گزینشی وزنه‌برداری لغو شد

رقابت‌های وزنه‌برداری اوپن کلمبیا (قهرمانی آمریکای جنوبی) که حکم گزینشی المپیک 2020 را هم داشت، قرار بود از 28 اسفندماه و با حضور وزنه‌بردارانی از پنج قاره برگزار شود که با اعلام فدراسیون جهانی و با توجه به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. این مسابقات از جمله رقابت‌های سیلور به شمار می‌آید و از همین رو امتیازات آن برای وزنه‌برداران المپیکی حائز اهمیت بود. پیش از این قرار بود کیانوش رستمی و علی هاشمی به همراه علی جباری به عنوان مربی در این تورنمنت حضور پیدا کنند اما با توجه شرایط اضطراری فوق و چون هیچ پروازی از ایران به خارج از کشور انجام نمی‌شود تا ورزشکاران به کلمبیا بروند، حضور پولادمردان در رقابت‌های کلمبیا منتفی اعلام شده بود.

    

اعلام تاریخ یک میزبانی  در تکواندو

با اعلام اتحادیه تکواندو آسیا، مسابقات کسب سهمیه قاره آسیا به منظور حضور در بازی‌های المپیک 2020 توکیو در دو بخش تکواندو و پاراتکواندو از 16 تا 18 خردادماه سال آینده به میزبانی اردن برگزار می‌شود. مسابقات کسب سهمیه المپیک قاره آسیا ابتدا قرار بود در چین برگزار شود اما با شیوع ویروس کرونا میزبانی این رقابت‌ها در 21 و 22 فروردین سال آینده به اردن واگذار شد که با توجه به وضعیت موجود این تاریخ نیز تغییر کرد؛ در گروه زنان ایران می‌تواند دو نماینده به این رویداد برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو اعزام کند.

    

پیشنهاد برای حفظ رنکینگ پینگ‌پنگ

به خاطر شیوع ویروس کرونا که لغو پروازهای ایران به خارج از کشور و عدم پذیرش بازیکنان ایران در رقابت‌هایی بین‌المللی مانند تور جهانی قطر و عمان را موجب شد، فدراسیون تنیس روی میز در نامه‌ای به فدراسیون جهانی پیشنهادی در رابطه با امتیاز بازیکنان ایران در رنکینگ جهانی مطرح کرد مبنی بر اینکه به خاطر مشکلات ایجاد شده، امتیاز رنکینگ بازیکنان کشورمان که پس از ۱۲ ماه حذف می‌شود  تا المپیک ۲۰۲۰ ژاپن باقی مانده و از بازیکنان ایران کسر نشود. این پیشنهاد از آنجا مطرح شده که برخی از سهمیه‌های المپیکی تنیس روی میز از طریق رنکینگ جهانی مشخص می‌شوند و نوشاد عالمیان هم از امیدهای ایران برای کسب سهمیه از این راه است. این در حالی است که غیبت در تورهای جهانی اخیر تاثیر منفی در این زمینه خواهد داشت. در همین راستا کمیته ملی المپیک هم رایزنی‌هایی با کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) داشته است تا از طریق این نهاد ناظر بر المپیک و توزیع سهمیه‌های آن هم پیشنهاد تنیس روی میز ایران پیگیری شود. تنیس روی میز ایران در ادوار گذشته بازی‌های المپیک همواره نماینده داشته است. نوشاد و نیما عالمیان همراه با ندا شهسواری نمایندگان ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو بودند.