیب دو تیم، برگزاری آن به تعویق افتاد. جدال جذاب آبی‌ها و طلایی‌ها در آخرین مسابقه مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی، حالا برای دومین بار به تعویق افتاده است. نبرد پیشین دو تیم در لیگ، فوق‌العاده‌ هیجان‌انگیز بود و در نهایت با نتیجه تساوی به پایان رسید. جدالی که یک جنجال بزرگ داوری نیز داشت و کنفرانس مطبوعاتی‌اش، سرشار از اتفاق بود. تقابل دوباره ژنرال با آبی‌ها، می‌توانست حساسیت جالب توجهی داشته باشد اما کرونا، این شانس را از فوتبال ایران گرفت.

شهرخودرو-ذوب آهن

این بازی می‌توانست یکی از تماشایی‌ترین نبردهای هفته بیست و دوم لیگ برتر باشد. جدال تیم‌هایی که مربیان‌شان را پیش از آغاز نیم‌فصل دوم، تغییر داده‌اند. رویارویی خلعتبری با ذوب نیز جذابیت‌های خاص خودش ار داشت. شهرخودرو در جدال تماشایی رفت، حریف را شکست داد و ذوبی‌ها برای این بازی، انگیزه‌های انتقامی خاصی در ذهن داشتند.

تراکتور صنعت نفت

این مسابقه قرار بود بیست و سوم اسفندماه در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شود. صنعت پس از جدایی اسکو، دیگر آن تیم درخشان سابق نبود اما هنوز رقبای بالای جدولی را تهدید می‌کرد. تراکتور الهامی نیز همچنان بخشی از کورس قهرمانی لیگ به شمار می‌رفت. فراموش نکنید که در نیم‌فصل اول لیگ، صنعت اولین تیمی بود که توانست به تراکتور گل بزند و قبل از هر تیم دیگری نیز، تیم مصطفی دنیزلی را شکست داد. خیلی‌ها باور داشتند که همه بدشانسی‌های تیم دنیزلی از همان نبرد آغاز شد.

ماشین سازی- پرسپولیس

جدال این دو تیم در هفته بیست و سوم لیگ، می‌توانست جذابیت‌های زیادی به دنبال داشته باشد. ماشین و پرسپولیس تا اینجا دو بار در این فصل با هم روبه‌رو شده‌اند و نبرد آنها هر بار، جار و جنجال قابل توجهی به دنبال داشته است. پرسپولیس در جام حذفی، ماشین را شکست داد و در لیگ برتر در آزادی روبه‌روی این تیم متوقف شد. پنالتی‌های خراب‌شده علی علیپور و همچنان واکنش‌های اعتراضی عجیب رسول خطیبی، وجه اشتراک هر دو مسابقه به شمار می‌روند. بدون شک تقابل سوم این فصل آنها نیز می‌توانست سروصدای زیادی به پا کند.

استقلال - تراکتورسازی

بخشی از دوئل تهرانی‌ها و تبریزی‌ها در هفته بیست و سوم لیگ نیز، در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شد. جایی که فرهاد و تیمش باید از شاگردان ساکت الهامی پذیرایی می‌کردند. تراکتوری‌ها در این سال‌ها نمایش‌های خوبی در آزادی روبه‌روی استقلال داشته‌اند اما آبی‌ها در همین فصل، در تبریز چهار بار دروازه این تیم را باز کردند. شیخ دیاباته و مهدی قائدی، زوج فوق‌العاده‌ای بودند که تبحرشان را در همان نبرد به نمایش گذاشتند.

تراکتورسازی- سپاهان

یک هفته بعد از روبه‌رو شدن با استقلال، تراکتور باید در تبریز از سپاهان پذیرایی می‌کرد. قرمزهای تبریز در نیم‌فصل اول، هر دو مسابقه را واگذار کردند و همین اتفاق در نهایت، منجر به برکناری دنیزلی شد. الهامی به هیچ وجه نمی‌خواست که همه امتیازهای این دو بازی بزرگ را از دست بدهد. نبردهایی که اگر برگزار می‌شدند، تاثیر بسیار زیادی در سرنوشت سهمیه آسیا و شاید حتی قهرمانی لیگ می‌گذاشتند.

صنعت نفت - استقلال

آبی‌ها زیر نظر استراماچونی در نیم‌فصل اول، یک شکست وحشتناک را به صنعت تحمیل کردند. آنها توانستند پنج بار دروازه این رقیب را باز کنند. تردیدی وجود ندارد که اگر این جدال در آبادان برگزار می‌شد، نفتی‌ها با فکر انتقام گرفتن از حریف وارد زمین بازی می‌شدند و برای امتیاز گرفتن از استقلال، دست به هر کاری می‌زدند.

پرسپولیس- فولاد

جدال رفت دو تیم در اهواز، بسیار جذاب و پراتفاق بود و در نهایت قرمزها موفق به شکست دادن حریف شدند. ضدحمله‌های پرسپولیس در آن مسابقه، فراموش‌نشدنی به نظر می‌رسید. نکو و تیمش به هیچ وجه حریف ساده‌ای برای پرسپولیس نبودند و در آزادی، می‌توانستند اوضاع را برای این رقیب دشوار کنند.

شهرخوردو - تراکتورسازی

یکی دیگر از نبردهای سخت و مهم تراکتور در این هفته‌ها، باید روبه‌روی مدعیان مشهدی لیگ برگزار می‌شد. شهرخودرو در نبرد رفت، نتیجه را به تراکتور واگذار کرد اما در مشهد و استادیوم تخصصی، آنها هیچ‌وقت تیمی دست و پا بسته نبوده‌اند.

نفت مسجدسلیمان - پرسپولیس

پرسپولیس در این فصل‌ها به ندرت در آزادی شکست خورده اما پسران مهدی تارتار در نیم‌فصل اول، همه امتیازهای نبرد با پرسپولیس را در آزادی از این تیم گرفتند. جدال برگشت دو تیم نیز می‌توانست پر از لحظات جذاب و تماشایی باشد.

سپاهان - صنعت نفت

ایده‌های هجومی سپاهان  و نفت، جدال رفت این دو تیم را با 6 گل به یکی از پرگل‌ترین مسابقه‌های لیگ تبدیل کرد. سپاهان در آن مسابقه چهار گل از نفت خورد و تشنه انتقام از این تیم در استادیوم نقش‌جهان بود. نفت همان تیمی بود که قهرمانی نیم‌فصل لیگ را از سپاهان گرفت.