پرسپولیس با گل‌محمدی در شروع مجدد لیگ برتر تراکتور را برده و استقلال با مجیدی هم توانسته با پیروزی مقابل الکویت کویت و الریان قطر به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برسد. قرمزپوشان پایتخت امروز با نفت‌آبادان بازی دارند و آبی‌ها هم باید با نفت مسجدسلیمان بازی کنند اما به نظر می‌رسد سرخابی‌ها با وجود کسب نتایج خوب با مربیان جوان خود، هنوز آرامش ندارند. پس از گلایه‌های هفته گذشته یحیی گل‌محمدی در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با تراکتور و رسانه‌ای کردن مشکلات مالی این تیم، حالا این هفته نوبت به مجیدی رسیده تا گلایه‌هایش را رسانه‌ای کند. سرمربی آبی‌ها روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با نفت صحبت‌های مهمی را مطرح کرده که در زیر نگاهی به آنها خواهیم داشت.

نگرانی بابت شیخ

شیخ دیاباته دو هفته است به باشگاه می‌گوید که حقوق من را پرداخت کنید. فکر کنم دو ماه است حقوق این بازیکن پرداخت نشده است. اگر فردا همین بازیکن برود یک کشور بسیج می‌شوند که او را بازگردانند. تا زمانی که این بازیکن در ایران هست پولش را بدهید. مربیان و بازیکنان خارجی طوری قرارداد می‌بندند که هر موقع دل‌شان خواست بتوانند فسخ کنند و یکسری دلال هم در صفحه اینستاگرام‌شان استوری می‌گذارند که ما اینها را برمی‌گردانیم، اما آن طرف می‌بینیم که بازیکن دو میلیون دلاری را پیشنهاد می‌کنند! این آقایان دنبال دبیاسی بودند! با کدام پول می‌خواستید این مربی خارجی را بیاورید؟!

10‌میلیاردی که از استقلال رفت

اگر به آرشیو مصاحبه‌هایم رجوع کنید، می‌بینید صحبت‌هایم برای الان نیست و در سه،چهار سال گذشته هم این حرف‌ها را می‌زدم که ما مشکل مدیریتی در فوتبال داریم. شاید مدیران ما در نهادهای دیگر موفق باشند، اما در فوتبال نیاز به یک فرد متخصص است. اگر عبدالرضا موسوی (عضو هیات مدیره باشگاه استقلال) در سفر به امارات و قطر کنار ما نبود، نمی‌‌دانستیم باید چه کار کنیم! شنیده‌ام از او انتقاد می‌کنند که دنبال محبوبیت و شهرت است، اما سوال من این است که کدام مدیری آمده که دنبال شهرت و محبوبیت نباشد؟! ما اگر پرواز اختصاصی نداشتیم به بازی با الریان نمی‌رسیدیم. موسوی آمده که به ما کمک کند. مدیران ما کمتر از یک سال است آمده‌اند و بدون اینکه باغچه‌ای درست کنند 10 میلیارد تومان پول از استقلال برده‌اند!

خط و نشان

من سرمربی استقلال هستم. اگر نباشم هوادار این تیم خواهم بود، اما تا زمانی که در استقلال هستم اجازه نمی‌دهم این افراد از پنج کیلومتری باشگاه استقلال رد شوند. ممکن است فردا من نباشم، اما تا زمانی که حضور دارم باید خدمت کنم. من تلفنی با وزیر ورزش صحبت و خواهش کردم برای استقلال و پرسپولیس که 30 میلیون هوادار دارند، هر مدیری نگذارند. به وزیر ورزش گفتم یک برد استقلال و پرسپولیس یک هفته هواداران را خوشحال می‌کند، پس لطفا سلیقه‌ای انتخاب نکنید. ما سال به سال پسرفت می‌کنیم. در باشگاه استقلال به زودی شکایت وینفرد شفر و استراماچونی می‌رسد و امروز هم شنیدیم که شکایت سرور جپاروف رسیده است. از طرفی قرار است سایر پرونده‌ها نیز نتیجه‌اش اعلام شود. باشگاه استقلال یک باشگاه ورشکسته است و آدم‌هایی می‌آیند که باشگاه را به این وضع دچار می‌کنند. من به‌ عنوان یک فرد کوچک در ورزش نامه‌ای به رییس قوه قضائیه نوشتم و گفتم که شما به هر جا می‌روید اختلاسگران را معرفی می‌کنید، چرا در فوتبال وارد نمی‌شوید؟ من از رییس قوه قضائیه خواهش کردم که به فوتبال وارد شود. در گوشی تلفن همراهم اسنادی دارم که اگر آنها را رو کنم سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. پول‌هایی جابه‌جا شده که باورنکردنی است. خواهش می‌کنم به این مساله ورود کنید.

قرارداد میلیاردی

قرارداد من با استقلال برای نیم‌فصل یک میلیارد و 200 میلیون تومان است و مثل تمام بازیکنان 40 درصد آن را گرفته‌ام. شنیده‌ام که در جاهای مختلف گفته‌اند که من پول زیادی گرفته‌ام در صورتی که یک میلیارد و 200 میلیون تومان از سال 90 طلب دارم. یک بار هم چک‌هایی که گرفته‌ام به بانک نبرده‌ام. من با استقلال دلی کار می‌کنم، اما به این معنا نیست که حقم را نگیرم. من استقلال را دوست دارم و می‌خواهم به این تیم خدمت کنم.