اردوی کیش کشتی هم لغو شد

پس از برگزاری نشست مسئولان فدراسیون کشتی و اعضای کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی با مسئولان وزارت ورزش اعلام شد، احتمال برگزاری اردوی کشتی‌گیران ملی‌پوش در شرایط قرنطینه همچنان پابرجاست. در این خصوص از جزیره کیش به عنوان یکی از گزینه‌های مورد نظر برای برگزاری اردوی تیم‌های ملی کشتی در شرایط قرنطینه نام برده شد و مسئولان کشتی هم تمرکز خود را به برپایی اردو در این جزیره معطوف کردند. ضمن اینکه محسن کاوه مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد هم با تایید این خبر طی روزهای گذشته اعلام کرد همه دست به کار شده‌اند و قرار است از طرف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با مسئولان کیش ارتباط بگیرند تا مشخص شود شرایط آنجا برای برپایی اردو مهیاست یا نه. اما به تازگی اخباری مبنی بر شیوع ویروس کرونا در این جزیره منتشر شد که گویا آمار صعودی بیماری را نسبت به روزهای گذشته در کیش نشان می‌دهد. از سویی دیگر شرایط بحرانی و امکانات درمانی محدود این جزیره و همچنین اظهارات اخیر سخنگوی فدراسیون کشتی در خصوص آغاز اردو، تکلیف را روشن می‌کند که فعلا احتمال برپایی هیچ اردویی در هیچ نقطه از ایران در کار نیست. در حالی که فدراسیون کشتی همواره سعی داشت راهی برای برپایی اردو در شرایط قرنطینه پیدا کند، حسن رنگرز به تازگی اعلام کرد اتحادیه جهانی کشتی در این شرایط به چیزی جز حفظ سلامت کشتی‌گیران نمی‌اندیشد. در نتیجه می‌توان دریافت که فعلا خبری از برگزاری اردوهای کشتی نیز نخواهد بود. به گفته حسن رنگرز فعلا اعضای کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی با تقسیم‌بندی کشتی‌گیران بین خود، از راه دور پیگیر وضعیت آنها هستند. همچنین کشتی‌گیران هم موظفند در این مدت با انجام تمرینات ویژه هوازی و دویدن و کار با وزنه خودشان را در شرایط مطلوب نگه دارند.

    

گزینشی المپیک معطل بلیت!

با توجه به صدور دعوتنامه برای علی هاشمی و کیانوش رستمی دو وزنه‌بردار کشورمان برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک ۲۰۲۰ در کشور کلمبیا، قرار بود این نفرات راهی کلمبیا شوند، اما محدودیت‌های سفر به این کشور با توجه به تغییر در مسیر پرواز و بحث شیوع ویروس کرونا مشکلات فراوانی را در روند اعزام ملی‌پوشان بوجود آورده است. طبق اعلام محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه‌برداری تمامی مراحل روادید و اعزام وزنه‌برداران کشورمان به مسابقات کلمبیا انجام شده اما بلیتی برای اعزام وجود ندارد تا آنها راهی کلمبیا شوند!  نکته قابل توجه در سفر وزنه‌برداران کشورمان به کلمبیا، تهیه بلیت برای اعزام از طریق قطر، امارات یا ترکیه است که تمامی این کشورها با بحث ویروس کرونا و محدودیت‌های سفر مواجه هستند. حال با توجه به این مشکلات، تنها سه روز به مسابقات گزینشی المپیک در کشور کلمبیا باقیمانده و وزنه‌برداران کشورمان فرصت زیادی برای سفر به این کشور ندارند.

    

حدادی در کیش ماندگار شد

در پی لغو پروازهای اروپا به آمریکا به منظور پیشگری از شیوع ویروس کرونا، اردوی تدارکاتی احسان حدادی که قرار بود زیر نظر مک ویلکینز در کمپ کالیفرنیا پیگیری شود، لغو شد. به همین منظور حدادی طی رایزنی و درخواست از فدراسیون دوومیدانی، ادامه تمرینات آماده‌سازی خود را برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو تا بهبود شرایط از روز سه شنبه، ۲۷ اسفند در جزیره کیش ادامه خواهد داد.

    

بازگشت دو کاراته‌کا به ایران

پس از آنکه لیگ کاراته‌وان مراکش با اعلام فدراسیون جهانی لغو و اسپانیا به عنوان میزبان رقابت‌ها اعلام شد، اما در اسپانیا به دلیل شیوع ویروس کرونا حالت فوق‌العاده اعلام شده و برگزاری این رقابت‌ها را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. در همین راستا بهمن عسگری و طراوت خاکسار به ایران برگشتند و سایر نفرات تا مشخص شدن برگزاری لیگ جهانی اسپانیا (آخرین مرحله مسابقات کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ) در آلمان تمرین می‌کنند.