لغو 6 بازی طی دو هفته اخیر لیگ‌ برتر، سازمان لیگ را با چالش بزرگی برای برنامه‌ریزی این رقابت‌ها مواجه کرده است. سازمان لیگ، برنامه فشرده‌ای تا پایان نیم‌فصل اول رقابت‌ها دارد و پس از تعطیلات نیم‌فصل نیز مجددا این برنامه فشرده تا پایان رقابت‌ها ادامه خواهد داشت. از چهارشنبه هفته گذشته (13آذر) تا روز جمعه 6 دی‌ماه یعنی طی 23 روز قرار است پنج هفته از رقابت‌های لیگ برگزار شود. یعنی تیم‌ها به‌طور میانگین در هر 4.5 روز یک بازی برگزار می‌کنند. بعد از پایان این مقطع، تیم‌ها به‌مدت 35 روز راهی تعطیلات می‌شوند تا از 11 بهمن مجددا با برگزاری هفته هجدهم رقابت‌ها را از سر بگیرند. از آن تاریخ به بعد، هیچ فرصتی برای برگزاری بازی‌های عقب‌افتاده یا اضافه کردن هر بازی خاصی وجود نخواهد داشت. چراکه از بهمن‌ماه نمایندگان ایران در آسیا درگیر لیگ قهرمانان می‌شوند و همزمان بازی‌های لیگ هم با فشردگی خاص خودش در جریان خواهد بود.

از 11 بهمن تا 28 اسفند هفته‌های هجدهم تا بیست‌وچهارم به‌شکل فشرده برگزار می‌شود. از 28 اسفند تا 14 فروردین لیگ تعطیل خواهد بود و برخلاف فصل گذشته که دربی تهران در ایام نوروز برگزار شد، تیم‌های باشگاهی در این مدت تعطیل هستند. این تعطیلی به‌ دلیل انجام دو بازی ملی در روزهای هفت و 12 فروردین است و بنابراین سازمان لیگ نمی‌تواند از این روزها هم بهره‌ای ببرد. هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر از روز 14 فروردین آغاز می‌شود و در این روز تیم‌های تراکتور، سپاهان، استقلال و پرسپولیس همگی بازی خواهند داشت. با توجه به اینکه بازی ایران و کامبوج در کامبوج فقط دو روز قبل یعنی 12 فروردین برگزار می‌شود احتمال تغییر در این تاریخ و عقب افتادن هفته بیست‌وپنجم نیز وجود دارد. طبق برنامه‌ای که فعلا اعلام شده، هفته‌های باقیمانده لیگ از 14 فروردین تا 21 اردیبهشت برگزار می‌شوند تا لیگ در تاریخ 21 اردیبهشت به پایان برسد.

مشکل بزرگ سازمان لیگ این است که نمی‌تواند این تاریخ را عقب‌تر ببرد تا بازی‌های عقب‌افتاده و جام‌حذفی را در برنامه‌اش جا بدهد. چراکه تیم‌های صعودکننده از مرحله گروهی لیگ‌ قهرمانان باید در مرحله یک‌هشتم نهایی به میدان بروند که بازی رفت این مرحله در هفته آخر اردیبهشت و بازی برگشت در هفته اول خرداد انجام خواهد شد. بعد از آن تاریخ هم دوباره نوبت به اردوی تیم‌ملی می‌رسد که برای دو بازی مهم مقابل بحرین و عراق (15 و 20 خرداد) برپا خواهد شد. به این ترتیب و چنان که کاملا از برنامه‌ها مشخص است سازمان لیگ باید قید تعطیلات نیم‌فصل را بزند و 6 بازی لغو شده را در دی‌ماه برگزار کند. تیم‌هایی که بازی عقب‌افتاده دارند (به‌خصوص تراکتور و پیکان که هر دو بازی‌شان در این دو هفته لغو شده) احتمالا باید قید اردوی نیم‌فصل را هم بزنند و برای بازیکنان خارجی این تیم‌ها نیز خبری از مرخصی نخواهد بود. ضمن اینکه استقلال و شهرخودرو نیز در همین مدت باید در پلی‌آف لیگ‌ قهرمانان به میدان بروند. تمام بازی‌های عقب‌افتاده و پلی‌آف و... در همین مقطع برگزار می‌شود و پس از آن هم سازمان لیگ باید امیدوار باشد که از هفته هجدهم تا پایان لیگ هیچ مسابقه‌ای لغو نشود چون دیگر مجالی برای برگزاری آن بازی‌ها وجود نخواهد داشت.