پس از چند بار تایید و تکذیب شایعه مهاجرت مزدک میرزایی از ایران برای پیوستن به یک شبکه فارسی‌زبان خارجی، این خبر سرانجام رسما تایید شد. مزدک به عنوان یکی از چهره‌های سرشناس گزارش فوتبال در تلویزیون ایران، حالا کارش را در شبکه‌ای با منابع مالی مجهول و البته اهداف مشخص آغاز خواهد کرد. 

مزدک میرزایی سال‌ها قبل به عنوان گزارشگر به شبکه سوم سیما ملحق شد و با گزارش مسابقه‌ای از لیگ فرانسه، خودش را به مخاطبان این شبکه معرفی کرد. او برای سال‌ها در این جایگاه مشغول به کار بود و پس از مدت‌ها به سراغ تهیه‌کنندگی و البته ساخت مستندهای ورزشی نیز رفت. شبکه ایران اینترنشنال احتمالا بیشتر به خاطر مستندهای مزدک به سراغ این چهره آمده است. او آرشیو قابل توجهی از دربی‌ها، بازی‌های ملی و رقابت‌های باشگاهی در ایران دارد و شاید برای سال‌ها، مستندهای ورزشی این شبکه را تامین کند. البته که تلویزیون، مهره‌های شناخته‌ شده‌اش را به سادگی از دست می‌دهد و از سرمایه‌هایش چندان مراقبت نمی‌کند اما شبکه‌های اجتماعی، نشان می‌دهند که هواداران فوتبال واکنش منفی چندان به جدایی مزدک ندارند. او مدتی قبل در تلویزیون، گزارشگرهای عربی فوتبال را به سخره گرفت و معتقد بود که آنها از اطلاعات چندانی برخوردار نیستند اما در حقیقت خود مزدک سال‌ها درجا زد و نتوانست پیشرفت چندانی در گزارش بازی‌ها داشته باشد. او در شروع دوران کاری، علاقه زیادی داشت تا به سبک عادل فردوسی‌پور، به دیگران کنایه بزند و ماجراهای روز را به متن گزارش‌هایش بیاورد اما در این امر چندان موفق نبود و به همین خاطر، در مقطعی با موجی از نارضایتی هواداران تیم‌های مختلف روبه‌رو شد. 

خاطره‌انگیزترین گزارش مزدک در این سال‌ها، شاید در دیدار تیم ملی با کره‌جنوبی در خاک کره برای صعود به جام جهانی 2014 برزیل رقم خورد. جایی که تیم ملی توانست با تک گل رضا قوچان‌نژاد، حریف را شکست بدهد و به صورت مستقیم به رقابت‌های جام جهانی صعود کند. مزدک گزارشگر دربی معروف 74 با هت‌تریک تاریخی ایمون زاید برای پرسپولیسی‌ها نیز بود. او چند سفر نسبتا ناموفق نیز برای گزارش دیدارهای فوتبال داشت و هرگز نتوانست تورنمنت‌های بزرگ را به خوبی از نزدیک گزارش کند. اوج انتقادها از این گزارشگر در زمان رقم خوردن پنالتی تاریخی مسی و سوارز شکل گرفت. او این فرصت را داشت که این صحنه را با چند جمله مهم در ذهن‌ها ماندگار کند اما این بازی را به شدت بی‌روح و بی‌هیجان گزارش کرد. در چند سال گذشته گفته می‌شد که میرزایی شور و هیجان سابقش را برای گزارش از دست داده و حالا شاید به همین خاطر تصمیم گرفته قید گزارشگری را بزند و کارهای دیگری انجام بدهد. پیش از او، سرمربی سابق باشگاه تراکتورسازی نیز به این شبکه پیوسته بود. شاید مزدک میرزایی از این به بعد در برنامه‌های ورزشی این شبکه نیز در کنار محمد تقوی دیده شود. این تصمیم یک شوک برای تلویزیون بود اما شاید شوک بزرگی به مخاطبان فوتبال وارد نکرد. آنها در انتظار رقم خوردن تغییرات بزرگ‌تر در ترکیب گزارشگرها هستند.