مالکیت برای یحیی

در روزی که حسین مالکی تور دروازه رحمتی را پاره کرد، شهرخودرو با دو گلی که قبل و بعد از این گل زد اولین تیم پیروز هفته دوم لقب گرفت. شهر خودرو با فاصله فراوان صاحب رکورد بیشترین مالکیت توپ در بازی‌های روز اول هفته دوم بود. تیم یحیی 72.3 درصد از زمان بازی صاحب توپ بود و فقط در 27.7 درصد از 90 دقیقه توپ را به شاهینی‌ها سپرد. شاید این آمار برای تیمی که در همان 6 دقیقه ابتدای بازی با اخراج دروازه‌بانش 10 نفره می‌شود، طبیعی باشد. اشتباهی که ماکسیم در دروازه شاهین مرتکب شد ما را به یاد اشتباهات لی اولیویرا در سپاهان ویسی انداخت. این دروازه‌بان‌ها را از کجا پیدا می‌کنی عبدا...؟

 

دقت به سبک نکو

استقلال این هفته 13 درصد بیشتر از فولاد صاحب توپ بود و 50 درصد بیشتر شوت زد اما پیروز نشد چون در صحنه گل تساوی، تعداد سرخپوشان در محوطه جریمه استقلال 60 درصد بیشتر از آبی‌پوش‌ها بود! استقلال 12 شوت به دروازه فولاد زد و هشت شوت متحمل شد اما تعداد شوت‌های در چارچوب برتری 3-2 فولاد را نشان می‌داد. تیم نکونام مثل بازی اول حرف چندانی برای گفتن نداشت اما لااقل در دقت شوت‌ها از حریفش برتر بود و نهایتا با یکی از همین شوت‌ها در دقیقه 95 بازی را به تساوی کشاند؛ در هنگام سانتر بازیکن فولاد، پنج سرخپوش در محوطه جریمه استقلال بودند و فقط سه مدافع آبی‌پوش مقابل آنها قرار داشتند.

 

شوت نزن، خطا کن!

سپاهان در دومین هفته دومین پیروزی را هم به دست آورد و در صدر نشست. اما نکته جالب این بود که شاگردان قلعه‌نویی در بازی با ماشین‌سازی، کمتر از حریف شوت زدند و بیشتر از آنها خطا کردند! سپاهان 16 خطا مرتکب شد و ماشین‌سازان 15 بار خطا کردند. این در حالی بود که پنالتی آخر بازی در شرایطی کاملا مشکوک برای سپاهان اعلام شد و داور می‌توانست به‌جای فریرا، خطای کی‌روش استنلی را اعلام کند و این اختلاف در تعداد خطاها را بالاتر هم ببرد. بهترین بازیکن این میدان مرتضی منصوری بود که پاس گل سپاهان را داد و مقدمات 6‌ امتیازی شدن تیم ژنرال را فراهم ساخت.

 

نفت‌های بی‌شکست

یک تعارف بدموقع بین مدافع و دروازه‌بان نفت آبادان باعث شد برزیلی‌ها در دقیقه 85 پیروزی را از دست بدهند و راهی به جمع تیم‌های 6 امتیازی پیدا نکنند. صنعت‌نفت که دیرتر از تمام تیم‌ها مربی‌اش را انتخاب کرد و تیمش را بست، می‌توانست با کسب دومین پیروزی، عجیب‌ترین صدرنشین لیگ و مهمان ناخوانده جمع 6 امتیازی‌ها باشد. اما گل رضا جبیره در دقیقه پنج با گل محمد طیبی در دقیقه 85 پاسخ داده شد و صنعت در اولین بازی خانگی‌اش متوقف شد. نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان که هر دو بی‌شکست هستند در هفته سوم با پرسپولیس و استقلال بازی دارند، تیم‌هایی که پیش از داربی انگیزه‌ای جز پیروزی ندارند و فقط سه ‌امتیاز را می‌خواهند.