کنایه‌های تند و تیز به عملکرد ستاره‌های سرخابی در دربی عصر پنج‌شنبه، در استودیوی شبکه سوم سیما تمامی نداشت. سپهر حیدری، جواد کاظمیان، امیرحسین صادقی و پیروز قربانی به عنوان کارشناس تلویزیونی برنامه لیگ برتر، بارها از این شهرآورد به عنوان یک مسابقه «زشت» یاد کردند. پیروز قربانی به شوخی از این موضوع صحبت کرد که یخ‌های این بازی از قطب آمده‌اند و به هیچ قیمتی آب نمی‌شوند.

امیرحسین صادقی، نبرد برانکو و شفر را فاقد بار فنی دانست و کاظمیان و حیدری نیز بازیکنان دو تیم را مسئول رقم خوردن این نتیجه می‌دانستند. البته که دربی، ناامیدکننده بود و به کسالت‌آورترین شکل ممکن برگزار شد اما استفاده از این میزان طعنه و شوخی از سوی فوتبالیست‌هایی که زمانی به اندازه خودشان در رخوت دربی سهم داشتند، حیرت‌آور به نظر می‌رسید.

ظاهرا فاصله گرفتن از فوتبال، این چهار نفر را در معرض «فراموشکاری» قرار داده است. همه آنها در ترکیب استقلال و پرسپولیس، شهرآوردهای سرد و کم‌اتفاقی را تجربه کرده‌اند. سرزنش ستاره‌های دو تیم، ساده‌ترین راه برای رها شدن از رخوت شهرآورد است اما تئوری کم‌کاری آنها در زمین، بیش از حد غیرمنصفانه به نظر می‌رسد. تساوی بدون گل اتفاقا به دلیل پرکاری بازیکنان در زمین شکل می‌گیرد.

همه مهره‌های دو تیم با تمام توان بر سر هر توپ می‌جنگند و همین روند موجب می‌شد موقعیت خطرناکی روی دروازه‌ها ایجاد نشود. درجه حرارت کم دربی نه به ضعف بازیکنان و یا مشکلات فنی تیم‌ها، بلکه به فشارهای وحشتناک روی سکوها وابسته است.