آریا رهنورد

فصل جدید، مطابق میل هواداران چلسی آغاز نشده است. آنها در اولین هفته لیگ، شکست سنگینی را در اولدترافورد تجربه کردند و چند روز بعد با وجود ارائه یک نمایش کم‌نقص، نتوانستند قهرمانی سوپرجام اروپا را به دست بیاورند. دو ناکامی در دو جدال ابتدای فصل، نشانه امیدوارکننده‌ای برای فرانک لمپارد جوان و تیمش محسوب نمی‌شود اما در همین دو مسابقه هم، بهانه‌های زیادی برای امیدواری به سرنوشت این تیم جوان وجود دارد. آنها بدون ادن هازارد هم تیم جذابی هستند اما برای تبدیل شدن به یک تیم برنده، هنوز باید کارهای زیادی انجام بدهند. آنها به خوبی می‌دانند که در درازمدت، خوب و بدشانس بودن بهتر از بد و خوش‌شانس بودن است!

شکست و شکست. فصل برای چلسی این‌طور شروع شده اما آیا نتایج همه حقیقت‌ها را در مورد این تیم برملا می‌کنند؟ چلسی شروع درخشانی در اولدترافورد داشت و با وجود غیبت چند ستاره کلیدی و استفاده از مهره‌های کم‌تجربه‌تر، نبض بازی را در دست گرفت. آنها یک بار تیر دروازه حریف را نیز به لرزه در‌آوردند و به جای ارائه یک نمایش دفاعی، راه‌های گل زدن به تیم میزبان را آزمایش کردند. با این وجود بخت با آبی‌ها یار نبود و این تیم نتوانست توپ را از خط دروازه یونایتد عبور بدهد. تیمی که در گل زدن ناکام مانده بود، با یک اشتباه فردی به حریف پنالتی داد و همین صحنه، مقدمات سقوط چلسی در زمین یونایتد را فراهم کرد. شیرهای لندن درست در معرض همان اتفاقی قرار گرفتند که برای همه تیم‌های جوان رخ می‌دهد. فروپاشی زودهنگام پس از تحت‌فشار گرفتن، موجب تحقیر شاگردان لمپس در اولدترافورد شد. قرمزها با لبخند فرگوسن سرمست بودند و هواداران باشگاه لندنی، نگرانی‌های زیادی برای آینده داشتند. فرانکی تنها چند روز وقت داشت تا تیمش را برای رسیدن به سوپرجام اروپا ریکاوری کند. حالا انگولو کانته در پایان دوران مصدومیت دوباره به زمین برگشته بود و پولیشیچ آماده اولین حضور فیکس در ترکیب چلسی می‌شد. نیمه اول بازی با لیورپول در استانبول، همه ذهنیت‌های منفی در مورد پسران فرانک لمپارد را تغییر داد. آنها به شکل واضحی بهتر از حریف بودند و با یک حرکت عمقی تماشایی، دروازه آدرین را باز کردند. دقایقی بعد، پولیشیچ اولین گلش را با لباس چلسی جشن گرفت اما این ستاره تنها چند سانتی‌متر پشت خط آفساید بود و این گل مردود اعلام شد. اواخر مسابقه در نیمه دوم و در حالی که هر دو تیم یک گل به ثمر رسانده بودند، نوبت به میسن مونت رسید که دروازه حریف را با یک ضربه تماشایی و مهارنشدنی باز کند. با این وجود این گل نیز آفساید اعلام شد. در واقع هواداران چلسی در ورزشگاه وودافون، چهار گل را جشن گرفتند و چهار بار به هوا پریدند اما سانتی‌مترهای اضافه، اجازه نداد که این تیم در وقت‌های قانونی کار تیم یورگن کلوپ را یکسره کند. با این وجود نمایش چلسی مقابل ترکیب کامل تیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، شگفت‌انگیز به نظر می‌رسید و هواداران این باشگاه را کاملا امیدوار کرد.

نیروی جوانی، درست همان چیزی است که می‌تواند تیم لمپس را در مسیر موفقیت قرار بدهد. آنها یک تیم پرانگیزه و پرانرژی هستند و توسط یکی از چهره‌های اسطوره‌ای تاریخ باشگاه و یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ لیگ برتر هدایت می‌شوند. لمپارد چلسی و لیگ برتر را به خوبی می‌شناسد و تجربه فوق‌العاده‌ای در این فضا دارد. آبی‌ها این تابستان از پنجره نقل و انتقالات محروم بودند و تنها پولیشیچ را به عنوان جانشین هازارد به خدمت گرفتند. با این وجود سرمربی تیم مانع جدایی چهره‌هایی مثل داوید لوییز و دنی درینک‌واتر نشد و ترجیح داد به مهره‌های جوان‌تر تیمش اعتماد کند. کپا آریزابالاگا در 24 سالگی، گلر اصلی این باشگاه به شمار می‌رود. مرکز خط دفاع به آندرس کریستانسن 23 ساله و کورت زوما 24 ساله سپرده شده است. در خط هافبک، نام‌های جذابی مثل کانته، جورجینیو و کواچیچ دیده می‌شوند و خط حمله آبی‌ها در فصل جدید، می‌تواند با ترکیب سه نفره میسن مونت، کریستین پولیشیچ و تامی آبراهام شکل بگیرد. سه بازیکنی که میانگین سنی‌شان کمی بیشتر از 20 سال است. این تیم نفرات جوان دیگری مثل لوفتوس چیک، کالوم هادسون اودوی، ریس جیمز، فیکایو توموری و البته نفرات باتجربه‌تری مثل پدرو، ویلیان، اولیویه ژیرو و سزار آزپلیکتا را نیز در اختیار دارد. بیشترین نگرانی در مورد این تیم، به قلب خط دفاع برمی‌گردد. اگر زوما دست از اشتباه کردن بردارد و به همان مدافع مستحکم قبلی تبدیل شود، تیم لمپارد نیز با خیال راحت‌تری به کارهای هجومی‌اش خواهد پرداخت.

چلسی در این فصل دو بازی انجام داده اما هنوز در استمفوردبریج به میدان نرفته است. هواداران باشگاه یکشنبه‌شب برابر لسترسیتی، اولین میزبانی فصل را برای چلسی رقم خواهند زد. با وجود لغزش‌های ابتدایی، به نظر می‌رسد لمپارد از حمایت کاملی روی سکوهای بریج برخوردار خواهد بود. او و تیمش باید برای قرار گرفتن در بین چهار تیم پایانی و رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان مبارزه کنند. آن هم در شرایطی که یکی از خنثی‌ترین پنجره‌های نقل و انتقالات تاریخ‌شان را پشت سر گذاشته‌اند. فرانکی درون زمین یک جادوگر تمام عیار بود و حالا طرفداران چلسی در انتظار جادوی او روی نیمکت تیم محبوب‌شان هستند.