آریا رهنورد

لیگ برتر، اولین لیگ معتبر اروپایی بود که زندگی‌اش را در فصل تازه آغاز کرد. از همین هفته اول، مشخص به نظر می‌رسد که فصل جدید چقدر زیبا، جذاب و پرگل خواهد بود. البته که فاصله تیم‌های بزرگ و تیم‌های معمولی در این فصل، کمی بیشتر از گذشته به نظر می‌رسد. در پایان هفته اول، صدر جدول به منچستری‌ها رسیده و لیورپول و آرسنال و اسپرز نیز پیروزی را جشن گرفته‌اند. رد و بدل شدن 27 گل در 10 مسابقه، از اولین نفس‌های یک فصل جذاب و هیجان‌انگیز حکایت دارد. در هفته اول لیگ جزیره، دو مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید اما سایر نبردها آنقدر پرگل بودند که این دو بازی به سرعت به فراموشی سپرده شد. برنده‌ها و بازنده‌های این هفته، چه کسانی بودند؟

برنده‌ها: 

هری مگوایر

منچستریونایتد فصل گذشته در نیم‌‌فصل اول نتوانست دروازه‌اش را روبه‌روی هیچ‌کدام از تیم‌های حاضر در منطقه «تاپ سیکس» بسته نگه دارد اما این بار با نمایش جادویی هری مگوایر در همان هفته اول روبه‌روی چلسی کلین‌شیت کرد. مگوایر یکی از عوامل مهم شکست چهار گله تیمش در دیدار ابتدایی فصل بود. بازیکنی که تنها چند روز پس از پیوستن به یونایتد، به همه ثابت کرد که یکی از بهترین مدافعان حال حاضر فوتبال انگلیس است.

تانگی اندومبله

ستاره سابق باشگاه لیون، در اردوی پیش فصل اسپرز نیز فوق‌العاده ظاهر شده بود و حالا در اولین بازی فصل، گل تساوی تیمش را وارد دروازه استون‌ویلا کرد. این گل، مقدمه بازگشت تیم میزبان به مسابقه و پیروزی تاتنهام برابر حریف تازه‌واردش بود. اندومبله حالا دومین خرید اسپرز در تاریخ لیگ برتر به شمار می‌رود که توانسته در اولین بازی رسمی برای باشگاه گل‌زنی کند. پیش از این تنها اریک دایر موفق به انجام چنین کاری شده بود.

ویرجیل فن‌دایک

لیورپولی‌ها مسابقه کامیونیتی‌شیلد یا همان سوپرکاپ انگلیس را به سیتی واگذار کردند اما در شروع فصل جدید لیگ برتر، با قدرت به زمین برگشتند. ویرجیل فن‌دایک در کنار یک نمایش درخشان دفاعی، دوباره موفق به گل‌زنی برای قرمزها شد و تبحرش در باز کردن دروازه رقبا را دوباره در معرض نمایش قرار داد. او با ادامه این روند، یکی از شانس‌های بزرگ برای تصاحب توپ طلای سال 2019 دنیای فوتبال خواهد بود.

رحیم استرلینگ

ظاهرا سیتی به هیچ‌وجه نمی‌تواند دوری از صدر جدول لیگ برتر را تحمل کند. قهرمان دوره قبلی لیگ برتر، در شروع فصل با درخشش خیره‌کننده رحیم استرلینگ، دوباره در صدر جدول قرار گرفت. رحیم اولین هت‌تریک فصل را به نام خودش ثبت کرد و خیلی زود در صدر جدول گل‌زنان لیگ جا خوش کرد. فصل گذشته با وجود قهرمانی سیتیزن‌ها، بهترین بازیکن فصل از این باشگاه انتخاب شد. در این فصل اما استرلینگ عزمش را جزم کرده تا به هر قیمتی به عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ انتخاب شود.

گراهام پاتر

شروع سرمربی جدید برایتون در این فصل، فراتر از حد انتظار بود. گراهام پاتر در حالی که علیرضا جهانبخش را در فهرست 18 نفره قرار نداده بود، به مصاف واتفورد رفت و در زمین حریف با نتیجه سه بر صفر پیروز شد. آنها «غول‌کش» معروف فوتبال انگلستان را در هم شکستند و یک نتیجه رویایی را در شروع فصل جشن گرفتند. برایتون همیشه با دیدارهای بیرون از خانه مشکل داشته اما شاید با حضور سرمربی جدید، عادت همیشگی این تیم عوض شود.

بازنده‌ها: 

فرانک لمپارد

شاید اگر توپ دقایق ابتدایی تامی آبراهام به جای تیر دروازه به تور دروازه می‌رسید، چلسی ناچار به تحمل چنین شکست سنگینی نمی‌شد. در اولدترافورد همه چیز به ضرر فرانک لمپارد و تیمش رقم خورد. آنها چهار گل از شیاطین سرخ دریافت کردند و در زمین حریف تحقیر شدند. این شکست، نشان داد که چلسی مشکلات زیادی در این فصل خواهد داشت. به ویژه نمایش کورت زوما در خط دفاعی، کاملا ناامیدکننده به نظر می‌رسید.

گرنت هنلی

تنها هفت دقیقه بعد از شروع فصل جدید، اولین گل به خودی فصل به نام مدافع میانی نوریچ سیتی ثبت شد. «گرنت هنلی» به اشتباه دروازه تیم خودش را باز کرد تا همه چیز برای پیروزی پرگل لیورپول در آنفیلد مهیا شود. این مدافع 27 ساله فصل گذشته برای نوریچ در چمپیونشیپ بازی می‌کرد و حالا یک شروع کابوس‌وار را در لیگ برتر پشت سر گذاشت.

مانوئل پیگرینی

مهندس پیگرینی که زمانی با سیتی قهرمان لیگ برتر شده بود، حالا طعم تحقیر شدن به دست این تیم را چشید. این مربی فصل گذشته نیز در وستهم انتظارها را برآورده نکرد و حالا با خوردن پنج گل در اولین مسابقه، به شدت تحت فشار قرار گرفته است. اگر وستهم از این روند فاصله نگیرد، بعید نیست در هفته‌های آینده پیگرینی به طرف درهای خروجی باشگاه هدایت شود.

مورگان اشنایدرلین

این هفته از رقابت‌های لیگ برتر، تنها یک اخراجی داشت. مورگان اشنایدرلین در دقایق پایانی دیدار تیمش با کریستال پالاس از زمین اخراج شد اما با این وجود، اورتونی‌ها مسابقه را با یک امتیاز ترک کردند. مورگان پس از برخورد با میکلوویویچ با کارت زرد دوم داور مسابقه روبه‌رو شد و چاره‌ای به جز ترک زمین نداشت. او دیدار بعدی تیمش با واتفورد را از دست خواهد داد.