در شرایطی که خیلی‌ها از احتمال پیوستن مهاجم ختافه به بارسلونا برای جانشینی سوارز مصدوم نام می‌بردند، این باشگاه مارتین برایثویت 28 ساله را به ترکیبش اضافه کرد. بازیکنی که این فصل برای لگانس به میدان می‌رفت و چهره چندان سرشناسی در لالیگا نیز نبود. حالا از برایثویت، به عنوان یکی از عجیب‌ترین خریدهای تاریخ باشگاه بارسلونا نام برده می‌شود. بازیکنی که کار بسیار سختی برای اثبات توانایی‌اش در این چالش بزرگ دارد. بیشتر هواداران بارسا نگاه چندان مثبتی به این انتقال ندارند. به ویژه با علم به اینکه رقم قرارداد مارتین، تنها دو میلیون ارزان‌تر از رقم جذب اریگ هالند توسط دورتموند بوده است.

جولیان فوبرت؛ وستهم به رئال مادرید

خیلی از هواداران رئال مادرید، حتی نام این بازیکن را نیز به خاطر نمی‌آورند. فوبرت پس از مدت کوتاهی درخشش در ترکیب وستهم، به رئال مادرید رفت و در رختکنی حاضر شد که ستاره‌هایی مثل رائول و کاسیاس در آن دیده می‌شدند. این بازیکن متوسط اما تنها دو بازی برای کهکشانی‌ها انجام داد و خیلی زود در فهرست مازاد این باشگاه اسپانیایی قرار گرفت. پائول مرسون در جمله‌ای کنایه‌آمیز درباره این انتقال گفت:«واقعا باور نمی‌کنم که چنین اتفاقی افتاده باشد. ایجنت فوبرت برای انجام این کار باید از سوی ملکه، نشان افتخار دریافت کند!»‌

 پرینس بوآتنگ؛ ساسولو به بارسلونا

باشگاه بارسا در چند سال گذشته، همواره سرآمد انتقال‌های عجیب بوده است. آنها که زمانی بازیکنی مثل آردا توران را جذب کردند، سال 2019 در یک انتقال حیرت‌آور کوین پرینس بوآتنگ را از ساسولو به خدمت گرفتند. کوین در روزهای اوج بازیکن بدی نبود اما وقتی به بارسا رفت که فوتبالش دیگر کاملا تمام شده بود. او که برای بازی در پست مهاجم نوک خریداری شده بود، بارسا را بدون حتی یک گل زده ترک کرد.

به‌به؛ ویتوریا گیمارش به منچستریونایتد

الکس فرگوسن تنها یک بار قانون همیشگی‌اش را در مسیر جذب بازیکنان جدید برای یونایتد ترک کرد. او عادت داشت که همه گزینه‌های احتمالی پیوستن به یونایتد را از نزدیک مورد بررسی قرار بدهد. فرگوسن حتی یک بار برای تماشای بازی دخیا از نزدیک، یکی از دیدارهای یونایتد را از دست داد. او اما برای خرید به به از ویتوریا گیمارش، چنین کاری انجام نداد و برای اولین و آخرین بار، روی این قانون پا گذاشت. نتیجه نهایی این کار، فاجعه‌بار از آب درآمد. یونایتد هفت میلیون پوند برای بازیکنی پرداخت کرد که تنها دو بازی برای این باشگاه انجام داد.

نیکلاس بنتنر؛ ساندرلند به یوونتوس

هیچ‌کس انتظار نداشت باشگاهی مثل یوونتوس، ناگهان مهاجمی را جذب کند که بیشتر به خاطر فعالیت‌های عجیبش در شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شد. نیکلاس پس از ناکامی در آرسنال به ساندرلند رفت و با یک انتقال عجیب، راهی باشگاه یوونتوس شد. او اما تنها دو بار در ترکیب یووه قرار گرفت و همواره، یک مهره نیمکت‌نشین در این باشگاه به شمار می‌رفت. دوران کوتاه حضور بنتنر در یووه، همان‌طور که انتظار می‌رفت خیلی زود به پایان رسید.

علی دیا؛ اسپارتانز به ساوتهمپتون

ماجرای پیوستن این بازیکن به ساوتهمپتون، یکی از عجیب‌ترین انتقال‌های تاریخ فوتبال بود. او با فریب دادن سرمربی ساوتهمپتون، وانمود کرد که پسرخاله بازیکن برنده توپ طلا، جرج وه آ است. باشگاه این ادعا را باور کرد و دیا برای این تیم به میدان رفت. از همین بازی اول اما همه فهمیدند که او هیچ‌وقت یک فوتبالیست واقعی نمی‌شود. دیا به سرعت از باشگاه ساوتهمپتون طرد شد. چراکه باشگاه، به دروغ بزرگ او پی برده بود.

پاپی جیبوجی؛ نانتس به چلسی

چلسی مورینیو که خودش مدافعان بزرگی داشت، ناگهان به سراغ جذب یک بازیکن ناشناخته از باشگاه نانتس فرانسه رفت. این انتقال اما ناامیدکننده از کار درآمد. چراکه ژوزه مورینیو بلافاصله نام این بازیکن را از فهرست اروپایی تیمش خارج کرد. اتفاقی که هضم آن برای جیبوجی، بسیار سخت به نظر می‌رسید.

فابیو بورینی؛ ساندرلند به میلان

میلان برای ترمیم شخصیتش در سری آ، در یک پنجره نقل و انتقالات هشت بازیکن جدید جذب کرد. خیلی از بازیکن‌ها مثل چالهان اوغلو یا فرانک کسی، خودشان ستاره بودند اما اضافه شدن فابیو بورینی از تیم سقوط کرده ساندرلند به میلان، بسیار عجیب به نظر می‎رسد. بازیکنی که طبق انتظار، در میلان جواب نداد و خیلی زود ناچار به ترک این باشگاه شد.

پائولوینو؛ گوانگژو به بارسا

هافبکی که در تاتنهام لقب یکی از بدترین خریدهای باشگاه را به خودش اختصاص داده بود، از اسپرز راهی لیگ چین شد و در یک انتقال باورنکردنی، از لیگ چین به اروپا برگشت تا برای بارسا بازی کند. در اولین روزهای پیوستن پائولینیو به بارسا، تنها یک پیراهن این بازیکن فروش رفت اما او با زدن 9 گل برای کاتالان‌ها، ارزش‌هایش را به اثبات رساند. جدایی پائولینیو از بارسا برای بازگشت به چین اما به اندازه پیوستن او به این باشگاه، عجیب و ناگهانی به نظر می‌رسید.

مارکو بوگرس اسپارتار؛ دورتردام به وستهم

این بازیکن که روحیه بسیار حساسی داشت، در دومین بازی برای وستهم به دلیل توهین به گری نویل از زمین اخراج شد. او بعد از این بازی افسردگی گرفت و برای چند روز غیب شد. بعضی‌ها خبر دادند که مارکو انگلیس را نیز ترک کرده است. او به هر حال به وستهم برگشت اما در مجموع چهار بار در ترکیب این باشگاه به میدان رفت.