تماشای گل‌های آریا برزگر در تیم ملی جوانان، هواداران پرسپولیس را کاملا به وجد آورده است. چراکه قرمزها توانستند در یک رقابت نزدیک با استقلال، این بازیکن را به چنگ بیاورند و او حالا عضوی از باشگاه پرسپولیس به شمار می‌رود. آریا برای تبدیل شدن به یک ستاره در فوتبال ایران، همه چیز دارد. او چند سال را در رده‌های پایه تیم ملی با مربیان مختلف پشت سر گذاشته و این سال‌ها بیشتر وقتش را در اردوهای تیم ملی گذرانده است. همه اطرافیان این بازیکن می‌دانند که او از چه انگیزه‌ بالایی برخوردار است و به جز زمین فوتبال، به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کند. وقتی پرسپولیس با مربیگری علی پروین در اولین دوره لیگ برتر روی سکوی اول قرار گرفت، آریا برگزار هنوز متولد نشده بود. وقتی پرسپولیس با افشین قطبی به قهرمانی دراماتیک لیگ برتر رسید نیز او، پنج سال بیشتر نداشت. حالا اما او به رویایش برای حضور در باشگاه پرسپولیس رسیده و قصد ندارد این رویا را به سادگی خراب کند. برزگر هنوز سن و سال چندانی ندارد و باشگاه باید مراقب او باشد. چراکه مراقبت از این بازیکن، به معنای مراقبت از آینده باشگاه خواهد بود. او شم گل‌زنی بسیار بالایی دارد و از فیزیک مناسبی نیز برخوردار است. بعضی‌ها این مهاجم را با سردار آزمون مقایسه می‌کنند و معتقدند او می‌تواند یکی از لژیونرهای موفق سال‌های آینده فوتبال ایران باشد. خرید این بازیکن بدون شک یک گام مثبت از طرف پرسپولیس بوده اما باشگاه نباید انتظار داشته باشد که آریا از همین حالا درخشش در ترکیب تیم کالدرون را آغاز کند. او تازه در مرز 17 سالگی به سر می‌برد و هنوز کارهای زیادی برای انجام‌ دادن دارد. گذاشتن فشار بیش از حد روی شانه‌های این بازیکن، هم برای او و هم برای باشگاه دردسرساز خواهد بود. 

برزگر باید به تمرین‌ها و حضور در تیم‌های ملی پایه ادامه بدهد و به تدریج مهیای حضور در سطح اول فوتبال شود. سناریوی ایده‌آل برای او، رسیدن به اروپا پس از درخشیدن در پرسپولیس خواهد بود. در واقع باشگاه هم می‌تواند از قابلیت‌های فنی این بازیکن استفاده کند و هم می‌تواند با فروش او به یک باشگاه اروپایی، به درآمد قابل توجهی برسد. سن، مساله مهمی برای اروپایی‌ها در خرید مهره‌های بااستعداد است و برزگر از شرایط سنی بسیار خوبی بهره می‌برد.

با این حجم از استعداد، آریا برزگر امید آینده فوتبال ایران خواهد بود. البته به شرطی که مراقب این استعداد و همه دستاوردهایی که تا امروز تصاحب کرده، باشد. اوله گنار سولسشر همین چند روز قبل، تنها راه برای موفق شدن فوتبالیست‌های جوان را «خسته‌کننده‌بودن در زندگی» دانست و توضیح جالبی در این مورد داد. به اعتقاد اوله فوتبالیست‌های جوان باید برای دیگران خسته‌کننده باشند. آنها باید در اولین ساعت‌های شب به خواب بروند، صبح زود بیدار شوند، روزی چند ساعت به سختی تمرین کنند و در ادامه روز، در حال استراحت دیده شوند. همه کارهای جالب و خاص را هم می‌توان بعد از پایان دوران فوتبال به راحتی انجام داد. تفاوت یک فوتبالیست معمولی با یک بازیکن بزرگ، شاید در سبک زندگی نهفته باشد.