چهارمی ایران در قهرمانی جهان

پرونده مسابقات قهرمانی جهان وزنه‌برداری روز گذشته با برگزاری رقابت‌های دسته فو‌ق سنگین و دور ماندن ایران از مدال این وزن بسته شد. محسن دادرس و علی داوودی دو نماینده ایران در فوق‌سنگین بودند که نتوانستند به مدال این رقابت‌ها برسند. دادرس در دوضرب با اوت کردن وزنه‌هایش در دوضرب بعد از کیانوش رستمی دومین اوتی تیم ایران شد تا تیم ملی که پیش از رقابت‌ها در سودای گرفتن عنوان قهرمانی از چینی‌ها بود، حتی پایش به سکوی مدال‌آوری هم نرسد. چین با 10 وزنه‌بردارش مقتدرانه با ۱۳ طلا، ۶ نقره  و چهار برنز به عنوان قهرمانی رسید. ایران نیز با یک طلا، دو نقره و سه برنز پایین‌تر از گرجستان و ارمنستان در رده چهارم ایستاد تا در این دوره خبری از سکوی تیمی نباشد. نقره دوضرب حافظ قشقایی در دسته 55 کیلوگرم که بعد از 42 سال طلسم‌شکنی کرد و در سبک‌وزن مدال جهانی را به ایران آورد، مدال طلا و برنز رضا دهدار در 102 کیلوگرم، نقره و برنز علی میری در دسته 89 کیلوگرم و برنز ایوب موسوی در دسته 96 کیلوگرم تمام مدال‌های تیم ایران در این رقابت‌ها بود.

    

افسانه‌های بسکتبال آسیا

فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی درباره برترین بازیکنان آسیا با حضور دو ستاره ایرانی نوشت:«حامد حدادی، صمد نیکخواه‌بهرامی، یانگ گانگئون، لین چین چیِن نام‌هایی است که هواداران بسکتبال آسیا همه از سال‌های گذشته با عملکرد نمادین آنها آشنا هستند، افسانه‌هایی که حتی شما ممکن است آنها را رصد کنید. حدادی و نیکخواه‌بهرامی آنقدر با یکدیگر و به‌طور جداگانه پیروز شده‌اند که هیچ فرصتی برای انکار وضعیت افسانه‌ای آنها وجود ندارد. آنها با هم 3 عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرده‌اند. صمد از سال 2007 تا 2010 چهار بار عنوان قهرمانی داشته علاوه براین با حدادی در صبا باتری سال 2008 عنوان قهرمانی را کسب کرد. حدادی علاوه بر این در تیم فولادماهان در سال 2013 قهرمانی را به دست آورد. هر دو ستاره عملکرد بسیار درخشانی در مسابقات جهانی چین داشتند که توانستند سهمیه المپیک را کسب کنند. این دو بازیکن به قهرمانی دیگر در جام باشگاه‌های آسیا نیاز ندارند تا رزومه خود را قوی کنند اما شما می‌دانید با این وجود آنها همه تلاش خود را برای کسب قهرمانی دیگر به کار می‌گیرند.»

    

شکایت از باشگاه‌ لژیونرهای هندبال

فدراسیون هندبال ایران بالاخره دست به کار شد و قرار است از باشگاه لژیونرها به دلیل مخالفت با حضور آنها در تیم ملی به فدراسیون جهانی شکایت ‌کند. مطابق قوانین فدراسیون جهانی، باشگاه‌ها باید به بازیکنان خود اجازه بدهند تا در مسابقات رسمی تیم ملی کشور خود را همراهی کنند اما باشگاه تعدادی از لژیونرها با حضور بازیکنان ایرانی خود در انتخابی المپیک منطقه آسیا مخالفت کردند. علیرضا پاکدل رییس فدراسیون از حل مشکل چند لژیونر با نامه‌نگاری با باشگاه‌ها خبر داد. او همچنین در حالی از شکایت از باشگاه‌های دیگر صحبت کرد که این کار باید خیلی زودتر انجام می‌شد. یعنی همان زمانی که باشگاه‌ها مخالفت خود را اعلام کرده بودند. چراکه با توجه به تعطیلی یک ساله هندبال که خود پاکدل به آن اذعان دارد، همین الان هم لژیونرها به اردوی تیم ملی بیایند نمی‌توان انتظار معجزه از تیم داشت. هندبال از 26 مهر باید در انتخابی المپیک به مصاف رقبای قدرتمند خود برود و شاید حتی یک نفر هم نباشد که به کسب نتیجه در این تورنمنت امید داشته باشد. کره جنوبی، بحرین و کویت همگروه‌های تیم ایران در انتخابی المپیک هستند.

    

وفایی در آستانه قهرمانی جهان

رقابت‌های اسنوکر قهرمانی جهان در بخش حرفه‌ای‌ها صبح دیروز در مرحله یک‌چهارم پایانی انجام شد و طی آن حسین وفایی نماینده کشورمان با کسب پیروزی 5 بر 3 مقابل جوی پری مرد شماره 17 رنکینگ اسنوکر حرفه‌ای‌های جهان راهی مرحله نیمه‌نهایی شد و تنها یک قدم با قهرمانی جهان فاصله دارد. وفایی امروز (شنبه) در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف مارک ویلیامز مرد شماره سه رنکینگ اسنوکر حرفه‌ای‌های جهان خواهد رفت. رقابت‌های اسنوکر قهرمانی جهان در بخش حرفه‌ای‌ها یکم تا هفتم مهر به میزبانی کشور چین در حال برگزاری است.