آریا طاری

پاس تماشایی آلیسون و ضربه تمام‌کننده محمد صلاح، یکی دیگر از رقبای لیورپول را با شکست از آنفیلد بدرقه می‌کند. دوباره جشن تازه‌ای در این استادیوم برپا شده و لیورپول، هر روز مهارنشدنی‌تر از روز قبل به نظر می‌رسد. آنها در مهم‌ترین شعارشان از «تنها قدم نزدن» حرف می‌زنند اما این روزها مشغول تنها قدم زدن در صدر جدول هستند. لیگ انگلیس این فصل، قابل پیش‌بینی‌ترین لیگ فوتبال دنیا شده است. لیگی که همه نام تیم قهرمانش را همین حالا می‌دانند.

در این فصل از لیگ برتر، فقط «یک‌ تیم» توانسته از لیورپول امتیاز بگیرد اما همان تیم هم در مسابقه برگشت، مغلوب قرمزهای آنفیلد شده است. اوله و شاگردها در نیم‌فصل اول، تا یک قدمی شکست دادن لیورپول رفتند و حالا اگر به گذشته نگاه کنند، متوجه اهمیت امتیاز گرفتن از تیم کلوپ خواهند شد. چراکه قبل و بعد از آن بازی، لیورپول دیگر به هیچ حریفی حتی یک امتیاز نداده است. رسیدن به بیست و یکمین پیروزی در بیست و دومین بازی فصل، آماری حیرت‌انگیز به نظر می‌رسد. این بار دیگر حتی پپ گواردیولا و سیتی هم نمی‌توانند این تیم رویایی را متوقف کنند. 

سیتی در این فصل، اصلا «بد» نتیجه نگرفته‌ و همین حالا، میانگینی بیشتر از «دو امتیاز» به ازای هر بازی دارد اما لیورپول با یک بازی کم‌تر، 16 امتیاز بیشتر از این حریف دارد و به زودی می‌تواند این اختلاف را به 19 امتیاز برساند. این می‌تواند یکی از مقتدرانه‌ترین قهرمانی‌های لیگ در تاریخ ورزش فوتبال باشد. حتی خود گواردیولا نیز تایید کرده که تیمش دیگر اصلا شانسی برای بردن لیگ انگلیس نخواهد داشت. لیورپول در حال تبدیل شدن به یک تیم فرازمینی است. تیمی که در همه نقاط زمین، ستاره‌های فوق‌العاده‌ای دارد اما نکته مهم اینجاست که همه این نام‌ها، در خود این باشگاه ستاره شده‌اند. 

آلیسون قبل از پیوستن به آنفیلد، یک دروازه‌بان «خوب» بود اما هرگز تصور نمی‌کرد جایزه بهترین گلر دنیا را به دست بیاورد. آرنولد و رابرتسون، محصولات درجه یک باشگاه هستند. فن‌دایک و مانه پیش از لیورپول، در ساوتهمپتون توپ می‌زدند و چندان شناخته‌شده نبودند. محمد صلاح در انتقال به چلسی در فوتبال جزیره شکست خورده بود و جوردن هندرسون که حالا بهترین بازیکن سال 2019 فوتبال انگلیس لقب گرفته، مهره‌ای معمولی محسوب می‌شد که دائما روی اعصاب هوادارهای لیورپول راه می‌رفت. این همه تغییر و تحول، باورنکردنی به نظر می‌رسد. چنین تیمی شاید تا چند سال قبل، حتی به خواب طرفداران لیورپول هم نمی‌آمد اما حالا دیگر باید کلوپ و پسرها را باور کرد. تیمی که در دو فصل گذشته به فینال لیگ قهرمانان رسیده و این فصل، می‌خواهد کار نیمه‌تمامش را با لیگ برتر تمام کند.

تا امروز، بیشترین رکورد امتیاز در یک فصل از لیگ برتر، 100 امتیاز بوده است. با 11 پیروزی، چهار تساوی و یک شکست، آنها به 37 امتیاز دیگر دست پیدا می‌کنند و به رکورد 100 امتیاز در یک فصل می‌رسند. در تاریخ لیگ برتر هیچ تیمی در 38 دیدار پیاپی به رکورد 104 امتیاز نرسیده و حالا لیورپول با بردن دو دیدار بعدی، این کار بزرگ و تاریخی را انجام خواهد داد. لیورپول همچنین می‌تواند رکورد بیشترین اختلاف با تیم دوم جدول برای یک تیم قهرمان را نیز جابه‌جا کند. این رکورد، فعلا 19 امتیاز است. تیم کلوپ می‌تواند این فصل رکوردهای زیادی را برای همیشه به نام خودش ثبت کند. آنها تیمی فوق‌العاده هستند که نسبتی با تسلیم‌‌ شدن و کوتاه آمدن ندارند. این تیم از بردن خسته نمی‌شود و از پیروزی، دست نمی‌کشد. شاید بعدها از تیم کلوپ، به عنوان یکی از قدرتمندترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر یاد شود.

خیلی‌ها تصور می‌کردند روزی که لیورپول بعد از چند دهه قهرمان فوتبال انگلیس شود، یک درام بزرگ و باورنکردنی در فوتبال رقم خواهد خورد. هر بار که قرمزها نزدیک این عنوان شدند، یک «لغزش» ناگهانی اتفاق افتاد و همه چیز را از آنها گرفت. هواداران باشگاه، هنوز اشک‌های لوئیس‌ سوارز پس از تساوی عجیب برابر کریستال پالاس را از یاد نبرده‌اند. حالا اما فصل اشک ریختن در مرسی‎ساید به پایان رسیده است. آنها بدون اینکه مو به تن هیچ‌کس سیخ کنند، بدون آن‌که به معجزه نیاز داشته باشند و بدون اینکه به جست‌وجوی یک «اتفاق» خاص بروند، از همین حالا قهرمان لیگ برتر انگلیس هستند. معجزه واقعی، خود یورگن کلوپ و پسرانش هستند. 

مردانی که کنار هم، یک تیم تاریخی برای لیورپول ساخته‌اند و به استقبال یکی از زودهنگام‌ترین قهرمانی‌های تاریخ فوتبال انگلیس رفته‌اند. مردانی که کنار هم، شکست‌ناپذیر به نظر می‌رسند و این فصل بالاخره رویای دور و دراز هواداران‌شان برای قهرمانی را برآورده خواهند کرد. در لیورپول، همه چیز درست سر جای خودش قرار گرفته و دیگر خبری از یک حسرت بزرگ در لحظه‌های پایانی نخواهد بود. آنها قهرمان می‌شوند، چراکه هیچ تیمی در فوتبال انگلیس جلودارشان نیست. لیورپول این روزها، خوشبخت‌ترین هواداران در دنیای فوتبال را دارد!