آریا رهنورد

هر چقدر هم که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مقاومت به خرج بدهند، تب و تاب فصل جدید لیگ برتر رفته رفته جای خودش را در بین اهالی فوتبال پیدا می‌کند. پس از پایان مراسم قرعه‌کشی، طرفداران تیم‌های مختلف از همین حالا مشغول لحظه‌شماری برای شروع لیگ‌ برتر هستند. هنوز هم زمان دقیق شروع لیگ اعلام نشده اما بدون تردید فصل جدید، پر از جدال‌های جذاب و تقابل‌های تماشایی خواهد بود. شاید این فصل، یکی از بهترین و غیرقابل‌پیش‌بینی‌ترین فصل‌های یک دهه گذشته  لیگ برتر باشد.

استقلالی‌ها در هفته دوم لیگ برتر نیز میزبان فولاد جواد نکونام هستند. نکو می‌تواند یکی از آینده‌های مربیگری در استقلال باشد اما قبل از آن باید کاملا خودش را ثابت کند. مهم‌ترین تقابل استقلال با سرمربی‌های سابق، برابر امیر قلعه‌نویی رقم خواهد خورد

عقاب روبه‌روی جانشینش

پس از جدایی غیرمنتظره سیدمهدی رحمتی از استقلال، خیلی‌ها در انتظار مواجهه او با تیم سابقش بودند. رحمتی سال‌ها برای آبی‌ها به میدان رفت و یکی از بهترین گلرهای تاریخ این باشگاه بود. تقابل سیدمهدی و سیدحسین در هفته سیزدهم لیگ برتر در استادیوم آزادی، یکی از استثنایی‌ترین دوئل‌های لیگ برتر خواهد بود. هیچ‌کدام از این دو دروازه‌بان در هیچ مسابقه دیگری به اندازه این جدال برای کلین‌شیت کردن انگیزه ندارند. در هفته سیزدهم، یک جنگ تمام‌عیار در آزادی شکل خواهد گرفت. پدیده به جز سیدمهدی رحمتی، روح‌ا... باقری را نیز از استقلال به خدمت گرفته و در نقطه مقابل آبی‌ها نیز مسعود ریگی بازیکن فصل گذشته تیم یحیی را در اختیار دارند. با این حال مهم‌ترین دوئل این بازی، بین دو دروازه‌بان شکل خواهد گرفت.

آشناها علیه پرسپولیس

چندین سال بعد از دومین جدایی دنیزلی از پرسپولیس، حالا او در هفته دوم لیگ برتر به عنوان سرمربی تراکتورسازی روبه‌روی قرمزها قرار می‌گیرد. او تا امروز با هیچ تیمی مقابل پرسپولیس بازی نکرده است. دنیزلی در هفته هفدهم لیگ برای رقابت با پرسپولیس به آزادی می‌رود و احتمالا با تشویق سکوها روبه‌رو می‌شود. یحیی نیز در هفته ششم، مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد. مردی که قرار بود فصل را به عنوان مرد اول نیمکت پرسپولیس آغاز کند اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

مردان آبی در سنگر مخالف

تعداد مربیان استقلالی لیگ، یک زنگ‌ خطر برای آبی‌ها در این فصل خواهد بود. چراکه همه مربیان در جست‌وجوی راه‌هایی برای شکست دادن استقلال هستند. استراماچونی در هفته پنجم لیگ برتر روبه‌روی علیرضا منصوریان قرار می‌گیرد. سرمربی ذوب دو سال قبل روی نیمکت استقلال حضور داشت اما با این تیم به موفقیت خاصی نرسید و خیلی زود شغلش را از دست داد. استقلالی‌ها در هفته دوم لیگ برتر نیز میزبان فولاد جواد نکونام هستند. نکو می‌تواند یکی از آینده‌های مربیگری در استقلال باشد اما قبل از آن باید کاملا خودش را ثابت کند. مهم‌ترین تقابل استقلال با سرمربی‌های سابق، برابر امیر قلعه‌نویی رقم خواهد خورد. استقلال در هفته دوازدهم، در نقش جهان با سپاهان مسابقه خواهد داد. دیدار این دو تیم در هفته‌های پایانی نیم‌فصل دوم، حساسیت و هیاهوی بسیاری را به همراه خواهد داشت.

لطفا همه زنده بمانند!

آخرین تقابل‌های پرسپولیس و سپاهان در فصل گذشته، به شدت دردسرساز شدند. در دیدار برگشت لیگ برتر هجدهم در آزادی، این مسابقه حدود 300 مصدوم داشت. در جام حذفی نیز شرایط نگران‌کننده‌ای روی سکوها برقرار بود. جنجال‌های این بازی در فصل گذشته به اوج رسید و حالا به نظر می‌رسد این جنجال‌ها، در فصل تازه نیز ادامه داشته باشند. در تابستان، شایان مصلح نیز از پرسپولیس به سپاهان ملحق شده است. انگیزه‌های شایان به جذابیت‌های جدال هفته پنجم در آزادی اضافه خواهد کرد.

دوست‌های صمیمی، 

کارهای قدیمی!

در فصل نقل و انتقالات تابستانی، سه بازیکن از پارس جنوبی جم به پیکان منتقل شدند. ابراهیم صالحی، حسین پورامینی و محمد ستاری فصل گذشته در پارس همبازی بودند و حالا برای پیکان به میدان خواهند رفت. این سه بازیکن در هفته یازدهم به جم برمی‌گردند و مقابل تیم سابق‌شان قرار می‌گیرند.

رشید در خانه

تنها سه هفته بعد از شروع فصل جدید، رشید مظاهری در اصفهان روبه‌روی تیم سابقش بازی خواهد کرد. رشید در ذوب چهره شد، به تیم ملی رسید و در فهرست بهترین گلرهای فوتبال ایران قرار گرفت. او در چند فصل گذشته چند بار در آستانه جدایی از باشگاه بود اما در نهایت ماندگار شد و سرانجام در پنجره تابستانی نقل و انتقالات لیگ نوزدهم پیراهن باشگاه تراکتورسازی را بر تن کرد. اولین مصاحبه‌های رشید در تیم جدید، هیجان‌زدگی او را در تیم دنیزلی نشان می‌دهد. این سنگربان احتمالا در بازگشت به فولادشهر، با تشویق هواداران اندک ذوب روبه‌رو خواهد شد.

نکو در وطنی

داستان جواد نکونام و نساجی، داستان عجیبی است. او بعد از سال‌ها ماموریت غیرممکن لیگ برتری کردن نساجی را ممکن کرد. جواد در دومین تجربه سرمربیگری با نساجی به سطح اول فوتبال ایران رسید و در لیگ برتر نیز هدایت این تیم را بر عهده داشت. کاپیتان سابق تیم ملی تنها یک نیم‌فصل در نساجی باقی ماند و با پیشنهاد پیکان، تصمیم به هدایت این تیم گرفت اما این قرارداد به شکلی باورنکردنی لغو شد. پس از یک نیم‌فصل استراحت، جواد حالا سرمربی فولاد خوزستان است و در هفته بیست و سوم با تیم جدیدش به ورزشگاه وطنی خواهد رفت.