بین دقیقه‌های 62 تا 66 بازی دوستانه با آلمان، اتفاق مهمی برای فوتبال آرژانتین رخ داد. اتفاقی که شاید دیر یا زود تاثیرش را نشان بدهد. در دقیقه 62 بود که لوکاس آلاریو وارد زمین مسابقه شد. او چند دقیقه بعد، گل اول بازی را به ثمر رساند و اختلاف دو تیم را کم کرد. قبل از سوت پایان بازی، آلاریو به اوکامپوس پاس گل داد و در نهایت آرژانتینی‌ها از این باخت گریختند. پس از این تساوی، آلبی سلسته در یک مسابقه دوستانه دیگر، 6 بار توپ را از خط دروازه اکوادور عبور داد تا آرامش دیگر کاملا به تیم لیونل اسکالونی برگردد. تیم ملی فعلی، پر از جوانان مستعد و باانگیزه است. خوان فویث 21 ساله و لئوناردو بلاردی 20 ساله، بخشی از خط دفاعی این تیم هستند. 

نیکلاس دومینگز 21 ساله نیز در خط هافبک این تیم دیده می‌شود. لوتارو مارتینز، ماتیاس وارگاس و نیکلاس گونزالس نیز در 22 سالگی، در خط حمله این تیم به میدان می‌روند. آرژانتین بدون ستاره‌های بزرگ، اردوی اخیر را آغاز کرد. نام‌هایی مثل دی‌ماریو، آگرو، مسی، بندیتو و ایکاردی، در حوالی تیم ملی دیده نشدند و این تیم توانست بعد از مدت‌ها، چند نمایش دلچسب را ارائه کند. شاید رمز بازگشت آلبی سلسته به روزهای رویایی نیز همین باشد. دل کندن از ستاره‌های بزرگ و تکیه کردن به همین فوتبالیست‌های جوان. در جام ملت‌های آمریکای جنوبی، اعتماد زیادی به اسکالونی وجود نداشت. با این وجود نمایش تیم او در جریان شکست برابر برزیل، امیدوارکننده به نظر می‌رسید. همان بازی، موجب شد خیلی‌ها قید رقم زدن یک تغییر دیگر در تیم ملی را بزنند و به پروژه این مربی اعتماد کنند. حالا اسکالونی نزدیک به سه سال زمان خواهد داشت تا تیمش را برای جام جهانی به بالاترین سطح برساند. او تاکید کرده که سرخیو آگرو و لئو مسی، در اردوهای بعدی حاضر می‌شوند اما هماهنگ کردن ترکیب فعلی با این دو نفر، اصلا ساده نخواهد بود.

 اسکالونی نشان داده که می‌تواند از جوان‌ترها به خوبی بازی بگیرد اما هنوز در ماجرای هماهنگ کردن نفرات جوان با فوتبالیست‌های بزرگ تیمش، مشکلاتی دارد. با این وجود نمی‌تواند از نام‌های بزرگ و کلیدی، به سادگی عبور کند. تابستان آینده، دوباره رقابت‌های کوپا این بار به میزبانی کشور کلمبیا برگزار می‌شود. آن رقابت‌ها، آخرین شانس سرمربی تیم برای به دست آوردن یک جام روی نیمکت آرژانتین خواهد بود. اگر آن محک نیز موفقیت‌آمیز نباشد، اسکالونی جوان چاره‌ای به جز ترک نیمکت تیمش نخواهد داشت. فوتبال آرژانتین، همیشه پر از استعدادهای فوق‌العاده بوده و ماموریت بزرگ اسکالونی، کشف مهره‌های مفید برای درخشیدن در ترکیب تیم ملی است.

 آنها در سال‌های گذشته مشکلات بزرگی در خط دفاعی و دروازه داشته‌اند. اگر این مشکلات برطرف شوند، آرژانتین می‌تواند دوباره یک مدعی بزرگ در سطح دنیا باشد. به ویژه حالا که اوضاع برزیل و اروگوئه نیز به عنوان قدرت‌های بزرگ قاره، چندان امیدوارکننده به نظر نمی‌رسد. آن‌چه مردم آرژانتین از اسکالونی می‌خواهند، تبدیل کردن تیم‌شان به قدرت مطلق فوتبال در آمریکای جنوبی است. وظیفه‌ای که به شدت نفس‌گیر و طاقت‌فرسا خواهد بود.